Teraz keď prišli mrazy, nechce mi chytiť motor. Viem že mám nefunkčný predsuvník vstreku /hlavica pri termostate 32 kľúč, bouden s lankom. Môže mať jeho porucha až taký vplyv na studený štart? Jedná sa o diesel BX TZD turbo. Ďakujem.
Teraz keď prišli mrazy, nechce mi chytiť motor. Viem že mám nefunkčný predsuvník vstreku /hlavica pri termostate 32 kľúč, bouden s lankom. Môže mať jeho porucha až taký vplyv na studený štart? Jedná sa o diesel BX TZD turbo. Ďakujem.
Předsuvník ti dávkuje větší množství nafty, ale na vlastní start motoru vliv nemá. Jeho vliv je pouze u studeného motoru, kdy po nastartování větší dávkou drží vyšší oráčky a to je zapotřebí aby se motor udržel v chodu a dokázal překonat větší odpory studených olejů, jak v motoru, tak v převodovce a postartový vyšší příkon na dobíjení akumulátoru a z něj vyplývající větší mechanický odpor alternátoru. Vlastní problémy ti v tvém případe bude spíše způsobovat takzvaná pecka v žhavícím relátku či staré žhavící svíčky, nebo věc nejhorší, už nízké kompresní tlaky tvého motoru. Vadný předsuvník plně obejde malounko plynu při startu a půlminuta chodu motoru. Pak se už většinou zdravý motor udrží v chodu.
Předsuvník ti dávkuje větší množství nafty, ale na vlastní start motoru vliv nemá. Jeho vliv je pouze u studeného motoru, kdy po nastartování větší dávkou drží vyšší oráčky a to je zapotřebí aby se motor udržel v chodu a dokázal překonat větší odpory studených olejů, jak v motoru, tak v převodovce a postartový vyšší příkon na dobíjení akumulátoru a z něj vyplývající větší mechanický odpor alternátoru. Vlastní problémy ti v tvém případe bude spíše způsobovat takzvaná pecka v žhavícím relátku či staré žhavící svíčky, nebo věc nejhorší, už nízké kompresní tlaky tvého motoru. Vadný předsuvník plně obejde malounko plynu při startu a půlminuta chodu motoru. Pak se už většinou zdravý motor udrží v chodu.:palec
Jeden žhavič bol odpálený, vymenil som všetky, dal som BOSCH. Dnes chytil motor trošku lepšie, ale nie je to dobré. Chcem dodať, že som v lete menil rozvody a od vtedy sa to ťahá. Teraz p týždeň som objednaný k čerpadlárovi na t.z.v. stolicu, kde mi nastaví predvstrek. Ešte dodávam, že ja mám čerpadlo, ktoré je ovládané na studený štart dvomi spôsobmi. Prvý je prívod teplej vody priamo k čerpadlu, zo strany chladiča, kde má toto asi pridávať plyn čo si ty Čert spomínal a čo zastúpi vodičovu neprítomnosť vo vozidle pridržaním "plynu" a druhá je od termostatu spojenie bimetálu /termostatického posuvníka/ bouden lankom na čerpadlo zo strany od motora, ktorá ma za úlohu meniť len dobu vstreku, teda oneskorenie vstreku. Keď som sa o tomto bavil s mechanikmi v servisoch, každý si len vykladá o tom svoje názory. Keď mu však položím otázku ktorou mu vyvrátim jeho veci, zostanú v pomykove a je po odborníkoch.
Jeden žhavič bol odpálený, vymenil som všetky, dal som BOSCH. Dnes chytil motor trošku lepšie, ale nie je to dobré. Chcem dodať, že som v lete menil rozvody a od vtedy sa to ťahá. Teraz p týždeň som objednaný k čerpadlárovi na t.z.v. stolicu, kde mi nastaví predvstrek. Ešte dodávam, že ja mám čerpadlo, ktoré je ovládané na studený štart dvomi spôsobmi. Prvý je prívod teplej vody priamo k čerpadlu, zo strany chladiča, kde má toto asi pridávať plyn čo si ty Čert spomínal a čo zastúpi vodičovu neprítomnosť vo vozidle pridržaním "plynu" a druhá je od termostatu spojenie bimetálu /termostatického posuvníka/ bouden lankom na čerpadlo zo strany od motora, ktorá ma za úlohu meniť len dobu vstreku, teda oneskorenie vstreku. Keď som sa o tomto bavil s mechanikmi v servisoch, každý si len vykladá o tom svoje názory. Keď mu však položím otázku ktorou mu vyvrátim jeho veci, zostanú v pomykove a je po odborníkoch.
