Ahoj,mám zajímavý úkaz,všiml jsem si toho při zahřátém motoru.
Dokud je motor studený(a termostat zavřený),tak je hladina v expanzce klidná,ale jak se motor ohřeje,tak hladina v expanzce"vře",bublá,a je vidět jak cirkuluje,připadá mi že tam vidím drobné bublinky.
No,a teď to hlavní-voda neubývá,drží se pořád +- na půlce jak je ten plastový svár,a i přes ty bublinky expanzka není natlakovaná!!
Když jedu delší trasu(50-100km po dálnici,tak si malinko sykne při horkém motoru,ale jen velmi nepatrně,hadice nejsou tvrdé.
No,a když cukám po městě,tak při horkém motoru klidně otevřu expanzku,je absolutně bez tlaku,ani nesykne,a uvnitř vidím bublající a vařící se vodu.
Víčko se zdá být dobré,a těsné,voda v oleji není,voda v chladiči je humusná,dával jsem sice nový freeze,ale asi je tam nějaký bordel,protože je po cca 700km černá jak bota,ale nepřipadá mi nějak zaolejovaná.
Jak poznám prodlé těsnění?Myslím,že kdyby byly ty bublinky z těsnění,tak by to bylo natlačené,hadice kamenné,a syčelo by to jak kráva,kdybych to otevřel horké.
Ahoj,mám zajímavý úkaz,všiml jsem si toho při zahřátém motoru.
Dokud je motor studený(a termostat zavřený),tak je hladina v expanzce klidná,ale jak se motor ohřeje,tak hladina v expanzce"vře",bublá,a je vidět jak cirkuluje,připadá mi že tam vidím drobné bublinky.
No,a teď to hlavní-voda neubývá,drží se pořád +- na půlce jak je ten plastový svár,a i přes ty bublinky expanzka není natlakovaná!!
Když jedu delší trasu(50-100km po dálnici,tak si malinko sykne při horkém motoru,ale jen velmi nepatrně,hadice nejsou tvrdé.
No,a když cukám po městě,tak při horkém motoru klidně otevřu expanzku,je absolutně bez tlaku,ani nesykne,a uvnitř vidím bublající a vařící se vodu.
Víčko se zdá být dobré,a těsné,voda v oleji není,voda v chladiči je humusná,dával jsem sice nový freeze,ale asi je tam nějaký bordel,protože je po cca 700km černá jak bota,ale nepřipadá mi nějak zaolejovaná.
Jak poznám prodlé těsnění?Myslím,že kdyby byly ty bublinky z těsnění,tak by to bylo natlačené,hadice kamenné,a syčelo by to jak kráva,kdybych to otevřel horké.
Nepotěším tě. Zcela určitě to vypadá na bud profouklé těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu. Ale podle toho co popisuješ je to zřejmě jen bud malinká prasklinka nebo jen lehounko profouklé těsnění. Měl jsem to samé u svého prvního auta. Jezdilo to takhle v pohodě dva roky. Pokud to nezlobí na teplotách motoru (nevaříš) tak si toho nevšímej a jen si občas zkontroluj hladinu v expanzce. Zdar F (Lebeda)
Nepotěším tě. Zcela určitě to vypadá na bud profouklé těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu. Ale podle toho co popisuješ je to zřejmě jen bud malinká prasklinka nebo jen lehounko profouklé těsnění. Měl jsem to samé u svého prvního auta. Jezdilo to takhle v pohodě dva roky. Pokud to nezlobí na teplotách motoru (nevaříš) tak si toho nevšímej a jen si občas zkontroluj hladinu v expanzce. Zdar F (Lebeda)
Pokud možno, co nejrychleji to vyřeš, dokud to ještě nějak opravit jde, obzvláště pokud máš TD motor, na který se mizerně shání hlava, pokud je prasklá... Takže bych auto hned odstavil, sundal hlavu a nechal zkontrolovat, nové těssnění, atd... Čím dříve to uděláš, tím víc peněz ušetříš...
Pokud možno, co nejrychleji to vyřeš, dokud to ještě nějak opravit jde, obzvláště pokud máš TD motor, na který se mizerně shání hlava, pokud je prasklá... Takže bych auto hned odstavil, sundal hlavu a nechal zkontrolovat, nové těssnění, atd... Čím dříve to uděláš, tím víc peněz ušetříš... ;)
tak tak čím skorej do toho.voda by mala byť čistá kedže je čierna ide ti do nej zrejme olej.
tak tak čím skorej do toho.voda by mala byť čistá kedže je čierna ide ti do nej zrejme olej.
