Zdravím, auto stálo asi 2měsíce. Zjistil jsem úbytek vody v chlazení, před jízdou doplnil, asi tak půl litru. Po asi 10km, kdy jsem vyjel z města a trochu sešlápl plyn, tak se rozsvítila kontrolka STOP a hned ta pod ní - Chladicí kapalina. Ta obvykle signalizuje její malé množství. Zastavil jsem na vhodném místě, prověřil stav v chladiči. Vody byl dostatek. Na nic kloudného jsem nepřišel a tak asi po 30min stání s vypnutým motorem, jsem se rozhodl vrátit. Nastartoval jsem, nic varovného nesvítilo. Jel jsem s lehkou nohou, pustil naplno topení. Po celou cestu zpět, asi tak 15km, jsem jel aniž by se rozsvítila varovná signalizace. Je možné, že by šlo za zavzdušnění chladícího okruhu? Na chladiči vpravo nahoře jsem našel asi(?) jeden odvzdušňovák - šroubovací, kovový, se šlicem, povolitelný buď šroubovákem nebo rukou. Předpokládám, ale že těch odvzdušňovacích míst bude víc. Může někdo poradit, kde je najdu? Ideálně s fotem/schématem motoru. Jsou stejné jako ten na chladiči nebo konstrukčně jinak provedeny - abych věděl, co hledat.
Odvzdušnění - jak jej správně provést? Nastartovat, nechat běžet motor, otevřít víčko chladiče a povolit odvzdušňovák nahoře na chladiči nebo by stačilo jen nezavírat víčko chladiče?
A ještě dotaz, k čemu slouží přepadová hadička u chladiče - u BX na zadní straně chladiče vpravo. Jeden vývod zhruba v polovině výšky chladiče a druhý zcela dole. Jak jsem zjistil, toto propojení nemám, hadička patrně odpadla, pouze dole je jakési asi 3cm torzo hadičky. Našel jsem nákres chladiče citroenu BX z bočního pohledu viz. obr. Může chybějící přepadovka způsobit pokles vody v chladiči - horka, výpary...? Díky za rady.
Citroen BX 14TGE, r.v.1991
Zdravím, auto stálo asi 2měsíce. Zjistil jsem úbytek vody v chlazení, před jízdou doplnil, asi tak půl litru. Po asi 10km, kdy jsem vyjel z města a trochu sešlápl plyn, tak se rozsvítila kontrolka STOP a hned ta pod ní - Chladicí kapalina. Ta obvykle signalizuje její malé množství. Zastavil jsem na vhodném místě, prověřil stav v chladiči. Vody byl dostatek. Na nic kloudného jsem nepřišel a tak asi po 30min stání s vypnutým motorem, jsem se rozhodl vrátit. Nastartoval jsem, nic varovného nesvítilo. Jel jsem s lehkou nohou, pustil naplno topení. Po celou cestu zpět, asi tak 15km, jsem jel aniž by se rozsvítila varovná signalizace. Je možné, že by šlo za zavzdušnění chladícího okruhu? Na chladiči vpravo nahoře jsem našel asi(?) jeden odvzdušňovák - šroubovací, kovový, se šlicem, povolitelný buď šroubovákem nebo rukou. Předpokládám, ale že těch odvzdušňovacích míst bude víc. Může někdo poradit, kde je najdu? Ideálně s fotem/schématem motoru. Jsou stejné jako ten na chladiči nebo konstrukčně jinak provedeny - abych věděl, co hledat.
Odvzdušnění - jak jej správně provést? Nastartovat, nechat běžet motor, otevřít víčko chladiče a povolit odvzdušňovák nahoře na chladiči nebo by stačilo jen nezavírat víčko chladiče?
A ještě dotaz, k čemu slouží přepadová hadička u chladiče - u BX na zadní straně chladiče vpravo. Jeden vývod zhruba v polovině výšky chladiče a druhý zcela dole. Jak jsem zjistil, toto propojení nemám, hadička patrně odpadla, pouze dole je jakési asi 3cm torzo hadičky. Našel jsem nákres chladiče citroenu BX z bočního pohledu viz. obr. Může chybějící přepadovka způsobit pokles vody v chladiči - horka, výpary...? Díky za rady.
Citroen BX 14TGE, r.v.1991
Přílohy: Citroen-BX-chladic.png ( 315093b ) -