BX 1.8TZD, 2.rychlostní ventilátory...(Vypustil jsem a demontoval chladič, ventilátory, celé to hadicové vedení, abych se dostal na startér, který šel na opravu. Montáž všeho zpět, nalití vody s kapalinou..trošku vody kvapká někde od hadice jdoucí k pumpě, ale to už jsem si zvykl..). Problém: na krátké trati do práce a z práce (12km sem a tam) se motor skoro ani neohřeje, ale po ujetí cca 40-50km v tahu se mi rozsvítila na palubce kontrolka teploty vody (nemám rafičku, jen ty 2 pitomé diody - mezi nimiž je piktogram teploty vody, které nikdy ani neblikly)..neproblikala, ale rozsvítila se. Žádné teplo nebylo, nijak jsem to nehnal - zastavím, otevřu kapotu, nic, žádná pára, ani kouř, expanzka sice horká, ale žádný extrém se nezdál. Dojedu domů zastavím, druhý den do práce - vše ok. Dnes jsem to testnul opět na delší trať a asi po 60km opět - rožne se jen ta kontrolka vlevo (oranžová), žádná stopka, nic...Mmch.sahary mi snad ještě nikdy neseply - když říkám nikdy, tak nikdy - ani v největších vedrech jsem je neslyšel - ty kontrolky také ještě neproblikly, tak jsem myslel, zda vůbec fungují. Vody v systému by mělo být dost. Co může být za problém? Hadice od termostatu je horká, chladič také teplý (né horký) - nic se nevaří, termostat by té prý být neměl...Kde může být problém? Ventilátory - když odpojím konektor a "zkratuji drátem" - tak se roztočí - čili jsou funkční - problém v tom termospínači? Časem určitě odejít může (cca 350,-). Co dál, jde mi o tu kontrolku na palubce, nezdá se mi, že by se měl motor uvařit, ale nevím, jaká je přesně teplota. Ty diody tam jsou 2 - co je spíná, ty 2 snímače na tělese termostatu? Při jakých teplotách spínají a rozsvítí ty diody? Kde hledat ještě problém? Pokud budou sahary fungovat, jak mají (termospínač), mělo by být vše ok? Je mi jen divné, že opravdu dosud nikdy ani na chvíli neseply - nekecám. Může být vadný třeba jeden z těch snímačů? Blbý dotaz - může být systém zavzdušněný a proto to dělá neplechu? (předpokládám, že chodem se systém odvzdušní sám). Jak a kde správně odvzdušnit? Díky...jen si dávám pro a proti dokupy, abych nedělal unáhlené nákupy - každopádně, do termospínače nejspíše asi půjdu...nebo může být problém ventilátorů ještě jinde zakopán? Díky za reakce.
BX 1.8TZD, 2.rychlostní ventilátory...(Vypustil jsem a demontoval chladič, ventilátory, celé to hadicové vedení, abych se dostal na startér, který šel na opravu. Montáž všeho zpět, nalití vody s kapalinou..trošku vody kvapká někde od hadice jdoucí k pumpě, ale to už jsem si zvykl..). Problém: na krátké trati do práce a z práce (12km sem a tam) se motor skoro ani neohřeje, ale po ujetí cca 40-50km v tahu se mi rozsvítila na palubce kontrolka teploty vody (nemám rafičku, jen ty 2 pitomé diody - mezi nimiž je piktogram teploty vody, které nikdy ani neblikly)..neproblikala, ale rozsvítila se. Žádné teplo nebylo, nijak jsem to nehnal - zastavím, otevřu kapotu, nic, žádná pára, ani kouř, expanzka sice horká, ale žádný extrém se nezdál. Dojedu domů zastavím, druhý den do práce - vše ok. Dnes jsem to testnul opět na delší trať a asi po 60km opět - rožne se jen ta kontrolka vlevo (oranžová), žádná stopka, nic...Mmch.sahary mi snad ještě nikdy neseply - když říkám nikdy, tak nikdy - ani v největších vedrech jsem je neslyšel - ty kontrolky také ještě neproblikly, tak jsem myslel, zda vůbec fungují. Vody v systému by mělo být dost. Co může být za problém? Hadice od termostatu je horká, chladič také teplý (né horký) - nic se nevaří, termostat by té prý být neměl...Kde může být problém? Ventilátory - když odpojím konektor a "zkratuji drátem" - tak se roztočí - čili jsou funkční - problém v tom termospínači? Časem určitě odejít může (cca 350,-). Co dál, jde mi o tu kontrolku na palubce, nezdá se mi, že by se měl motor uvařit, ale nevím, jaká je přesně teplota. Ty diody tam jsou 2 - co je spíná, ty 2 snímače na tělese termostatu? Při jakých teplotách spínají a rozsvítí ty diody? Kde hledat ještě problém? Pokud budou sahary fungovat, jak mají (termospínač), mělo by být vše ok? Je mi jen divné, že opravdu dosud nikdy ani na chvíli neseply - nekecám. Může být vadný třeba jeden z těch snímačů? Blbý dotaz - může být systém zavzdušněný a proto to dělá neplechu? (předpokládám, že chodem se systém odvzdušní sám). Jak a kde správně odvzdušnit? Díky...jen si dávám pro a proti dokupy, abych nedělal unáhlené nákupy - každopádně, do termospínače nejspíše asi půjdu...nebo může být problém ventilátorů ještě jinde zakopán? Díky za reakce.
