Ahoj, ještě otravuji s několika drobnými dotazy. Dávám to svoje 17TZD dokupy po rozborce v servisu - kouká na mě takový šroub - cca 8-10cm dlouhý (teď ho nemám v ruce) - z první poloviny širší osazení, pak se zužuje - co já vím, na 5-6ku matku možná - myslím že jemný závit. A k tomu šroubu je takový nátrubeček - tvar jakoby víčka od petky, možná trošku do konusu (samozřejmě neee tak velký jako petka, kterým se ten šroub prostrčí až k šestihranu...Nevíte, na co to je? Pátral jsem v katalogu a jedinné, co se tomu podobalo, byl šroub příruby výfuku - u toho by měla být ještě pružina...Matně si vzpomínám, že něco takového tam bylo, ale jestli je to ono, už nevím..Pružinu nemám (ko*oti polovinu věcí vyhodili) - tak se ptám, ať to pak jinde nechybí...Dříve jsem tam měl jen 1 šroub, druhý někde uletěl, tak jsem tam dal normálně jakýsi, co jsem našel obyč - zajistil jsem několika matkami, žádné pružiny, takže lze použít i takto, co?..Jestli je to tedy ten šroub, který jsem zmiňoval...Další dotaz - rozvody - správné nastavení...motor je v kupě, ale hlava byla na broušení, teď už je zkompletováno...je nějaká univerzální rada na kontrolu správného nastavení? (jakž takž jsme nastavovali ještě s odkrytými válci, teď jde o kontrolu) - Rady typu kniha Jak na to - to si ušetřete, dík - všechny ty díry pro aretační trn - bohužel, já tam nic takového nemám, do čeho by se to rozv.kolo zaaretovalo (a dělal to se mnou otec, který se v tom trošku vyzná) Jo, ještě jedna věc mě napadla - jak se značí (číslují) válce na dieselu - když se dívám do motoru - zleva - jde to 1,2,3,4, nebo jsou číslovány jinak? Já jen, že jsme měli označeny vstřikovače a dali je v tomto pořadí - prý to tak je, ale já si tedy nejsem jistý, ať to pak funguje... díky za případné poznatky...
Ahoj, ještě otravuji s několika drobnými dotazy. Dávám to svoje 17TZD dokupy po rozborce v servisu - kouká na mě takový šroub - cca 8-10cm dlouhý (teď ho nemám v ruce) - z první poloviny širší osazení, pak se zužuje - co já vím, na 5-6ku matku možná - myslím že jemný závit. A k tomu šroubu je takový nátrubeček - tvar jakoby víčka od petky, možná trošku do konusu (samozřejmě neee tak velký jako petka:), kterým se ten šroub prostrčí až k šestihranu...Nevíte, na co to je? Pátral jsem v katalogu a jedinné, co se tomu podobalo, byl šroub příruby výfuku - u toho by měla být ještě pružina...Matně si vzpomínám, že něco takového tam bylo, ale jestli je to ono, už nevím..Pružinu nemám (ko*oti polovinu věcí vyhodili) - tak se ptám, ať to pak jinde nechybí...Dříve jsem tam měl jen 1 šroub, druhý někde uletěl, tak jsem tam dal normálně jakýsi, co jsem našel obyč - zajistil jsem několika matkami, žádné pružiny, takže lze použít i takto, co?..Jestli je to tedy ten šroub, který jsem zmiňoval...Další dotaz - rozvody - správné nastavení...motor je v kupě, ale hlava byla na broušení, teď už je zkompletováno...je nějaká univerzální rada na kontrolu správného nastavení? (jakž takž jsme nastavovali ještě s odkrytými válci, teď jde o kontrolu) - Rady typu kniha Jak na to - to si ušetřete, dík - všechny ty díry pro aretační trn - bohužel, já tam nic takového nemám, do čeho by se to rozv.kolo zaaretovalo (a dělal to se mnou otec, který se v tom trošku vyzná):) Jo, ještě jedna věc mě napadla - jak se značí (číslují) válce na dieselu - když se dívám do motoru - zleva - jde to 1,2,3,4, nebo jsou číslovány jinak? Já jen, že jsme měli označeny vstřikovače a dali je v tomto pořadí - prý to tak je, ale já si tedy nejsem jistý, ať to pak funguje... díky za případné poznatky...