Čert, prosím ťa, t.z.v. "pecka v žhaviacom relé" ako ju zistím, o čo sa vlastne jedná a ako sa odstráni? Ďakujem.
Čert, prosím ťa, t.z.v. "pecka v žhaviacom relé" ako ju zistím, o čo sa vlastne jedná a ako sa odstráni? Ďakujem.
Pecku zjistíš při rozebrání, nebo metodou měření a to tak že změříš proud jednotlivých žhavičů, sečteš je a pak při žhavení všech najednou znovu změříš protékající proud skrze vodič k liště rozvodu žhavičů. Metoda, rozebrání a kontroly kontaktů žhavicího relé je jednodušší a rychlejší, neřkuli, že ho po měrení stejně rozebereš a budeš ho přelešťovat.
Pecka v relátku je jev, který vzniká opotřebením kontaktů a brání průchodu maximálnímu proudu. Na nových kontaktech každého relé je buďto vrstva stříbra, nebo jsou celé stříbrné (technické stříbro, ne zlatnické), která je zaoblená a má vyleštěný povrch, jak relé odpojuje, vzniká na těchto kontaktech miniaturní a krátkodobý el. oblouk, jenž unáší atomy kovu z jedné elektrody na druhou, kde se připékají. Časem zde vznikne útvar, jenž se nazývá peckou. Jedna z možností jak se jí zbavit je relé otevřít a stykové plošky jemným smirkem zabrousit a doleštit, třeba silichromem. Práce nepříjemná piplavá a zdlouhavá.
Pecku zjistíš při rozebrání, nebo metodou měření a to tak že změříš proud jednotlivých žhavičů, sečteš je a pak při žhavení všech najednou znovu změříš protékající proud skrze vodič k liště rozvodu žhavičů. Metoda, rozebrání a kontroly kontaktů žhavicího relé je jednodušší a rychlejší, neřkuli, že ho po měrení stejně rozebereš a budeš ho přelešťovat.
Pecka v relátku je jev, který vzniká opotřebením kontaktů a brání průchodu maximálnímu proudu. Na nových kontaktech každého relé je buďto vrstva stříbra, nebo jsou celé stříbrné (technické stříbro, ne zlatnické), která je zaoblená a má vyleštěný povrch, jak relé odpojuje, vzniká na těchto kontaktech miniaturní a krátkodobý el. oblouk, jenž unáší atomy kovu z jedné elektrody na druhou, kde se připékají. Časem zde vznikne útvar, jenž se nazývá peckou. Jedna z možností jak se jí zbavit je relé otevřít a stykové plošky jemným smirkem zabrousit a doleštit, třeba silichromem. Práce nepříjemná piplavá a zdlouhavá.:-p
Musím tě trochu opravit . Přesuvník vstřiku neurčuje dávku paliva ,ale předvstřik v závislosti na otáčkách (čím větší otáčky tím vetší předvstřik),
u rotačky bosch je to pístek v čerpadle ,který se posunuje podle tlaku uvnitř čerpadla.
Pokud jsou žhaviče v pořádku, je nejlepší změřit na nich při žhavení napětí a hned víš jak jsi na tom.(max cca o 1V méně než na baterce).
Musím tě trochu opravit . Přesuvník vstřiku neurčuje dávku paliva ,ale předvstřik v závislosti na otáčkách (čím větší otáčky tím vetší předvstřik),
u rotačky bosch je to pístek v čerpadle ,který se posunuje podle tlaku uvnitř čerpadla.
Pokud jsou žhaviče v pořádku, je nejlepší změřit na nich při žhavení napětí a hned víš jak jsi na tom.(max cca o 1V méně než na baterce).
sry, za zavádějící info, já už z nich vyběhl, mám na čerpadla důchodce, tak je pouze měním
sry, za zavádějící info, já už z nich vyběhl, mám na čerpadla důchodce, tak je pouze měním:-d:-d