06.02.2009 22:04 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
Tie termospínače sú dva, modrý káblik vedie od snímača signalizujúci teplotu 105 stupňov C, žltý káblik je od snímača na 122 stupňovC.Pokiaľ sa Ti rozsvietili kontrolky ,tak chyba je v snímačoch, ich elektrický odpor /meraný v Ohmoch napr . multimetrom/je iný aký má byť, treba ich nahradiť novými, alebo sa náhodou oprel káblik o kostru
Tie termospínače sú dva, modrý káblik vedie od snímača signalizujúci teplotu 105 stupňov C, žltý káblik je od snímača na 122 stupňovC.Pokiaľ sa Ti rozsvietili kontrolky ,tak chyba je v snímačoch, ich elektrický odpor /meraný v Ohmoch napr . multimetrom/je iný aký má byť, treba ich nahradiť novými, alebo sa náhodou oprel káblik o kostru
06.02.2009 22:05 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
Běžák, unavená bimetalová střeva toho čidla od kontrolky, vyndej čidlo a dej nový, bude klid.
Běžák, unavená bimetalová střeva toho čidla od kontrolky, vyndej čidlo a dej nový, bude klid.
06.02.2009 22:36 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
vyměnit čidlo a odvzdusnit. ale jak? se ptáš. motor musíš zahřát aby ti termostat pustil oběh a odvzdušníš to povolením kolečka které je na vrchu chladiče na pravé straně. Já to tak aspoň mám na 1.9D
vyměnit čidlo a odvzdusnit. ale jak? se ptáš. motor musíš zahřát aby ti termostat pustil oběh a odvzdušníš to povolením kolečka které je na vrchu chladiče na pravé straně. Já to tak aspoň mám na 1.9D
07.02.2009 17:25 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
Znovunaplnenie a Ovzdušňovanie: otvorit ventil kurenia na maximum, povolit dve mosadzne skrutky na tele termostatu az pokial sa na ich boku neobjavia otvory, povolit najlepsie vybrat velku skrutko na pravej vrchnej časti chladica, zacat pomaly nalievat do vyrovnavacej nadrzky chladiacu kvapalinu, nadrzka moze byt sucastou chladica, alebo je mimo, sledovat otvor na pravej vrchnej casti chladica az pokial sa tam neobjavi chl. kvapalina potom zaskrutkovat velku skrutku spat, lejeme dalej az pokial postupne nezacne chl. kvapalina vytekat z dvoch skrutiek na tele termostatu tie potom utiahneme, kvapalinu nalejeme az po hrdlo vyrovnavacej nadrzky, nastartujeme motor ale vyrov. nadrzku nezatvarame, motor nechame trozku zohriat a potom pakou plynu na cerpadle zvysime otacky motora, cakame az sa nezapne ventilator na chladici, vypneme motor a doplnime znovo nadrzku kvapalinou.
Znovunaplnenie a Ovzdušňovanie: otvorit ventil kurenia na maximum, povolit dve mosadzne skrutky na tele termostatu az pokial sa na ich boku neobjavia otvory, povolit najlepsie vybrat velku skrutko na pravej vrchnej časti chladica, zacat pomaly nalievat do vyrovnavacej nadrzky chladiacu kvapalinu, nadrzka moze byt sucastou chladica, alebo je mimo, sledovat otvor na pravej vrchnej casti chladica az pokial sa tam neobjavi chl. kvapalina potom zaskrutkovat velku skrutku spat, lejeme dalej az pokial postupne nezacne chl. kvapalina vytekat z dvoch skrutiek na tele termostatu tie potom utiahneme, kvapalinu nalejeme az po hrdlo vyrovnavacej nadrzky, nastartujeme motor ale vyrov. nadrzku nezatvarame, motor nechame trozku zohriat a potom pakou plynu na cerpadle zvysime otacky motora, cakame az sa nezapne ventilator na chladici, vypneme motor a doplnime znovo nadrzku kvapalinou.:-))
08.02.2009 12:14 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
to safin: takhle to dělám taky - ale právě to, co píše "hiero" - na těle termostatu jsem nikdy nic nepovoloval...I když, myslím si, že v tomhle problém nebude - jen zkouším, co kdo má za zkušenosti.. Podle mě se to za těch 200km musí "odvzdušnit" koloběhem... No, problém je v tom, že mi ty sahary neseply ještě nikdy - takže předpokládám, že to bude ten termospínač na spodu chladiče. Nebo to může být i zároveň snímač teploty na tom těle termostatu - může už ukazovat blbě - toť otázka - to je právě ten problém, kdybych aspoň na rafičce viděl, kolik je teplota...uvidíme...zkusím ještě odvzdušnit jednou, ale jak píši, zřejmě začnu postupně a budu muset koupit ten termospínač (v Kelly bych měl v nákupu za cca 350Kč, jinak stojí o stovku více - nemá někdo nějaký rezervní? nabídněte) - páč když už by teplota šla nahoru, sahary musí sepnout a ne, abych to chladil ručně. No a pak se uvidí - snímač teploty (ten na termostatu) stojí kolem stovky...