ta skrutka co opisujes je na spojenie vyfuku s vyfukovym potrubim. no a co sa tyka rozvodov tak ste sa zle pozerali. vsetko sa aretuje. aretacny otvor pre zotrvak je za starterom dost tazko ho zbadat 8 mm vrtak popripade o trosku mansi zdovodu aby tam vosiel ta diera byva dost casto zasrata. dalej su otvory na vackovom kolese ako aj kolese cerpadla pre skrutky 8mm ktore potom skrutkujes do hlavy a drziaku cerpadla. Nepamatam sa presne ale otvor na skrutku pre koleso vacky v hlave sa nachadza pri pohlade priamo na vackove koleso na asi 4 hodinách a na cerpadle su dva otvori totiz je to univerzal pre bosch, alebo rotodiesel cerpadlo pri kazdom otvore je znacka cerpadla tak podla toho pouzivas ten konkretny len pekne hladaj vsetky tie diery a bud si isty ze su tam!
ta skrutka co opisujes je na spojenie vyfuku s vyfukovym potrubim. no a co sa tyka rozvodov tak ste sa zle pozerali. vsetko sa aretuje. aretacny otvor pre zotrvak je za starterom dost tazko ho zbadat 8 mm vrtak popripade o trosku mansi zdovodu aby tam vosiel ta diera byva dost casto zasrata:-)). dalej su otvory na vackovom kolese ako aj kolese cerpadla pre skrutky 8mm ktore potom skrutkujes do hlavy a drziaku cerpadla. Nepamatam sa presne ale otvor na skrutku pre koleso vacky v hlave sa nachadza pri pohlade priamo na vackove koleso na asi 4 hodinách a na cerpadle su dva otvori totiz je to univerzal pre bosch, alebo rotodiesel cerpadlo pri kazdom otvore je znacka cerpadla tak podla toho pouzivas ten konkretny:-)))) len pekne hladaj vsetky tie diery:-)) a bud si isty ze su tam!
to hiero: díky za rady - ale co se týče rozvodů - teprve dnes na to přišla řada - a opravdu - vačkovka nelze jak zaaretovat, žádná díra (tedy, je tam ještě vnitřní kryt, tak nevím, jestli ještě ten nemusí být sundaný - respektive, je přišroubován k hlavě šroubkem zhruba právě cca v poloze 3-4hod) - akorát teď si z hlavy nedokážu vybavit, kde všude je ten kryt ještě chycený...Co se týče klikovky, tak ta moje nemá otvor pro aretaci...otec to zkoušel všemožně nastavovat, měli jsme shozené i víko ventilů..(nejsem odborník, na rozvody bych si fakt netroufl a on už to dělal na autech, ale BX je asi "iné kafe")..sertrvák jsme nearetovali, ale zářez nastavili oproti rysce, kterou už tam před námi vyrobili...při protočení kolem prostě chytá některý ventil..zkoušeli jsme různé pokusy, ale marně..takže - teď babo raď a všechny informace o BX mi jsou k h**nu..Jestli máte někdo nějaké schéma nastavení rozvodů, nějaký podrobnější popis, případně obrázky (našel jsem nějaké, ale to jsou na benzín..)..prostě cokoli podrobnějšího (návod jako pro debila), ocením to - poslední pokus jak to zkusit ještě dát dokupy takhle v garáži, jinak nevím, jestli se pokusím přemluvit nějakého servisáka, který si s takovými věcmi hraje denno denně... Díky moc za informace a rady - jsem amatér, dokážu si spoustu věcí přizpůsobit, ale některé věci si fakt bez pomoci nelajznu...Takže, pokud už se někdo školil na 1.7TZDčku s rozvody a má co nejvíce praktických informací, popř. nějaké obrázky, budu rád...už jsem z toho nemocný (a to doslovně)...tak abych to nevyřešil nakonec prodejem/likvidací celého stroje...