Takže dal jsem jiný motor,chodí až na malé hovadinky dobře,ale i s novým motorem se občas nějaká ta bublinka v expanzce objeví.
Expanzka je při teplém motoru lehce natlakovaná,když jí otevřu zatepla,tak malinko sykne,a občas v ní vidím vystoupat pár bublinek,je to divné,já jí ted hlídám jak ostříž,pořád jí otevírám,a kontroluji,někddy jí otevřu u horkého motoru,skoro ani nesykne,a vidím vevnitř jak vybublá pár bublinek nahoru,jindy jí otevřu po delší jízdě,mrknu,protůruju motor,a nic,hladina úplně klidná.
Voda se neztrácí,je čistá,expanzka je jen mírně natlakovaná,trošičku sykne,ale znepokojuje mně že tam občas vidím těch pár bublinek.
Je to normální?
Bojím se prasklé hlavy,ten předchozí motor bublal jako o život,a byla to hlava,tak tady to snad nic nebude.
Takže dal jsem jiný motor,chodí až na malé hovadinky dobře,ale i s novým motorem se občas nějaká ta bublinka v expanzce objeví.
Expanzka je při teplém motoru lehce natlakovaná,když jí otevřu zatepla,tak malinko sykne,a občas v ní vidím vystoupat pár bublinek,je to divné,já jí ted hlídám jak ostříž,pořád jí otevírám,a kontroluji,někddy jí otevřu u horkého motoru,skoro ani nesykne,a vidím vevnitř jak vybublá pár bublinek nahoru,jindy jí otevřu po delší jízdě,mrknu,protůruju motor,a nic,hladina úplně klidná.
Voda se neztrácí,je čistá,expanzka je jen mírně natlakovaná,trošičku sykne,ale znepokojuje mně že tam občas vidím těch pár bublinek.
Je to normální?
Bojím se prasklé hlavy,ten předchozí motor bublal jako o život,a byla to hlava,tak tady to snad nic nebude.
Zas tak moc neplaš, chlazení na motorových vozidlech pracuje jako přetlakové, funguje to jako papiňák, ale proto, že čím větší tlak, tím vyšší je zapotřebí teplota k varu vody. Využívá se u toho jevu nabývání obsahu vody se stoupající teplotou. Proto má chlazení rysky minimum a maximum, to jsou oblasto, kde se voda spolehlivě při ohřevu natlakuje na potřebný tlak. Normálně by ti měl motor pracovat s teplotou okolo 85st.celsia, ale jsou tam oblasti, kde je ta teplota vyšší a moc blízko k varu, tj. 100st. celsia, Jakmile by to začlo vařit a tím pádem vyrábět páru bylo by po chladícím okruhu, nebo celém motoru. Zvýšením tlaku v chladící soustavě se zvedne teplota potřebná k varu na asi 138st. celsia, čímž se vytvoří potřebná teplutní rezerva, aby nepářil. Proto vadné víčko na chladiči, nebo respektive ježdění s ním zničí motor.
Zas tak moc neplaš, chlazení na motorových vozidlech pracuje jako přetlakové, funguje to jako papiňák, ale proto, že čím větší tlak, tím vyšší je zapotřebí teplota k varu vody. Využívá se u toho jevu nabývání obsahu vody se stoupající teplotou. Proto má chlazení rysky minimum a maximum, to jsou oblasto, kde se voda spolehlivě při ohřevu natlakuje na potřebný tlak. Normálně by ti měl motor pracovat s teplotou okolo 85st.celsia, ale jsou tam oblasti, kde je ta teplota vyšší a moc blízko k varu, tj. 100st. celsia, Jakmile by to začlo vařit a tím pádem vyrábět páru bylo by po chladícím okruhu, nebo celém motoru. Zvýšením tlaku v chladící soustavě se zvedne teplota potřebná k varu na asi 138st. celsia, čímž se vytvoří potřebná teplutní rezerva, aby nepářil. Proto vadné víčko na chladiči, nebo respektive ježdění s ním zničí motor.:-d
a proto je taky pekna hovadina otevirat expanzku na horkym motoru, nejlepe bezicim a jeste ho u toho turovat ....
a proto je taky pekna hovadina otevirat expanzku na horkym motoru, nejlepe bezicim a jeste ho u toho turovat ....
Olej samozřjmě v normě,voda malinko ubyla,ale to je tím jak to odvzdušňuju,měnili mi termostat,takže je tam nachytaný vzduch,a pravidelně otvírám víčko,a povoluji imbus,abych ho vyhnal ven,a měl správnou hladinu.
