koupil jsem si cca před měsícem BXo a vše funguje jen poslední dobou při otočení klíčkem auto začalo startovat až tak na 3tí otočení klíčkem....čím vetší zima tím častěji se to stávalo...
dnes už nechtělo chytit vubec....tedy ani se neotočil motor - jen to v tom cvaká....ale alternátor se ani neotočí...baterka by mela být v pořádku...
pokud byste nekdo meli nejakou radu co s tím - krome toho odtáhnout to do servisu (to me napadlo)
dekuju vám za každou radu, či příspěvek
vážení přátelé BX ...
koupil jsem si cca před měsícem BXo a vše funguje jen poslední dobou při otočení klíčkem auto začalo startovat až tak na 3tí otočení klíčkem....čím vetší zima tím častěji se to stávalo...
dnes už nechtělo chytit vubec....tedy ani se neotočil motor - jen to v tom cvaká....ale alternátor se ani neotočí...baterka by mela být v pořádku...
pokud byste nekdo meli nejakou radu co s tím - krome toho odtáhnout to do servisu (to me napadlo:o)
dekuju vám za každou radu, či příspěvek
to vypada na starter nebo vedeni k nemu......
zkus na nej poklepat treba kladivem a uvidis jestli se to zlepsi. Jinak tu baterku urcite poradne zkontroluj
to vypada na starter nebo vedeni k nemu......
zkus na nej poklepat treba kladivem a uvidis jestli se to zlepsi. Jinak tu baterku urcite poradne zkontroluj
Jestliže při sepnutí startéru slyšíš jedno masivní cvaknutí v motorovém prostoru, a pak už nic, je to na 100% v startéru, teprve kulometná dávka cvakanců svědčí o baterii. Nejspíše budeš mít už v tahu uhlíky, ale pro jistotu bych startér svěřil někomu kdo už to dělal a má nějakou tu zkušenost.
Jestliže při sepnutí startéru slyšíš jedno masivní cvaknutí v motorovém prostoru, a pak už nic, je to na 100% v startéru, teprve kulometná dávka cvakanců svědčí o baterii. Nejspíše budeš mít už v tahu uhlíky, ale pro jistotu bych startér svěřil někomu kdo už to dělal a má nějakou tu zkušenost.
Predtym nez zacnes rozoberat starter skontroluj spinaciu skrinku - ta tiez zvykne blbnut a symtomy tomu odpovedaju. Najjednoduchsi test je ze nakratko spojis starter ( cerveny tenky kabel ) a +12V na baterii, ked auto nastartuje je to spinacka, ked to len cvakne tak je to starter. Nezabudni vyradit rychlost a zatiahnut rucku !!!
Predtym nez zacnes rozoberat starter skontroluj spinaciu skrinku - ta tiez zvykne blbnut a symtomy tomu odpovedaju. Najjednoduchsi test je ze nakratko spojis starter ( cerveny tenky kabel ) a +12V na baterii, ked auto nastartuje je to spinacka, ked to len cvakne tak je to starter. Nezabudni vyradit rychlost a zatiahnut rucku !!!