to safin: takhle to dělám taky - ale právě to, co píše "hiero" - na těle termostatu jsem nikdy nic nepovoloval...I když, myslím si, že v tomhle problém nebude - jen zkouším, co kdo má za zkušenosti.. Podle mě se to za těch 200km musí "odvzdušnit" koloběhem... No, problém je v tom, že mi ty sahary neseply ještě nikdy - takže předpokládám, že to bude ten termospínač na spodu chladiče. Nebo to může být i zároveň snímač teploty na tom těle termostatu - může už ukazovat blbě - toť otázka - to je právě ten problém, kdybych aspoň na rafičce viděl, kolik je teplota...uvidíme...zkusím ještě odvzdušnit jednou, ale jak píši, zřejmě začnu postupně a budu muset koupit ten termospínač (v Kelly bych měl v nákupu za cca 350Kč, jinak stojí o stovku více - nemá někdo nějaký rezervní? nabídněte:))) - páč když už by teplota šla nahoru, sahary musí sepnout a ne, abych to chladil ručně. No a pak se uvidí - snímač teploty (ten na termostatu) stojí kolem stovky...
08.02.2009 15:17 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
Yetas ked sa pozries na motor prave na telese termostatu ostane najviac vzdochu. Keby nie tak ani vyrobca tam neda tie odvzdusnovacie skrutky. Tiez som raz nato kaslal a bolo to v prdeli!
Yetas ked sa pozries na motor prave na telese termostatu ostane najviac vzdochu. Keby nie tak ani vyrobca tam neda tie odvzdusnovacie skrutky. Tiez som raz nato kaslal a bolo to v prdeli!
08.02.2009 15:24 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
Yetas: urob to ako ja a nebude problem. pokial zatoris vyrovnavacku ten vzduch sa nedostane von. pokial ti nezapne saharu tak vymen snimac na chladici. trva to dost dlho kym sa to zohreje a budes rekvapeny ake teplo odtial sala. zaklad je drzat otacky omnoho vysie ako je volnobeh!
Yetas: urob to ako ja a nebude problem. pokial zatoris vyrovnavacku ten vzduch sa nedostane von. pokial ti nezapne saharu tak vymen snimac na chladici. trva to dost dlho kym sa to zohreje a budes rekvapeny ake teplo odtial sala. zaklad je drzat otacky omnoho vysie ako je volnobeh!
09.02.2009 09:39 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
sahary se nezapnou, dokud teplota v chladici nestoupne na urcitou hranici (95 stupnu?) takze podle me ti nejde do chladice horka voda z maleho okruhu - bud spatnej termostat, nebo to je zavzdusnene. Nejdriv vyluc toto a pak teprve men cidla...
sahary se nezapnou, dokud teplota v chladici nestoupne na urcitou hranici (95 stupnu?) takze podle me ti nejde do chladice horka voda z maleho okruhu - bud spatnej termostat, nebo to je zavzdusnene. Nejdriv vyluc toto a pak teprve men cidla... ;-)
09.02.2009 17:03 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
no neviem presne nakolko je nastaveny termospinac na chladici, ale sa mi zda ze na cca 85 stupnou. fakt neviem presne a original je trojvyvodovy a ten spina pri dvoch teplotach. samozrejme pri odvzdusnovani treba sledovat hadice chladica, chladic ako aj hadice veduce do radiatora kurenia ci su teple. ja mam problem s hadicou veducou z telesa termostatu do predhrevu ci chladenia oleja co je za olejovym filtrom. origos je pekne tvarovana, aby tam pri plneni neostal vzduch, mne vsak praskla a tak som ju nahradil hadicou kupovanou na metraz a tak teraz pri plneni a odvzdusnovani snou musim cvicit hore dolu aby sa znej dostal von vzduch.
no neviem presne nakolko je nastaveny termospinac na chladici, ale sa mi zda ze na cca 85 stupnou. fakt neviem presne a original je trojvyvodovy a ten spina pri dvoch teplotach. samozrejme pri odvzdusnovani treba sledovat hadice chladica, chladic ako aj hadice veduce do radiatora kurenia ci su teple. ja mam problem s hadicou veducou z telesa termostatu do predhrevu ci chladenia oleja co je za olejovym filtrom. origos je pekne tvarovana, aby tam pri plneni neostal vzduch, mne vsak praskla a tak som ju nahradil hadicou kupovanou na metraz a tak teraz pri plneni a odvzdusnovani snou musim cvicit hore dolu aby sa znej dostal von vzduch.