Apropo,kolik má být v té bílé bandasce vody?Já to mám malinko nad ten schůdek,jak je svár nádobky.Žádné rysky jsem tam nenašel,víčko je původní.
To víte,já na svém 1,9TD v xantii tak dlouho odvzdušňoval,až jsem dosáhl stavu,že jsou hadice pořád měkké,auto bomba topí,a i když při 90"otevřu expanzku,tak ani malinko nesykne,prostě chladící soustavu tam mám teď beztlakovouNo,a, hladina je vždy klidná,nikdy se mi nestalo,že bych tam viděl bublinku.
Já z toho mám vítr v tom,že kdyby byla prdlá hlava,nebo těsnění,a bublalo by to do vody,tak by se to tláklo,a buď by praskl chladič,a nebo radiátor topení,a to bych rozhodně nechtěl,proto to pořád otvírám,abych to dobře odvzdušnil,doufám že je to jen zavzdušněné.
Ještě k tomu víčku-špatné může být jedině tak,že by neudrželo tlak,a motor by při rozhicování vyházel přes něj vodu,nemám pravdu?
Kamarád měl jeblé těsnění,a bublinky ve vodě měl,víčko neodpustilo,a prdnul mu radiátor i chladič.
Olej samozřjmě v normě,voda malinko ubyla,ale to je tím jak to odvzdušňuju,měnili mi termostat,takže je tam nachytaný vzduch,a pravidelně otvírám víčko,a povoluji imbus,abych ho vyhnal ven,a měl správnou hladinu.
Apropo,kolik má být v té bílé bandasce vody?Já to mám malinko nad ten schůdek,jak je svár nádobky.Žádné rysky jsem tam nenašel,víčko je původní.
To víte,já na svém 1,9TD v xantii tak dlouho odvzdušňoval,až jsem dosáhl stavu,že jsou hadice pořád měkké,auto bomba topí,a i když při 90"otevřu expanzku,tak ani malinko nesykne,prostě chladící soustavu tam mám teď beztlakovou:-dNo,a, hladina je vždy klidná,nikdy se mi nestalo,že bych tam viděl bublinku.
Já z toho mám vítr v tom,že kdyby byla prdlá hlava,nebo těsnění,a bublalo by to do vody,tak by se to tláklo,a buď by praskl chladič,a nebo radiátor topení,a to bych rozhodně nechtěl,proto to pořád otvírám,abych to dobře odvzdušnil,doufám že je to jen zavzdušněné.
Ještě k tomu víčku-špatné může být jedině tak,že by neudrželo tlak,a motor by při rozhicování vyházel přes něj vodu,nemám pravdu?
Kamarád měl jeblé těsnění,a bublinky ve vodě měl,víčko neodpustilo,a prdnul mu radiátor i chladič.
to víčko je dvousměrný, má nastaveny pracovní tlaky na obě strany, bohužel si již přesně nepamatuji hodnoty. Myslím že tlak má být 0,1Mpa, nebo Kpa, fakt si to nepamatuji. Jestli-že chceš aby ti to fungovalo jako u tý Xantie, musel bys kompletně vyčistit chladící soustavu, zajistit 100%ní odkalení okolo vložek v motoru, plný průtok všemi kanálky v motoru a 100%ní odvod výkonu tepla v chladiči, přesně tak jak byl navržen. Ale každopádně tam musí být ten přetlak, jinak by k tomu mohli dodávat korkový špunty a bylo by to fuk.
to víčko je dvousměrný, má nastaveny pracovní tlaky na obě strany, bohužel si již přesně nepamatuji hodnoty. Myslím že tlak má být 0,1Mpa, nebo Kpa, fakt si to nepamatuji. Jestli-že chceš aby ti to fungovalo jako u tý Xantie, musel bys kompletně vyčistit chladící soustavu, zajistit 100%ní odkalení okolo vložek v motoru, plný průtok všemi kanálky v motoru a 100%ní odvod výkonu tepla v chladiči, přesně tak jak byl navržen. Ale každopádně tam musí být ten přetlak, jinak by k tomu mohli dodávat korkový špunty a bylo by to fuk.:-d:-d:-d
"Já z toho mám vítr v tom,že kdyby byla prdlá hlava,nebo těsnění,a bublalo by to do vody,tak by se to tláklo,a buď by praskl chladič,a nebo radiátor topení,a to bych rozhodně nechtěl,proto to pořád otvírám,abych to dobře odvzdušnil,doufám že je to jen zavzdušněné"
Tím že otevíráš víčko chladiče,to neodvzdušníš,na to jsou (např na D9B) odvzdušnovací šrouby (dva) na tělese termostatu.
