Za studena chytne ale bez plynu hned zdechne, vyvalí se mračno dýmu, po rozjezdu chvilku cuká ale jak se zahřeje je vše ok. startuje hned a naprosto bez dymu.
Co typujete že zlobí?
Za studena chytne ale bez plynu hned zdechne, vyvalí se mračno dýmu, po rozjezdu chvilku cuká ale jak se zahřeje je vše ok. startuje hned a naprosto bez dymu.
Co typujete že zlobí?
zle nastavený predvstrik čerpadla, ide ti veľa nafty,poznač si čerpadlo v akej polohe ho máš a posúvaj ho smerom ku chladiču postupne.je to piplačka na viac dní, lebo keď ho posunieš zase musíš čakať na ráno ako bude chytať
zle nastavený predvstrik čerpadla, ide ti veľa nafty,poznač si čerpadlo v akej polohe ho máš a posúvaj ho smerom ku chladiču postupne.je to piplačka na viac dní, lebo keď ho posunieš zase musíš čakať na ráno ako bude chytať :-d :palec
no je to urcite spatne spalena nafta.. dym je bilý
nemůzou treba kapat vstriky? to cerpadlo zkusim posunout
no je to urcite spatne spalena nafta.. dym je bilý
nemůzou treba kapat vstriky? to cerpadlo zkusim posunout
Takže začneme takto a postupně ať se vyloučí nějaká maličkost: Měnil jsi před zimou palivový filtr? Žhaví ti všechny svíčky? Jak dlouho žhavíš? Na kolik válců chytne když to nastartuješ? Na všechny válce najednou nebo třeba jen na tři a pak se ten čtvrtý přidá? Jak dlouho točíš s motorem než chytne? Jakej ten motor má zvuk když běží za studena? Je to tvrdej zvuk nebo hodně měkkej?
Dále: ono totiž může bejt sprasenej naftovej filtr, nemusí ti žhavit jedna svíčka a už to začíná bejt problém. Můžeš mít nastavenej předstih hodně do měkka a pak se tomu motoru nechce chytat. Gufera na ventilech neřeš, ty já tam nemám vůbec neb za ty léta se rozpustily, motor mi chytá při -20stupních na cvrnknutí a to má nalítáno bůh ví kolik. Jen sežere trochu víc oleje. Bejt tebou zaměřím se filtr, žhavící svíčky, a nastavení předstihu. Trysky bych si nechal až se vyloučej tyto možnosti.
PS: je tam ještě sytič kterej se ovládá automaticky podle teploty motoru, ten mám odpojenej neb stejně nefunguje. Tím se taky zatím nezabejvej. Zdar Lebeda.
Takže začneme takto a postupně ať se vyloučí nějaká maličkost: Měnil jsi před zimou palivový filtr? Žhaví ti všechny svíčky? Jak dlouho žhavíš? Na kolik válců chytne když to nastartuješ? Na všechny válce najednou nebo třeba jen na tři a pak se ten čtvrtý přidá? Jak dlouho točíš s motorem než chytne? Jakej ten motor má zvuk když běží za studena? Je to tvrdej zvuk nebo hodně měkkej?
Dále: ono totiž může bejt sprasenej naftovej filtr, nemusí ti žhavit jedna svíčka a už to začíná bejt problém. Můžeš mít nastavenej předstih hodně do měkka a pak se tomu motoru nechce chytat. Gufera na ventilech neřeš, ty já tam nemám vůbec neb za ty léta se rozpustily, motor mi chytá při -20stupních na cvrnknutí a to má nalítáno bůh ví kolik. Jen sežere trochu víc oleje. Bejt tebou zaměřím se filtr, žhavící svíčky, a nastavení předstihu. Trysky bych si nechal až se vyloučej tyto možnosti.
PS: je tam ještě sytič kterej se ovládá automaticky podle teploty motoru, ten mám odpojenej neb stejně nefunguje. Tím se taky zatím nezabejvej. Zdar Lebeda.
