Ahoj, nechytá mi BX 1.9 D. Stačí aby to den stálo a kontrolky skoro nesvítí a motor se ani neprotočí když startuji, když trochu dobiji baterku tak to hned chytá, ale druhý den zas nic? Myslíte, že mám pořídit novou baterku, když jsem jí kupoval novou před rokem? Ještě to zkusím dobíjet aspoň 5h, zatím na to nebyl čas a uvidím. Mohlo by to být i něčím jiným?? Děkuji za odpovědi.
Ahoj, nechytá mi BX 1.9 D. Stačí aby to den stálo a kontrolky skoro nesvítí a motor se ani neprotočí když startuji, když trochu dobiji baterku tak to hned chytá, ale druhý den zas nic? Myslíte, že mám pořídit novou baterku, když jsem jí kupoval novou před rokem? Ještě to zkusím dobíjet aspoň 5h, zatím na to nebyl čas a uvidím. Mohlo by to být i něčím jiným?? Děkuji za odpovědi.
Neco ti tam zere proud. Baterka bude dobra. Musis vzit ampermetr a marit proud a postupne vytahovat pojistky. Kdyz vytahnes pojistku a ampermetr ti ukaze cca 20mA nebo min, tak hledej chybu v tom danem okruhu. Mimojine obcas zere proudu moc i alarm...
Ja mel trosicku jinou vadu a to ze mi baterka slabla a slabla az sem nenastartoval. Pricina byla v tom, ze jsem nemel zapojeny kablik do alternatoru s budicim napetim (funguje i jako kontrolka dobijeni) a alternator nedobijel. Vybudil se sam az sem prekrocil 3000 otacek a jelikoz sem jezdil setrne, tak sem jezdil a svitil jen na baterku, dokud sem na to neprisel..
Neco ti tam zere proud. Baterka bude dobra. Musis vzit ampermetr a marit proud a postupne vytahovat pojistky. Kdyz vytahnes pojistku a ampermetr ti ukaze cca 20mA nebo min, tak hledej chybu v tom danem okruhu. Mimojine obcas zere proudu moc i alarm...
Ja mel trosicku jinou vadu a to ze mi baterka slabla a slabla az sem nenastartoval. Pricina byla v tom, ze jsem nemel zapojeny kablik do alternatoru s budicim napetim (funguje i jako kontrolka dobijeni) a alternator nedobijel. Vybudil se sam az sem prekrocil 3000 otacek a jelikoz sem jezdil setrne, tak sem jezdil a svitil jen na baterku, dokud sem na to neprisel..
To isté som mal aj Ja ako DVZ. Baterka nová a po troch dňoch bola vybitá. Bola to moja hlúposť, že som si nevsimol, že pri zapnutí klúča nesvieti kontrolka dobíjania. Tak isto spadntý vodič budenia. Potom som sa na sebe rehotal aký som blb. Sranda bola to, že som chcel isť k predajcovi akumulátora a poslať ho do teplých krajín. Našťastie sa tak nestalo
To isté som mal aj Ja ako DVZ. Baterka nová a po troch dňoch bola vybitá. Bola to moja hlúposť, že som si nevsimol, že pri zapnutí klúča nesvieti kontrolka dobíjania. Tak isto spadntý vodič budenia. Potom som sa na sebe rehotal aký som blb. Sranda bola to, že som chcel isť k predajcovi akumulátora a poslať ho do teplých krajín. Našťastie sa tak nestalo :-))
děkuji za informace. Vím že budu za blba - ale svítí mi kontrolka žhavení a kontrolka dobíjení je červený symbol baterky? Alternátor je prosím přibližně kde? Já tomu opravdu moc nerozumím Díky ještě jednou
děkuji za informace. Vím že budu za blba - ale svítí mi kontrolka žhavení a kontrolka dobíjení je červený symbol baterky? Alternátor je prosím přibližně kde? Já tomu opravdu moc nerozumím:-) Díky ještě jednou
Ahoj Nitram. Alternátor je pod vstrekovacím čerpadlom. Ako písal DVZ odmeraj odber el. energie pri vypnutom klúči, najlepšie uplne vytiahnutom. Odpoj plus z akumulátora a pripoj ampérmeter medzi aku a plusový vodič. Ja osobne mám kľudový odber 300,-mA. Autorádio, alarm, mechanické hodiny. Treba skontrolovať hladinu elektrolytu v aku a pripadne doliat a aku normalne nabiť. Pozri aky tam mas aku. Predpisany pre 19D je 71 ampérhodinový sami zdá.