"Já z toho mám vítr v tom,že kdyby byla prdlá hlava,nebo těsnění,a bublalo by to do vody,tak by se to tláklo,a buď by praskl chladič,a nebo radiátor topení,a to bych rozhodně nechtěl,proto to pořád otvírám,abych to dobře odvzdušnil,doufám že je to jen zavzdušněné"
Tím že otevíráš víčko chladiče,to neodvzdušníš,na to jsou (např na D9B) odvzdušnovací šrouby (dva) na tělese termostatu.
ja tam zadnou !eypanzku! nemam jelikoz ji nahrazuje chladic ale zalezi to na typu motoru. ale ted si budete myslet ze jsem jelito kdyz vam reknu ze nevim jakej typ motoru tam vlastne mam
ja tam zadnou !eypanzku! nemam jelikoz ji nahrazuje chladic ale zalezi to na typu motoru. ale ted si budete myslet ze jsem jelito kdyz vam reknu ze nevim jakej typ motoru tam vlastne mam :-))
neke??? fakt jo???? Já bych řek že máš a ani o ní nevíš , expanzka musí být, jinak by běžný provoz motoru roztrhl chlazení, Konkrétně tvoje expanzní nádoba je součástí chladiče, a je to to dolů pod víčkem na chladiči. Když se na chladič podíváš podrobněji, všimneš si na straně pod lampou čidla hladiny chladící směsi, a když upřeš svůj pohled ještě upřeněji, zjistíš, že celá ta strana je jedna velká nádoby spojená dnem s chladícím okruhem, a tudíž expanzka
neke??? fakt jo????:-)))):-)))) Já bych řek že máš a ani o ní nevíš:-p , expanzka musí být, jinak by běžný provoz motoru roztrhl chlazení, Konkrétně tvoje expanzní nádoba je součástí chladiče, a je to to dolů pod víčkem na chladiči.:palec Když se na chladič podíváš podrobněji, všimneš si na straně pod lampou čidla hladiny chladící směsi, a když upřeš svůj pohled ještě upřeněji, zjistíš, že celá ta strana je jedna velká nádoby spojená dnem s chladícím okruhem, a tudíž expanzka:-d:-d:-d
ale jo to ja vim asi semse blbe vyjadril ale myslel sem ze nemam klasickou expanzku. vim ze se to rve do chladice ale netusim jakou kapacitu to ma. proste to neberu jako beznou expanzku jako jsou normalne a je do nich videt kolik tam je vody atd.
ale jo to ja vim asi semse blbe vyjadril ale myslel sem ze nemam klasickou expanzku. vim ze se to rve do chladice ale netusim jakou kapacitu to ma. proste to neberu jako beznou expanzku jako jsou normalne a je do nich videt kolik tam je vody atd.
No,takže téma snad vyřešeno,po důkladném odvzdušnění, dolití,a doodvzdušnění(po každé jízdě otevřít expanzku aby sykla) jsem se dostal do stavu,že expanzka po jízdě 150km po dálnici nonstop není natlakovaná,ani nesykne,hadice měkké
Takže pravidelným otvíráním víčka se motor odvzdušnit dá,alespoň to jemné doodvzdušnění aby nebyl okruh natlakován.
;-)No,takže téma snad vyřešeno,po důkladném odvzdušnění, dolití,a doodvzdušnění(po každé jízdě otevřít expanzku aby sykla) jsem se dostal do stavu,že expanzka po jízdě 150km po dálnici nonstop není natlakovaná,ani nesykne,hadice měkké:palec
Takže pravidelným otvíráním víčka se motor odvzdušnit dá,alespoň to jemné doodvzdušnění aby nebyl okruh natlakován.
Nechcem ti do toho kecat ale okruh naopak MUSI byt natlakovany aby chladenie fungovalo spravne.
Nechcem ti do toho kecat ale okruh naopak MUSI byt natlakovany aby chladenie fungovalo spravne.
Pokoušel jsem se mu to výše ve vláknu vysvětlit, jak to mínil konstruktér a hlavně proč, ale nějak to nefungovalo, takže, kdo chce kam..........................................................
Pokoušel jsem se mu to výše ve vláknu vysvětlit, jak to mínil konstruktér a hlavně proč, ale nějak to nefungovalo, takže, kdo chce kam..........................................................:-d
To JiRaY-ústřední topení odvzdušňuješ taky jen v přízemí a v patře ne? Expanzka u těchto aut (tj součást chladiče) není nejvyšší bod chladicí soustavy.U dýzlů je nejvyšší bod odvzdušnovák na tělese termostatu,v tom ti vždy (když odvzdušnuješ jen na chladiči)zůstane vzduch. To že máš po jízdě hadice a chladič bez tlaku svědčí o závadě!!!v chladicí soustavě.Již Ti to psalo několik lidí,tak tomu věř.