to hiero: díky za rady - ale co se týče rozvodů - teprve dnes na to přišla řada - a opravdu - vačkovka nelze jak zaaretovat, žádná díra (tedy, je tam ještě vnitřní kryt, tak nevím, jestli ještě ten nemusí být sundaný - respektive, je přišroubován k hlavě šroubkem zhruba právě cca v poloze 3-4hod) - akorát teď si z hlavy nedokážu vybavit, kde všude je ten kryt ještě chycený...Co se týče klikovky, tak ta moje nemá otvor pro aretaci...otec to zkoušel všemožně nastavovat, měli jsme shozené i víko ventilů..(nejsem odborník, na rozvody bych si fakt netroufl a on už to dělal na autech, ale BX je asi "iné kafe")..sertrvák jsme nearetovali, ale zářez nastavili oproti rysce, kterou už tam před námi vyrobili...při protočení kolem prostě chytá některý ventil..zkoušeli jsme různé pokusy, ale marně..takže - teď babo raď a všechny informace o BX mi jsou k h**nu..Jestli máte někdo nějaké schéma nastavení rozvodů, nějaký podrobnější popis, případně obrázky (našel jsem nějaké, ale to jsou na benzín..)..prostě cokoli podrobnějšího (návod jako pro debila), ocením to - poslední pokus jak to zkusit ještě dát dokupy takhle v garáži, jinak nevím, jestli se pokusím přemluvit nějakého servisáka, který si s takovými věcmi hraje denno denně... Díky moc za informace a rady - jsem amatér, dokážu si spoustu věcí přizpůsobit, ale některé věci si fakt bez pomoci nelajznu...Takže, pokud už se někdo školil na 1.7TZDčku s rozvody a má co nejvíce praktických informací, popř. nějaké obrázky, budu rád...už jsem z toho nemocný (a to doslovně)...tak abych to nevyřešil nakonec prodejem/likvidací celého stroje...
viac ti neviem poradit. tie otvory tam musia byt. a fotky nemam jedine ze by som poprosil znameho ktoremu som predal svoje bxko a nafotil to, ale to nebude tak skoro alebo nafot to ty a to koleso vacky zvlast dalej vacku bez kolesa a pozriem sa na to. to je asi poriadna skladacka.
viac ti neviem poradit. tie otvory tam musia byt. a fotky nemam jedine ze by som poprosil znameho ktoremu som predal svoje bxko a nafotil to, ale to nebude tak skoro alebo nafot to ty a to koleso vacky zvlast dalej vacku bez kolesa a pozriem sa na to. to je asi poriadna skladacka.
Zkusím nafotit, co půjde-odpoledne, půjdu pouklízet do garáže...Jinak, je to opravdu tak, jak píšu...vačkové kolo má díru, ale není kam zajistit (je tam akorát ten plechový kryt k bloku přišroubovaný, to je jedinná díra, co jsme našli, jinak nic..), jinak kolo klikovky je bez díry - tak, jak se všude popisuje... On už to někdo dával dohromady, takže nastavit to určitě jde - otázka je, v jakém stavu a jak si to poznačil...teď, když je motor v kupě, tak tenhle problém...mě už z toho j**ne..