Ahoj Nitram. Alternátor je pod vstrekovacím čerpadlom. Ako písal DVZ odmeraj odber el. energie pri vypnutom klúči, najlepšie uplne vytiahnutom. Odpoj plus z akumulátora a pripoj ampérmeter medzi aku a plusový vodič. Ja osobne mám kľudový odber 300,-mA. Autorádio, alarm, mechanické hodiny. Treba skontrolovať hladinu elektrolytu v aku a pripadne doliat a aku normalne nabiť. Pozri aky tam mas aku. Predpisany pre 19D je 71 ampérhodinový sami zdá.
Teraz ma napadlo skontroluj vypinanie osvetlenia kufra. U staršich rocnikov zvykne spinač spadnuť a potom nevypne osvetlenie.
Teraz ma napadlo skontroluj vypinanie osvetlenia kufra. U staršich rocnikov zvykne spinač spadnuť a potom nevypne osvetlenie.:-))))
děkuji, odběr to nemá žádný, měřili mi to a má to nějakých 0,3 něčeho. Kufr zkontroluju aj elektrolyt a uvidíme. Je to teď nabité a tak to snad chytne, uvidíme.... Jo a kolik kabelů má jít do alternátoru? Všem vám moc děkuji.
děkuji, odběr to nemá žádný, měřili mi to a má to nějakých 0,3 něčeho. Kufr zkontroluju aj elektrolyt a uvidíme. Je to teď nabité a tak to snad chytne, uvidíme....:-) Jo a kolik kabelů má jít do alternátoru? Všem vám moc děkuji.
jeden je primárny (hrubý) ten ide rovno na svorku + pólu baterky a druhý sekundár ide na kontrolku na palubovke(tenký)
jeden je primárny (hrubý) ten ide rovno na svorku + pólu baterky a druhý sekundár ide na kontrolku na palubovke(tenký)
nechat přeměřít baterku a dobijení pokud to nemá v klidu velkej odběr.Vloni mi stačilo 2dny nevyjet a mazal jsem na autobus baterka stará 25 měsíců
nechat přeměřít baterku a dobijení pokud to nemá v klidu velkej odběr.Vloni mi stačilo 2dny nevyjet a mazal jsem na autobus baterka stará 25 měsíců
Děkuji všem za info, našel jsem na baterce jediný číslo který mi něco říká - 66 Ah - podle všeho by v tom asi měl být problém. Nevím proč mi v obchodě tvrdili, že to na 1.9D stačí, jak vidno asi nestačí. Teď když s tím jednou za 3 dny jedu i malou vzdálenost tak to chytá, nejspíš budu muset pořídit novou s číslem 71 Ah. Pokud jde o kabely tak jsem našel jeden co jde od alternátoru na nějaký valeček na motoru a od tamtud na baterku, další jsem neviděl. V podstatě to bude asi tou slabou baterkou, i tak ještě jednou děkuji.
Děkuji všem za info, našel jsem na baterce jediný číslo který mi něco říká - 66 Ah - podle všeho by v tom asi měl být problém. Nevím proč mi v obchodě tvrdili, že to na 1.9D stačí, jak vidno asi nestačí. Teď když s tím jednou za 3 dny jedu i malou vzdálenost tak to chytá, nejspíš budu muset pořídit novou s číslem 71 Ah:-). Pokud jde o kabely tak jsem našel jeden co jde od alternátoru na nějaký valeček na motoru a od tamtud na baterku, další jsem neviděl. V podstatě to bude asi tou slabou baterkou, i tak ještě jednou děkuji.
Pokud jezdíš krátké trasy, nekupuj vyšší kapacitu baterie, nestihneš si ji dobít a bude to ještě horší... 66Ah na diesla bohatě stačí, ale koukej, aby měla alespoň nějaký solidní startovací proud, to je v zimě to nejdůležitější. 62Ah baterie, co prodávám já v obchodě má třeba 580A startovací proud, tak aspoň nějak tak...