Pardon oprava: Není to předstih ale jak píše šepleta, předvstřik. A pokud kolega šepleta nebude proti, lehce ho opravím. Převstřikem se nešteluje množství vstříknutého paliva ale KDY se palivo vstříkne na píst v horní úvrati. A to je velmi důležité na to jak ten motor chytne. Když se tam vstříkne příliš pozdě, tak to nedělá kadle kadle, ale jen bíle hulí. Když se tam vstříkne příliš brzy tak to sice chytne, ale dělá to rajmbajs, kam se hrabe technopárty. Já to mám nastavené podle svého ucha a lehounko na tvrdší chod. Kvůli zimním startům. Množství vstříknuté nafty se šteluje přímo na čerpadle šroubkem který je zajištěný matičkou. Ale to nemá na start vliv, to má jen vliv na výkon a kouřivost. Lebeda
Pardon oprava: Není to předstih ale jak píše šepleta, předvstřik. A pokud kolega šepleta nebude proti, lehce ho opravím. Převstřikem se nešteluje množství vstříknutého paliva ale KDY se palivo vstříkne na píst v horní úvrati. A to je velmi důležité na to jak ten motor chytne. Když se tam vstříkne příliš pozdě, tak to nedělá kadle kadle, ale jen bíle hulí. Když se tam vstříkne příliš brzy tak to sice chytne, ale dělá to rajmbajs, kam se hrabe technopárty. Já to mám nastavené podle svého ucha a lehounko na tvrdší chod. Kvůli zimním startům. Množství vstříknuté nafty se šteluje přímo na čerpadle šroubkem který je zajištěný matičkou. Ale to nemá na start vliv, to má jen vliv na výkon a kouřivost. Lebeda
Tak tak. Otacenim cerpadla se reguluje casovani vstriku. Me startuje celkem dobre (kdyby nepadala nafta - vyreseno, a baterka nebyla pred koncem zivotnosti). Po studenem startu se ozyva lehky cinkavy/klepavy zvuk, ktery se za nekolik desitek vterin rozpusti. Za tepla bezi motor tise a mekce.
Pokud mas tedy vymeneny filtr, zkontroluj vsechny zhavicky a pak trysky. Seridit je by nemel byt problem. Chce to podlozky na to delane a nastavit to na 160bar (jestli se nemylim). Nikdy sem to jeste nedelal, neb trysky mam na jednom motoru dobre, na druhem skvele.. =) (asi sem nikdy nemel motor (BX) dele nez se ponicily trysky, vyjma CX)
Tak tak. Otacenim cerpadla se reguluje casovani vstriku. Me startuje celkem dobre (kdyby nepadala nafta - vyreseno, a baterka nebyla pred koncem zivotnosti). Po studenem startu se ozyva lehky cinkavy/klepavy zvuk, ktery se za nekolik desitek vterin rozpusti. Za tepla bezi motor tise a mekce.
Pokud mas tedy vymeneny filtr, zkontroluj vsechny zhavicky a pak trysky. Seridit je by nemel byt problem. Chce to podlozky na to delane a nastavit to na 160bar (jestli se nemylim). Nikdy sem to jeste nedelal, neb trysky mam na jednom motoru dobre, na druhem skvele.. =) (asi sem nikdy nemel motor (BX) dele nez se ponicily trysky, vyjma CX)
To DVZ: to cinkání/klepání je naprosto normální. Mě takhle klepe jak BXa tak XMo. Je to o tom že chviličku trvá než ten olej se dostane všude a začne mazat. Sice nám kontrolka mazání zhasne podstatě ihned ale ten olej ještě neni nahoře u vačky a od tamtud se ozývá to klepání. Na můj vkus jsou ty čidla mazání příliž blízko olejovému čerpadlu. Na Santaně(starý pasát z číny) 1.6D bylo čidlo mazání oleje až nahoře v hlavě motoru, tak cirka po 3vteřinách nastartovaného studeného motoru teprve zhasla kontrolka tlaku oleje. A pak teprve jsem měl jistotu že už všechno je pod tlakem. Zdar Lebeda.
To DVZ: to cinkání/klepání je naprosto normální. Mě takhle klepe jak BXa tak XMo. Je to o tom že chviličku trvá než ten olej se dostane všude a začne mazat. Sice nám kontrolka mazání zhasne podstatě ihned ale ten olej ještě neni nahoře u vačky a od tamtud se ozývá to klepání. Na můj vkus jsou ty čidla mazání příliž blízko olejovému čerpadlu. Na Santaně(starý pasát z číny) 1.6D bylo čidlo mazání oleje až nahoře v hlavě motoru, tak cirka po 3vteřinách nastartovaného studeného motoru teprve zhasla kontrolka tlaku oleje. A pak teprve jsem měl jistotu že už všechno je pod tlakem. Zdar Lebeda.
tak zitra koupim filtr, ten motor startuje na otočení, žhavení docela trvá.. 20-30 vteřin odhadem, pak chytne hned ale jde hodně -- nepružně.. nechce se mu a bez podržení minimálně pul plynu hned chcipne. podrzet plyn staci par vterin pak se to vali okolo volnobeznych otacek ale nejde pravidelne, po rozjezdu cuka chvilku nez se drobet ohreje a pak to je jak švýcary.
tak zitra koupim filtr, ten motor startuje na otočení, žhavení docela trvá.. 20-30 vteřin odhadem, pak chytne hned ale jde hodně -- nepružně.. nechce se mu a bez podržení minimálně pul plynu hned chcipne. podrzet plyn staci par vterin pak se to vali okolo volnobeznych otacek ale nejde pravidelne, po rozjezdu cuka chvilku nez se drobet ohreje a pak to je jak švýcary.