Zkusím nafotit, co půjde-odpoledne, půjdu pouklízet do garáže...Jinak, je to opravdu tak, jak píšu...vačkové kolo má díru, ale není kam zajistit (je tam akorát ten plechový kryt k bloku přišroubovaný, to je jedinná díra, co jsme našli, jinak nic..), jinak kolo klikovky je bez díry - tak, jak se všude popisuje... On už to někdo dával dohromady, takže nastavit to určitě jde - otázka je, v jakém stavu a jak si to poznačil...teď, když je motor v kupě, tak tenhle problém...mě už z toho j**ne..
tak ten plech je na prd, alebo je zasrata ta diera na hlave a nevidis ju neviem......naskenoval som to z prirucky tak to sem zavesim popripade daj mail. ja som nevravel ze na kolese kluky je aretacny otvor ale kluka sa aretuje na zotrvacniku. len pohladajte ten otvor je ze starterom je dost blbo vidiet a blbo sa tam dava ten trn a zaaretujte to nim inak to nema cele vyznam.
tak ten plech je na prd, alebo je zasrata ta diera na hlave a nevidis ju neviem......naskenoval som to z prirucky tak to sem zavesim popripade daj mail. ja som nevravel ze na kolese kluky je aretacny otvor ale kluka sa aretuje na zotrvacniku. len pohladajte ten otvor je ze starterom je dost blbo vidiet a blbo sa tam dava ten trn a zaaretujte to nim inak to nema cele vyznam.
Přílohy: 1.jpg ( 1385421b ) - návod 2.jpg ( 1432325b ) - miesta aretacie 3.jpg ( 1349348b ) - miesta aretacie
Takže, startér jsem sundal, díra je tam, ale ať točím setrvákem sem tam, zaaretovat nejde - v setrváku nelze najít žádnou protidíru, je tam vůbec?? Už se tomu fakt směju..na setrváku - jak jsou zuby, tak na té plošce je výřez a na víku si někdo poznačil asi značku - tak i když to dám proti, tak díra nikde (díra na setrváku)..čuměl jsem tam, špáral šroubovákem i drátem, ale protidíru, do které bych zaaretoval - asi se vypařila... Co se týče toho plechu, ten tam prostě je a musí být - je to ten vnitřní plech, ten se těžko asi bude sundávvat, když na něm to všechno ostatní visí..Nevím, dnes tu byl jeden kluk, co chvíli dělá mechanika - ten nechápal...tak se tu možná na tom budou školit jiní - já už fakt nevím ...
Takže, startér jsem sundal, díra je tam, ale ať točím setrvákem sem tam, zaaretovat nejde - v setrváku nelze najít žádnou protidíru, je tam vůbec??:) Už se tomu fakt směju..na setrváku - jak jsou zuby, tak na té plošce je výřez a na víku si někdo poznačil asi značku - tak i když to dám proti, tak díra nikde (díra na setrváku)..čuměl jsem tam, špáral šroubovákem i drátem, ale protidíru, do které bych zaaretoval - asi se vypařila... Co se týče toho plechu, ten tam prostě je a musí být - je to ten vnitřní plech, ten se těžko asi bude sundávvat, když na něm to všechno ostatní visí..Nevím, dnes tu byl jeden kluk, co chvíli dělá mechanika - ten nechápal...tak se tu možná na tom budou školit jiní - já už fakt nevím ...:-)
dobru dieru si nasiel? v podstate je medzi starterom a trubkou ktora vedie z nalievacieho lievika pri vstupe do bloku motora ked sa mi podari to nafotit na motore tak dam foto a co sa tyka otvoru pre vacku daj dolu vackove koleso a ako som pozeral podla obrazku je to na asi piatich hodina poutieraj ten plech ten sa nemusi vyberat a pozri to poriadne ci je tam otvor pre osmicku skrutku ci nie je zasraty, alebo tam niekto pred tebou nezalomil skrutku a preto to nevidis...uz fakt neviem ako ti to vysvetlit alebo poradit Ti. proste to treba zaaretovat a vseliake znacky su naprd pokial nemas aj tie ostatne. to okno na prevodovke a ryska viditelna na zotrvaku sluzi na dynamicke nastavenie vstreku preto by som to moc nebral do uvahy. daj dolu koleso vacky nafot to nafot aj blok v oblasti starteru a daj mi to do mailu askusim to pozriet a oznacit miesta......moj mail budes mat v sprave