Pokud jezdíš krátké trasy, nekupuj vyšší kapacitu baterie, nestihneš si ji dobít a bude to ještě horší... 66Ah na diesla bohatě stačí, ale koukej, aby měla alespoň nějaký solidní startovací proud, to je v zimě to nejdůležitější. 62Ah baterie, co prodávám já v obchodě má třeba 580A startovací proud, tak aspoň nějak tak...
Jinak na takovéto případy mají na západ od českých hranic takovou malou vychytávku, jmenuje se to solární dobíjecí panel pro motorová vozidla. Je to deska, kterou necháš ležet v autě po dobu co nejezdíš a kabel od ní vrzneš do zásuvky autozapalovače. Přes den, kdy na ni dopadá denní světlo, se v ní vytváří elektrické napětí a proud, který dobíjí akumulátor vozidla. V případě, že ti tvuj citroenek zlobí, jak výše popisuješ, nechal bych v alternátoru vyměnit ložiska a srovnat kotvu. Ve spolupráci s novými uhlíky, ti to začne dobíjet daleko rychleji než doposud. jinak v každém větším městě najdeš soukromníka, krerý opravuje alternátory a startéry. Investice do opravy u soukromníka se ti vyplatí, spíše než nákup jiného alternátoru z vrakoviště, protože ty bývají vyndány z vozů o nichž nikdo neví v jakém jsou stavu a ty jako amatér nemáš šanci si jej doma odměřit po výkonové stránce.
Jinak na takovéto případy mají na západ od českých hranic takovou malou vychytávku, jmenuje se to solární dobíjecí panel pro motorová vozidla. Je to deska, kterou necháš ležet v autě po dobu co nejezdíš a kabel od ní vrzneš do zásuvky autozapalovače. Přes den, kdy na ni dopadá denní světlo, se v ní vytváří elektrické napětí a proud, který dobíjí akumulátor vozidla. V případě, že ti tvuj citroenek zlobí, jak výše popisuješ, nechal bych v alternátoru vyměnit ložiska a srovnat kotvu. Ve spolupráci s novými uhlíky, ti to začne dobíjet daleko rychleji než doposud. jinak v každém větším městě najdeš soukromníka, krerý opravuje alternátory a startéry. Investice do opravy u soukromníka se ti vyplatí, spíše než nákup jiného alternátoru z vrakoviště, protože ty bývají vyndány z vozů o nichž nikdo neví v jakém jsou stavu a ty jako amatér nemáš šanci si jej doma odměřit po výkonové stránce.:palec
děkuji moc, zrovna u domu máme opraváře startérů a alternátorů, tak to tam hodím. Ještě jednou díky.
děkuji moc, zrovna u domu máme opraváře startérů a alternátorů, tak to tam hodím. Ještě jednou díky.
Kamarát mal podobný problém na Fiate a bolo zalepené relé žhavenia. Skús pozrieť či nemáš nejaký "tajný" odber a to tak, že odpoj kontakt /svorku/ AKB a pošúchaj ním po kontakte AKB. Ak bude šušťať a dávať iskričky, je tam nejaký odber. Alebo ak máš podozrenie na dobíjanie, nech ti ho odmerá hocijaký elektrikár ktorý má merač /voltmeter/ . Ak priloží jeho kontakty na kontakty AKB a pridáš plyn na cca 15OOot., má ručička, display ukázať hodnotu cca 14,5 Volta.
Kamarát mal podobný problém na Fiate a bolo zalepené relé žhavenia. Skús pozrieť či nemáš nejaký "tajný" odber a to tak, že odpoj kontakt /svorku/ AKB a pošúchaj ním po kontakte AKB. Ak bude šušťať a dávať iskričky, je tam nejaký odber. Alebo ak máš podozrenie na dobíjanie, nech ti ho odmerá hocijaký elektrikár ktorý má merač /voltmeter/ . Ak priloží jeho kontakty na kontakty AKB a pridáš plyn na cca 15OOot., má ručička, display ukázať hodnotu cca 14,5 Volta.