To JiRaY-ústřední topení odvzdušňuješ taky jen v přízemí a v patře ne? Expanzka u těchto aut (tj součást chladiče) není nejvyšší bod chladicí soustavy.U dýzlů je nejvyšší bod odvzdušnovák na tělese termostatu,v tom ti vždy (když odvzdušnuješ jen na chladiči)zůstane vzduch. To že máš po jízdě hadice a chladič bez tlaku svědčí o závadě!!!v chladicí soustavě.Již Ti to psalo několik lidí,tak tomu věř.
kdyz otevres na horkem motoru expanzku a tim snizis tlak v soustave tak ti naopak muze v nekterem bode okruhu (tam kde je nejvic teplo) zacit voda varit, tim vznikne para ktera ti pak naopak okruh zavzduzni. Nehlede na to, ze si tam muzes v extremu i upect motor, ktery se tim prestane chladit....
kdyz otevres na horkem motoru expanzku a tim snizis tlak v soustave tak ti naopak muze v nekterem bode okruhu (tam kde je nejvic teplo) zacit voda varit, tim vznikne para ktera ti pak naopak okruh zavzduzni. Nehlede na to, ze si tam muzes v extremu i upect motor, ktery se tim prestane chladit....
Dobrá,jsem debil,pochopil jsem.
Měl bych jen tři otázky:
1)Jak je možné,že se to dá takto "odtlakovat?
2)Diesele,píšeš že to značí nějakou závadu v chladící soustavě,jakou?
3)Vadí to při běžném provozu něčemu?Už mi takhle "beztlakově" jezdí druhé auto,a neměl jsem zatím žádný problém.
Ano,věřím vám,asi je to špatně,ale je to tak.Jinak,bude se něco dít,když budu s tímhle jezdit?
Vlastně se mi to podařilo u obou aut náhodu,tím,že jsem neustále kontroloval vodu,jestli není perlivá,a hlavně jestli se v ní neobjevuje olej,protože tohle už mám za sebou,a je to má noční můra.
No,a v průběhu těch kontrol se to takhle odtlakovalo samo.
Samozřejmě,že jsem oba motory odvzdušnil klasicky-tj na chladiči,a na tělese termostatu.
No a třetí věc-jak mne vůbec takováhle píčovina napadla?U naší X2 HDi je neustále dost natlakovaný okruh ,dokonce tolik že z toho prasknul radiátor topení,přitom je tam jen běžný tlak,auto do vody netlakuje přehnaně,ale radiátor to nevydržel,a napadlo mně že úplným odtlakováním by se tomuto dalo navždy předejít.
Bral jsem to tak že ten tlak v chl.soustavě způsobuje 1) teplotní roztažnost kapaliny,ale hlavně za druhé vzduch co tam koluje.
Dobrá,jsem debil,pochopil jsem.
Měl bych jen tři otázky:
1)Jak je možné,že se to dá takto "odtlakovat?
2)Diesele,píšeš že to značí nějakou závadu v chladící soustavě,jakou?
3)Vadí to při běžném provozu něčemu?Už mi takhle "beztlakově" jezdí druhé auto,a neměl jsem zatím žádný problém.
Ano,věřím vám,asi je to špatně,ale je to tak.Jinak,bude se něco dít,když budu s tímhle jezdit?
Vlastně se mi to podařilo u obou aut náhodu,tím,že jsem neustále kontroloval vodu,jestli není perlivá,a hlavně jestli se v ní neobjevuje olej,protože tohle už mám za sebou,a je to má noční můra.
No,a v průběhu těch kontrol se to takhle odtlakovalo samo.
Samozřejmě,že jsem oba motory odvzdušnil klasicky-tj na chladiči,a na tělese termostatu.
No a třetí věc-jak mne vůbec takováhle píčovina napadla?U naší X2 HDi je neustále dost natlakovaný okruh ,dokonce tolik že z toho prasknul radiátor topení,přitom je tam jen běžný tlak,auto do vody netlakuje přehnaně,ale radiátor to nevydržel,a napadlo mně že úplným odtlakováním by se tomuto dalo navždy předejít.
Bral jsem to tak že ten tlak v chl.soustavě způsobuje 1) teplotní roztažnost kapaliny,ale hlavně za druhé vzduch co tam koluje.