dobru dieru si nasiel?:-)) v podstate je medzi starterom a trubkou ktora vedie z nalievacieho lievika pri vstupe do bloku motora ked sa mi podari to nafotit na motore tak dam foto a co sa tyka otvoru pre vacku daj dolu vackove koleso a ako som pozeral podla obrazku je to na asi piatich hodina poutieraj ten plech ten sa nemusi vyberat a pozri to poriadne ci je tam otvor pre osmicku skrutku ci nie je zasraty, alebo tam niekto pred tebou nezalomil skrutku a preto to nevidis...uz fakt neviem ako ti to vysvetlit alebo poradit Ti. proste to treba zaaretovat a vseliake znacky su naprd pokial nemas aj tie ostatne. to okno na prevodovke a ryska viditelna na zotrvaku sluzi na dynamicke nastavenie vstreku preto by som to moc nebral do uvahy. daj dolu koleso vacky nafot to nafot aj blok v oblasti starteru a daj mi to do mailu askusim to pozriet a oznacit miesta......moj mail budes mat v sprave:-))))
To jsem ale oříšek, co? Nejsem takový fachman, jako ty, ale jestli to někdy dám dokupy, tak ti pošlu velký BOZK aj do Štúrova ...No, já myslím, že ta dírka, co jsem našel - je ona - vyfotím, jen co se mi nabijí baterky Jak píšeš, je asi na půl cesty mezi startérem a hadicí oleje - jiná díra už tam není, ledaže-by byla schovaná ještě za tou hadicí, ale tam by postrádala smysl...Má zhruba rozměr 8mm, ale není to asi přesných 8mm - ale jak píšu, točím setrvákem a v něm proti díru jsem nenašel..asi to fakt nafotím...Jinak, koleso vačky se pokusím sundat - jde to dost blbě, je to tam na výřezu pěkně sedlé, tak to zkusím nějak šikovně zapáčit...Jako možné je všechno...kurvadrát už s tím - nejhorší je ten přístup, když je motor v autě, to je pěkně na "makču pikču"
:-d To jsem ale oříšek, co?:-)))) Nejsem takový fachman, jako ty, ale jestli to někdy dám dokupy, tak ti pošlu velký BOZK aj do Štúrova:-p ...No, já myslím, že ta dírka, co jsem našel - je ona - vyfotím, jen co se mi nabijí baterky:) Jak píšeš, je asi na půl cesty mezi startérem a hadicí oleje - jiná díra už tam není, ledaže-by byla schovaná ještě za tou hadicí, ale tam by postrádala smysl...Má zhruba rozměr 8mm, ale není to asi přesných 8mm - ale jak píšu, točím setrvákem a v něm proti díru jsem nenašel..asi to fakt nafotím...Jinak, koleso vačky se pokusím sundat - jde to dost blbě, je to tam na výřezu pěkně sedlé, tak to zkusím nějak šikovně zapáčit...Jako možné je všechno...kurvadrát už s tím - nejhorší je ten přístup, když je motor v autě, to je pěkně na "makču pikču" :-o
