Ahoj, omlouvám se - asi su úplně blbý, ale byla tu včera začatá diskuse o gumách, která mne velmi zajímá. Teď ji nemohu najít - může mi pls někdo poslat link? Asi su neschopný a nemůžu ju najít Děkuji
Ahoj, omlouvám se - asi su úplně blbý, ale byla tu včera začatá diskuse o gumách, která mne velmi zajímá. Teď ji nemohu najít - může mi pls někdo poslat link? Asi su neschopný a nemůžu ju najít :( Děkuji
Diskusia bola zmazana, kludne mozes zacat novu ... Inak celkove zhrnutie je ze na BX das 16v hliniky aj 5.5palca ( s gti a inych nie 16v modelov ) a aj 6.0 palca s 16v, akurat je to na chlp a musis mat OK zadne ramena.
edit: tieto informacie zaslal patamat a instalater - pisem to sem aby si nemyslel ze som to ja kto to zistil, ja len sprostretkuvavam info ...
ja len dodam ze na svoje prve BX 1.9GT ( obe napravy s II modelu ) som 195/65R14 nenasadil - nezmestili sa.
Diskusia bola zmazana, kludne mozes zacat novu ... Inak celkove zhrnutie je ze na BX das 16v hliniky aj 5.5palca ( s gti a inych nie 16v modelov ) a aj 6.0 palca s 16v, akurat je to na chlp a musis mat OK zadne ramena.
edit: tieto informacie zaslal patamat a instalater - pisem to sem aby si nemyslel ze som to ja kto to zistil, ja len sprostretkuvavam info ...
ja len dodam ze na svoje prve BX 1.9GT ( obe napravy s II modelu ) som 195/65R14 nenasadil - nezmestili sa.
Este akurat doplnim ze na 16v ide dat aj 6.5palcove disky - konkretne tam mame 195/50 R15 akurat v najnizsej polohe sa to uz zlahka opiera o podbeh, tzn u normalneho bxa to asi bude na tom podbehu lezat hodne.
Este akurat doplnim ze na 16v ide dat aj 6.5palcove disky - konkretne tam mame 195/50 R15 akurat v najnizsej polohe sa to uz zlahka opiera o podbeh, tzn u normalneho bxa to asi bude na tom podbehu lezat hodne.
ET: Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející
středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Může nabývat
kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno
v blatníku (obr. 2). Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníku
(obr. 3).
Příklad: a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku, b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji
blatníku, c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník
Sirka "J": Šířka disku v palcích [1" = 25,4mm]
a muzes si to spocitat
ET: Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející
středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Může nabývat
kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno
v blatníku (obr. 2). Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníku
(obr. 3).
Příklad: a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku, b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji
blatníku, c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník
Sirka "J": Šířka disku v palcích [1" = 25,4mm]
a muzes si to spocitat
nevysvetlovala jsem to v diskuzi, nybrz na chatu, proto to pisi i sem, kde to zustane a muzou se infomovat i dalsi.
Myslim, ze je to k veci...
Krom toho zacina byt teplo ( i kdyz tady zacina snezit ), lide prezouvaji a alu disky se stavaji dosptupnejsi, proto verim, ze hodne BXakum pomuze ve vyberu i fakt, ze budou vedet, co je Et, jake ma byt, co je sirka rafku a v jakych hodnotach se toto udava.
nevysvetlovala jsem to v diskuzi, nybrz na chatu, proto to pisi i sem, kde to zustane a muzou se infomovat i dalsi.
Myslim, ze je to k veci...