Teď jsem začal řešit skoro to samé, první postřehy k závadě, během měsíce odešly žhavičky, je horký kostřidrát, na škubnutí na laně chytne na pár metrech. Hledal jsem proč, našel jsem, vadné obě bateriové svorky, vadný konektor pod žhavicím relém a samozřejmě v čudu žhavičky. Nejspíš vadný konektor na žhavícím relátku nestartuje žhavení, nebo ho neodpojuje, tím pádem žhavičky nenažhaví a vycucnu baterku startérem. Zítra tam dám nové bateriové svorky, nové svíčky a zruším konektor pod žhavicím relátkem a kabely naletuju přímo v relátku natvrdo. Uvidíme co to udělá, pozítří ráno budu mít jasno.
Teď jsem začal řešit skoro to samé, první postřehy k závadě, během měsíce odešly žhavičky, je horký kostřidrát, na škubnutí na laně chytne na pár metrech. Hledal jsem proč, našel jsem, vadné obě bateriové svorky, vadný konektor pod žhavicím relém a samozřejmě v čudu žhavičky. Nejspíš vadný konektor na žhavícím relátku nestartuje žhavení, nebo ho neodpojuje, tím pádem žhavičky nenažhaví a vycucnu baterku startérem. Zítra tam dám nové bateriové svorky, nové svíčky a zruším konektor pod žhavicím relátkem a kabely naletuju přímo v relátku natvrdo. Uvidíme co to udělá, pozítří ráno budu mít jasno.:-)):-)):-))
Certe nemas jedno dobre relatko?? Ja zhavim tlacitkem a taky bych si to rad predelal.....
Certe nemas jedno dobre relatko?? Ja zhavim tlacitkem a taky bych si to rad predelal.....
Doupravíš-li si z R19, to tu mám, je volné, mělo by být hodně podobné principem, akorát jiné tvary.
Doupravíš-li si z R19, to tu mám, je volné, mělo by být hodně podobné principem, akorát jiné tvary.:palec
Tak jsem na něj narychlokouknul, má silový přívod, dva vývody na žhavičky, takže výstupní proud je rozdělen do dvou větví, což by mohlo být lepší, jediný co se mi nelíbí je že snímá i teplotu, což na bx není, ale jde dodělat.
Tak jsem na něj narychlokouknul, má silový přívod, dva vývody na žhavičky, takže výstupní proud je rozdělen do dvou větví, což by mohlo být lepší, jediný co se mi nelíbí je že snímá i teplotu, což na bx není, ale jde dodělat. :palec
Mozna bych si to doupravil, ale si nejak daleko.... Dodelat si kabelaz budu muset tak ci tak, protoze puvodne to byla sestnactka benzin... Ja doma jedno relatko mam, ale to je rizene compjuterem a je na 1.4HDi... a to nevim jestli by slo napasovat.....
Mozna bych si to doupravil, ale si nejak daleko.... Dodelat si kabelaz budu muset tak ci tak, protoze puvodne to byla sestnactka benzin... Ja doma jedno relatko mam, ale to je rizene compjuterem a je na 1.4HDi... a to nevim jestli by slo napasovat.....
já mám teď v mrazech taky docela problém nastartovat, žhavím 2x - 3x někdy chytne hned napoprvé, ale podle zvuku jenom na tři válce,ale ne vždy někdy chytnou všechny čtyři, kouř jde spíš tmavošedý, ale tak po půl minutě až minutě je za autem čisto, žhaviče jsem měnil v létě, ale byla taky měněná hlava, tak asi nebude zrovna košér nastavený vstřik
já mám teď v mrazech taky docela problém nastartovat, žhavím 2x - 3x někdy chytne hned napoprvé, ale podle zvuku jenom na tři válce,ale ne vždy někdy chytnou všechny čtyři, kouř jde spíš tmavošedý, ale tak po půl minutě až minutě je za autem čisto, žhaviče jsem měnil v létě, ale byla taky měněná hlava, tak asi nebude zrovna košér nastavený vstřik :nevim
Dalle. Jestli tam máš ty použité žhavičky co jsme dávali tak je to tím. Ona sice žhaví, ale pravděpodobně nemá už dostatečnou teplotu. Dej nové a máš pokoj. BRISK stojí asi 120Kč. Mám je už druhou zimu a chytá na brnk.
Dalle. Jestli tam máš ty použité žhavičky co jsme dávali tak je to tím. Ona sice žhaví, ale pravděpodobně nemá už dostatečnou teplotu. Dej nové a máš pokoj. BRISK stojí asi 120Kč. Mám je už druhou zimu a chytá na brnk.