to bude ona. zober 7 alebo 7.5 mm vrtak vraz ho tam a pomaly tocte klukov a pritom tlac na vrtak aby si citil ze to trie na zotrvaku a musij ju najst. len tlac na vrtak a fakt sa presvedc ze je tlaceny na zotrvak a ze to trie pri otacani na zotrvaku. mozno su otvori zasrate od bordelu a musi ju najst. neoplati sa mansi priemer z dovodu ked ho vychilis z osi tak na tu vzdialenost mozes ist medzi myslenu os otvorov a nemusis trafit. co sa tyka vacky nejako zaaretujte koleso vacky nie vacku lebo ju zlomis povol skrutku to pojde tazko a koleso pomaly stiahni z vacky. je to na pero a nie na kuzel tak by to malo ist ked nie tak si zober nejaky kovovy trn a od strany ventilov ale co najblizsie k stredu kolesa to trosku pri sucasnom pootacani postupne potrieskaj kladivom...boha neni mozne aby sme to dali do kopy. keby si nebol tak daleko tak dobehnem a za dvadsat minut Ti to zlozim. tazko vysvetlovat ked nemas ani predstavu
to bude ona. zober 7 alebo 7.5 mm vrtak vraz ho tam a pomaly tocte klukov a pritom tlac na vrtak aby si citil ze to trie na zotrvaku a musij ju najst. len tlac na vrtak a fakt sa presvedc ze je tlaceny na zotrvak a ze to trie pri otacani na zotrvaku. mozno su otvori zasrate od bordelu a musi ju najst. neoplati sa mansi priemer z dovodu ked ho vychilis z osi tak na tu vzdialenost mozes ist medzi myslenu os otvorov a nemusis trafit. co sa tyka vacky nejako zaaretujte koleso vacky nie vacku lebo ju zlomis povol skrutku to pojde tazko a koleso pomaly stiahni z vacky. je to na pero a nie na kuzel tak by to malo ist ked nie tak si zober nejaky kovovy trn a od strany ventilov ale co najblizsie k stredu kolesa to trosku pri sucasnom pootacani postupne potrieskaj kladivom...boha neni mozne aby sme to dali do kopy. keby si nebol tak daleko tak dobehnem a za dvadsat minut Ti to zlozim. tazko vysvetlovat ked nemas ani predstavu:-))
no a co sa tyka toho bozku to si nechaj bude to drahsie posles basu piiiva!
no a co sa tyka toho bozku to si nechaj bude to drahsie :-)) posles basu piiiva!:-d
Tady u nás se pije Radegast (ne nadarmo máme za humny pivovar Ale já mám nejraději Velkopopovického Kozla Poslal jsem ti pár pornoBXfotek na maila - tak se koukni na tu nádheru a najdi mi tam ty "díry"
:) Tady u nás se pije Radegast (ne nadarmo máme za humny pivovar:) Ale já mám nejraději Velkopopovického Kozla:-d Poslal jsem ti pár pornoBXfotek na maila - tak se koukni na tu nádheru a najdi mi tam ty "díry":-p
Tady u nás se pije Radegast (ne nadarmo máme za humny pivovar Ale já mám nejraději Velkopopovického Kozla Poslal jsem ti pár pornoBXfotek na maila - tak se koukni na tu nádheru a najdi mi tam ty "díry"
no tak Ja neviem ci si sa nepomylil, lebo ku mne do mailu ziadne diery nedorazili :) Tady u nás se pije Radegast (ne nadarmo máme za humny pivovar:) Ale já mám nejraději Velkopopovického Kozla:-d Poslal jsem ti pár pornoBXfotek na maila - tak se koukni na tu nádheru a najdi mi tam ty "díry":-p
no tak Ja neviem ci si sa nepomylil, lebo ku mne do mailu ziadne diery nedorazili:-))
Ahoj, Na svém BX jsem dělal dvakrát rozvody a musím se přiznat že to bylo bez problémů. Aretace se provádí na řemenici vačky, 1 šroub 8mmx 50mm, na čerpadle 2x šroub 8mm x 50mm a pak nad starterem je díra blízko bloku motoru kde se aretuje setrvák, ktomu nemusíš sundat starter ale pokud je dole máš k díře lepší přístup. Potřebuješ 6-7 tyčku dlouhou cca 10cm. Pokud nemůžeš najít díru u vačky, natoč si motor tak aby ti souhlasili aretační díry na čerpadle, pak určitě najdeš i díru u vačky. Nezapomeň že u čerpadla a u vačky musíš použít šroub protože ho tam musíš skrz řemenici našroubovat. Pokud nemůžeš najít díru v bloku motoru bude to tím že je ta díra ucpaná.