09.02.2009 21:06 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
asi bych si porovnal údaje na čidle spínačů varovných kontrolek. Jde to snadno, demontuješ z vozidla a doma si nachystáš hrnec s vodou, do něj teploměr co mají baby na zavařování, na čidlo přiděláš konektor s kusem drátu a napíchneš ho do svítilny na plochou baterii a druhý drát jen omotáš kolem těla čidla a dáš ho na druhou stranu do obvodu, když ty dva dráty spojíš, musí se žárovka rozsvítit. Pak necháš čidlo viset na drátech do vody a postavíš to celé na plotnu, v okamžiku kdy se žárovka rozsvítí je na teploměru teplota sepnutí čidla. To samé se dá provest i se spínačema sahar
asi bych si porovnal údaje na čidle spínačů varovných kontrolek. Jde to snadno, demontuješ z vozidla a doma si nachystáš hrnec s vodou, do něj teploměr co mají baby na zavařování, na čidlo přiděláš konektor s kusem drátu a napíchneš ho do svítilny na plochou baterii a druhý drát jen omotáš kolem těla čidla a dáš ho na druhou stranu do obvodu, když ty dva dráty spojíš, musí se žárovka rozsvítit. Pak necháš čidlo viset na drátech do vody a postavíš to celé na plotnu, v okamžiku kdy se žárovka rozsvítí je na teploměru teplota sepnutí čidla. To samé se dá provest i se spínačema sahar:palec
09.02.2009 22:11 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
No na Xm prvú rýchlosť zopína pri 95 stupňoch, a tam som to riešil tak že na kábel prvej rýchlosti som dal odpor 180 ohmov a tým som posunul hranicu spúšťania na 85 stupňov
No na Xm prvú rýchlosť zopína pri 95 stupňoch, a tam som to riešil tak že na kábel prvej rýchlosti som dal odpor 180 ohmov a tým som posunul hranicu spúšťania na 85 stupňov :palec
13.03.2011 01:54 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
mam bx 1.7 D a ked niekedy nastartujem svieti kontrolka : Stav chladící kapaliny. Při rozsvícení světla prověřte stav chladící směsi, případně odstraňte poruchu. - ked prejdem meter dva zhasne , predpokladam ze bude v cudu cidlo , mylim sa ?
mam bx 1.7 D a ked niekedy nastartujem svieti kontrolka : Stav chladící kapaliny. Při rozsvícení světla prověřte stav chladící směsi, případně odstraňte poruchu. - ked prejdem meter dva zhasne , predpokladam ze bude v cudu cidlo , mylim sa ?
13.03.2011 08:46 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
mam bx 1.7 D a ked niekedy nastartujem svieti kontrolka : Stav chladící kapaliny. Při rozsvícení světla prověřte stav chladící směsi, případně odstraňte poruchu. - ked prejdem meter dva zhasne , predpokladam ze bude v cudu cidlo , mylim sa ?
dolej deci vody a mas pokoj snimac je vpoho a kontrolka preto zhasne po chvili ze sa voda stihne trochu zohriat zvacsit objem a dosiahnut uroven min. vysky hladiny pre snimac mam bx 1.7 D a ked niekedy nastartujem svieti kontrolka : Stav chladící kapaliny. Při rozsvícení světla prověřte stav chladící směsi, případně odstraňte poruchu. - ked prejdem meter dva zhasne , predpokladam ze bude v cudu cidlo , mylim sa ?
dolej deci vody a mas pokoj:-)))) snimac je vpoho a kontrolka preto zhasne po chvili ze sa voda stihne trochu zohriat zvacsit objem a dosiahnut uroven min. vysky hladiny pre snimac:-d
13.03.2011 13:31 -
Re: kontrolka teploty vody - chlazení
ked ti poviem ze akurat som bol na pumpe kupit a chcel som to vyskusat uveris mi? potom v noci ma napadlo ci to nebude tym ze je o trosilinku menej vody
ked ti poviem ze akurat som bol na pumpe kupit a chcel som to vyskusat uveris mi? :-) potom v noci ma napadlo ci to nebude tym ze je o trosilinku menej vody