Krom toho zacina byt teplo ( i kdyz tady zacina snezit :-D ), lide prezouvaji a alu disky se stavaji dosptupnejsi, proto verim, ze hodne BXakum pomuze ve vyberu i fakt, ze budou vedet, co je Et, jake ma byt, co je sirka rafku a v jakych hodnotach se toto udava.
pajator: kolko tam mas miesto v najnizsej polohe ? nam sa pneu opiera o podbeh asi na pol centimetra ... ake mas pneu ?
pajator: kolko tam mas miesto v najnizsej polohe ? nam sa pneu opiera o podbeh asi na pol centimetra ... ake mas pneu ?
pneu mám 195/50 R15 a to ještě s ochranou ráfku, takže celkem široký, navíc mam disk ET10, takže dost ven...
musel jsem se akorát zbavit matek, které "drží" plast na blatníku a trošku ubrat plast za záhybem blatníku, jinak OK
pneu mám 195/50 R15 a to ještě s ochranou ráfku, takže celkem široký, navíc mam disk ET10, takže dost ven... :D
musel jsem se akorát zbavit matek, které "drží" plast na blatníku a trošku ubrat plast za záhybem blatníku, jinak OK :)
Aha, v tom bolo tajomstvo uspechu . Zrovna v tom mieste sa nam to opiera asi na 5mm do toho plastu. Mozes poslat nejake detailne foto ako to mas ted ?
Aha, v tom bolo tajomstvo uspechu :). Zrovna v tom mieste sa nam to opiera asi na 5mm do toho plastu. Mozes poslat nejake detailne foto ako to mas ted ?
Jen bych tochu opravil Lítatkovu verzi, aby to někdo nepochopil špatně. cituji: "a co takle 7palcový s nižším ET?" jestliže snížím z ET 15 na ET 10 vyleze mi ráfek o 5mm ven z podběhu a jestliže k tomu zvětším šířku disku z 6" na 7" vyleze mi ráfek o dálších 1,27 cm ven (1 palec = 2,54 cm, polovina míry jde ven z podběhu a polovina míry směrem k podběhu). Takže suma sumárum kolo vyleze o 1.77 cm ...... správně má být napsáno "a co takle 7palcový s vyšším ET?" , neboť čím nižší ET tím jdou kola více ven, čím širší disky, tím jde také kolo ven. Takže pokud chce někdo dávat široká kola, tak aby mu to nedřelo o venkovní podběh, musí zvyšit ET. to znamená z našeho příkladu zvětšení šířky kola o 1" což znamená vysunutí kola o 1,27 cm by jsme měli zvýšit ET z 15 na 25 tím se dostáváme zhruba na stejnou hodnotu vysunutého kola. Takže když zvýšíme z 6" na 7" a zvýšíme ET z 15 na 25 vyleze nám Disk z podběhu jen o 3mm. Ale pozor na vnitřní podběh, protože tím se nám zase kolo přiblíží k vnitřnímu podběhu o závratných 2,5 cm
Jen bych tochu opravil Lítatkovu verzi, aby to někdo nepochopil špatně. cituji: "a co takle 7palcový s nižším ET?" jestliže snížím z ET 15 na ET 10 vyleze mi ráfek o 5mm ven z podběhu a jestliže k tomu zvětším šířku disku z 6" na 7" vyleze mi ráfek o dálších 1,27 cm ven (1 palec = 2,54 cm, polovina míry jde ven z podběhu a polovina míry směrem k podběhu). Takže suma sumárum kolo vyleze o 1.77 cm ...... správně má být napsáno "a co takle 7palcový s vyšším ET?" , neboť čím nižší ET tím jdou kola více ven, čím širší disky, tím jde také kolo ven. Takže pokud chce někdo dávat široká kola, tak aby mu to nedřelo o venkovní podběh, musí zvyšit ET. to znamená z našeho příkladu zvětšení šířky kola o 1" což znamená vysunutí kola o 1,27 cm by jsme měli zvýšit ET z 15 na 25 tím se dostáváme zhruba na stejnou hodnotu vysunutého kola. Takže když zvýšíme z 6" na 7" a zvýšíme ET z 15 na 25 vyleze nám Disk z podběhu jen o 3mm. Ale pozor na vnitřní podběh, protože tím se nám zase kolo přiblíží k vnitřnímu podběhu o závratných 2,5 cm
downloaded..........Kolesá robia auto! Dnes je na trhu veľké množstvo výrobcov zliatinových diskov (elektrónov) a pneumatík. Je len na Vás aký tvar či farbu si vyberiete a aké zvolíte pneumatiky. V podstate platí zásada, čím širšia pneumatika, tým lepší grip na vozovku, ale aj váčší valivý odpor a tým pádom menšie zrýchlenie. Výrobcovia udávajú 4 údaje pri každom disku. Veľkosť disku - parameter "R" je priemer disku v palcoch, parameter "J" - šírka disku v palcoch, parameter "ET" je horizontálne vyosenie disku voči svojmu stredu (čím menšie ET tým je disk viac vysunutý von) a nakoniec počet a rozteč úchytových skrutiek (pr.: 7.5J x 16" ET25 rozteč 4x100mm). Pri pneumatikách sa udávajú rozmery: šírka, výška, priemer a rýchlostný index. Šírka a výška sa udáva v milimetroch, priemer "R" v palcoch a rýchlostný index sa udáva číslom a symbolmi (T, H, V...) (pr.: 205/50 R16 82V).