Ahoj, Na svém BX jsem dělal dvakrát rozvody a musím se přiznat že to bylo bez problémů. Aretace se provádí na řemenici vačky, 1 šroub 8mmx 50mm, na čerpadle 2x šroub 8mm x 50mm a pak nad starterem je díra blízko bloku motoru kde se aretuje setrvák, ktomu nemusíš sundat starter ale pokud je dole máš k díře lepší přístup. Potřebuješ 6-7 tyčku dlouhou cca 10cm. Pokud nemůžeš najít díru u vačky, natoč si motor tak aby ti souhlasili aretační díry na čerpadle, pak určitě najdeš i díru u vačky. Nezapomeň že u čerpadla a u vačky musíš použít šroub protože ho tam musíš skrz řemenici našroubovat. Pokud nemůžeš najít díru v bloku motoru bude to tím že je ta díra ucpaná. :-)
Ahoj, Na svém BX jsem dělal dvakrát rozvody a musím se přiznat že to bylo bez problémů. Aretace se provádí na řemenici vačky, 1 šroub 8mmx 50mm, na čerpadle 2x šroub 8mm x 50mm a pak nad starterem je díra blízko bloku motoru kde se aretuje setrvák, ktomu nemusíš sundat starter ale pokud je dole máš k díře lepší přístup. Potřebuješ 6-7 tyčku dlouhou cca 10cm. Pokud nemůžeš najít díru u vačky, natoč si motor tak aby ti souhlasili aretační díry na čerpadle, pak určitě najdeš i díru u vačky. Nezapomeň že u čerpadla a u vačky musíš použít šroub protože ho tam musíš skrz řemenici našroubovat. Pokud nemůžeš najít díru v bloku motoru bude to tím že je ta díra ucpaná.
Ahoj Bobe!
vsak mu to tu vysvetlujem uz tyzden ak nie viac uz zacinam mat pochybnosti a teraz Lakmus bez uracky v ramci srandy o tvojej orientácii ze nevies najst vsetky tie diery Ahoj, Na svém BX jsem dělal dvakrát rozvody a musím se přiznat že to bylo bez problémů. Aretace se provádí na řemenici vačky, 1 šroub 8mmx 50mm, na čerpadle 2x šroub 8mm x 50mm a pak nad starterem je díra blízko bloku motoru kde se aretuje setrvák, ktomu nemusíš sundat starter ale pokud je dole máš k díře lepší přístup. Potřebuješ 6-7 tyčku dlouhou cca 10cm. Pokud nemůžeš najít díru u vačky, natoč si motor tak aby ti souhlasili aretační díry na čerpadle, pak určitě najdeš i díru u vačky. Nezapomeň že u čerpadla a u vačky musíš použít šroub protože ho tam musíš skrz řemenici našroubovat. Pokud nemůžeš najít díru v bloku motoru bude to tím že je ta díra ucpaná. :-)
Ahoj Bobe!
vsak mu to tu vysvetlujem uz tyzden ak nie viac:-d uz zacinam mat pochybnosti a teraz Lakmus bez uracky v ramci srandy o tvojej orientácii ze nevies najst vsetky tie diery:-))
No někdy je to těžké samotná díra se hledá těžce
Jinak zrovna v knížce jak na to je to krásně nafocené
V každém případě, pokud někdo nemá zkušenosti z rozvody, nechal bych to na servis. Nesprávně napnutý nebo naopak až moc napnutý řemen vede k průseru.
No někdy je to těžké :-):-) samotná díra se hledá těžce :-))))
Jinak zrovna v knížce jak na to je to krásně nafocené :-)
V každém případě, pokud někdo nemá zkušenosti z rozvody, nechal bych to na servis. Nesprávně napnutý nebo naopak až moc napnutý řemen vede k průseru.
Hlavně když okolo té díry nejcou chlupy!!??
Jinak na D9B jsem všechny aretační otvory našel bez problému.
Hlavně když okolo té díry nejcou chlupy!!??
Jinak na D9B jsem všechny aretační otvory našel bez problému.