downloaded..........Kolesá robia auto! Dnes je na trhu veľké množstvo výrobcov zliatinových diskov (elektrónov) a pneumatík. Je len na Vás aký tvar či farbu si vyberiete a aké zvolíte pneumatiky. V podstate platí zásada, čím širšia pneumatika, tým lepší grip na vozovku, ale aj váčší valivý odpor a tým pádom menšie zrýchlenie. Výrobcovia udávajú 4 údaje pri každom disku. Veľkosť disku - parameter "R" je priemer disku v palcoch, parameter "J" - šírka disku v palcoch, parameter "ET" je horizontálne vyosenie disku voči svojmu stredu (čím menšie ET tým je disk viac vysunutý von) a nakoniec počet a rozteč úchytových skrutiek (pr.: 7.5J x 16" ET25 rozteč 4x100mm). Pri pneumatikách sa udávajú rozmery: šírka, výška, priemer a rýchlostný index. Šírka a výška sa udáva v milimetroch, priemer "R" v palcoch a rýchlostný index sa udáva číslom a symbolmi (T, H, V...) (pr.: 205/50 R16 82V).
TycoonX New Re: Gumy? 21/03/07 19:34
Šírka a výška sa udáva v milimetroch, priemer "R" v palcoch a rýchlostný index sa udáva číslom a symbolmi (T, H, V...) (pr.: 205/50 R16 82V).
TyxonX, mam dojem , že výška pneu se neudává v žádných mm, ale že je to číslo procentuálního poměru k šířce .
TycoonX New Re: Gumy? 21/03/07 19:34
Šírka a výška sa udáva v milimetroch, priemer "R" v palcoch a rýchlostný index sa udáva číslom a symbolmi (T, H, V...) (pr.: 205/50 R16 82V).
TyxonX, mam dojem , že výška pneu se neudává v žádných mm, ale že je to číslo procentuálního poměru k šířce .
jojo, je to tak, odkaz od Yrika to říká jasně
http : // www.azpneu.sk/web/index.php?goto=technik#znaceni
jojo, je to tak, odkaz od Yrika to říká jasně
http : // www.azpneu.sk/web/index.php?goto=technik#znaceni
Jediný podnětný příspěvek do diskuze poslala Darja, nevím proč se to některým nelíbí. Nevím proč zkoušet natlačit pod auto co největší kola. .. Vypadá to sice efektně, ale po měsíci zjistíš, žes kdesi poztrácel plastové podběhy...
Jediný podnětný příspěvek do diskuze poslala Darja, nevím proč se to některým nelíbí. Nevím proč zkoušet natlačit pod auto co největší kola. .. Vypadá to sice efektně, ale po měsíci zjistíš, žes kdesi poztrácel plastové podběhy... :-)
puholt je to asi tak jel si na bxku s R15/205/50 pneu? Pokud ne tak záměr dát tam co největší kola nepochopíš. Já teda upřímě jsem taky uplně nejel jen sem byl spolucestující, ale mohu říct že to sedí jak prase.
puholt je to asi tak jel si na bxku s R15/205/50 pneu? Pokud ne tak záměr dát tam co největší kola nepochopíš. Já teda upřímě jsem taky uplně nejel jen sem byl spolucestující, ale mohu říct že to sedí jak prase.