Koupil jsem BX 17TD 92. Ta mrška táhne na levou stranu, nevíte co stím? Při zatáčení do levé strany cvaká poloosa- která to může být? Potřebuje vyměnit spodní čepy - dá se to udělat na parkovišti? Dík za Vaše rady. Houpání zdar!
Koupil jsem BX 17TD 92. Ta mrška táhne na levou stranu, nevíte co stím? Při zatáčení do levé strany cvaká poloosa- která to může být? Potřebuje vyměnit spodní čepy - dá se to udělat na parkovišti? Dík za Vaše rady. Houpání zdar!
Výměna čepů se na parkovišti udělat dá... Spíš záleží na Tvé šikovnosti a na nářadí, které máš k dispozici... Tzn. nějaký dobrý stahovák na čepy se určitě hodí, občas ani kladivo nedomluví. Nějaký ten majzlík taky budeš potřebovat na odjištění čepu z těhlice a hlavně ho pak nezapomeň zajistit až tam dáš nový, jinak Ti cestou vyskočí a máš o zábavu postaráno...
Výměna čepů se na parkovišti udělat dá... Spíš záleží na Tvé šikovnosti a na nářadí, které máš k dispozici... :) Tzn. nějaký dobrý stahovák na čepy se určitě hodí, občas ani kladivo nedomluví. Nějaký ten majzlík taky budeš potřebovat na odjištění čepu z těhlice a hlavně ho pak nezapomeň zajistit až tam dáš nový, jinak Ti cestou vyskočí a máš o zábavu postaráno... ;)
Jak píše Pajator... Spodní čepy jsem dělal nedávno a máš lepší povolit objímku na přední pístnici, před tím povolit a vyklepnout těhlici z ramene ( musíš si vyhodit i jeden čep na kosti, řídící tyč a staáhnout z poloosy,ale to nemusím připomínat) a celou těhlici si vyndat a čep vyměnit hezky na ponku. Stahovák jsem nepotřeboval a jedna strana trvala asi hodinu.Záleží, jak půjdou vyklepnout jednotl. čepy. U kosti i spodního kuláku pomohlo pár ran do ramene...Když to budeš mít venku, rovnou se podívej na ložisko.
Jak píše Pajator... Spodní čepy jsem dělal nedávno a máš lepší povolit objímku na přední pístnici, před tím povolit a vyklepnout těhlici z ramene ( musíš si vyhodit i jeden čep na kosti, řídící tyč a staáhnout z poloosy,ale to nemusím připomínat) a celou těhlici si vyndat a čep vyměnit hezky na ponku. Stahovák jsem nepotřeboval a jedna strana trvala asi hodinu.Záleží, jak půjdou vyklepnout jednotl. čepy. U kosti i spodního kuláku pomohlo pár ran do ramene...Když to budeš mít venku, rovnou se podívej na ložisko.
V minulosti na seatu ibiza mně to táhlo při přidání plynu ke středu vozovky a po ubrání a brzdění do prava.Příčina-povolovalo se pravé uložení stabilizátoru.Po dotažení pár dní OK a pak zase.
V minulosti na seatu ibiza mně to táhlo při přidání plynu ke středu vozovky a po ubrání a brzdění do prava.Příčina-povolovalo se pravé uložení stabilizátoru.Po dotažení pár dní OK a pak zase.
uz si to vyriesil ? bolo to ojazdenou pneu, alebo nieco ine ?
pytam sa lebo dnes rano to zacalo tahat dolava mne.... a dost dolava...vcera som menil pneu (defekt), ale dnes som zas pneu prehodil za ine, a stale to zataca, takze pneu to asi nebude, musel som dodrbat nieco ine... poradite?
uz si to vyriesil ? bolo to ojazdenou pneu, alebo nieco ine ?
pytam sa lebo dnes rano to zacalo tahat dolava mne.... a dost dolava...vcera som menil pneu (defekt), ale dnes som zas pneu prehodil za ine, a stale to zataca, takze pneu to asi nebude, musel som dodrbat nieco ine... poradite?
Kolesá na prednej náprave majú zrejme zlú zbiehavosť - na príčine môžu byť kľudme aj tie čapy, či už spodné, no najmä tie na tyčkách riadenia. Ďalej ale aj silentbloky v predných ramenách. Môže však ísť aj o neštandardnú závadu - povedzme o ohnuté rameno po náraze, alebo niečo s nápravnicou, či ohnutý tlmič. Takže treba toto všetko prekonntrolovať. Nastavovať zbiehavosť má každopádne zmysel až po kontrole, resp. výmene vybitých čapov. Vúle na nich totiž zbiehavosť budú permanentne meniť v závislosti napríklad od záberu, či brzdenia kolies, ale aj od nerovností. Má to potom veľký vplyv na kvalitu jazdy a ovládateľnosť auta, ale aj na ostatné závady - najmä nadmerné dranie pneumatík. Ide zima a práve pre zhoršené podmienky na cestách je dobré aby auto netancovalo na ceste. Toľko ti viem poradiť ja.
Čo sa týka poloosí, je možné ich rozobrať a opraviť kĺby - zkombinovaním viacerých identických - zoženieš takú, čo má zlý napr. vnútorný kĺb, ale vonkajší je dobrý a podobne. To však neodporúčam robiť, ak tomu nerozumieš... Pravdepodobne však tvojim poloosiam nebude nič. BX mal háklivé len ložisko na dlhej poloosi, ktoré často doslova vyšrotovalo a potom tá poloos v oku vydávala divné zvuky. Dostať ho aj v neorigo predajniach s ložiskami a guframi za nejakých 300 korún...v citroene asi bude drahé.
Kolesá na prednej náprave majú zrejme zlú zbiehavosť - na príčine môžu byť kľudme aj tie čapy, či už spodné, no najmä tie na tyčkách riadenia. Ďalej ale aj silentbloky v predných ramenách. Môže však ísť aj o neštandardnú závadu - povedzme o ohnuté rameno po náraze, alebo niečo s nápravnicou, či ohnutý tlmič. Takže treba toto všetko prekonntrolovať. Nastavovať zbiehavosť má každopádne zmysel až po kontrole, resp. výmene vybitých čapov. Vúle na nich totiž zbiehavosť budú permanentne meniť v závislosti napríklad od záberu, či brzdenia kolies, ale aj od nerovností. Má to potom veľký vplyv na kvalitu jazdy a ovládateľnosť auta, ale aj na ostatné závady - najmä nadmerné dranie pneumatík. Ide zima a práve pre zhoršené podmienky na cestách je dobré aby auto netancovalo na ceste. Toľko ti viem poradiť ja.
Čo sa týka poloosí, je možné ich rozobrať a opraviť kĺby - zkombinovaním viacerých identických - zoženieš takú, čo má zlý napr. vnútorný kĺb, ale vonkajší je dobrý a podobne. To však neodporúčam robiť, ak tomu nerozumieš... Pravdepodobne však tvojim poloosiam nebude nič. BX mal háklivé len ložisko na dlhej poloosi, ktoré často doslova vyšrotovalo a potom tá poloos v oku vydávala divné zvuky. Dostať ho aj v neorigo predajniach s ložiskami a guframi za nejakých 300 korún...v citroene asi bude drahé.
Pokud cvaká při zatáčení tak téměř určitě není nic s poloosou a je špatný homokinetický kloub (nevím jak to má 17D ale u 14RE to tak bylo a od té doby mám funglovku kloubu ale na 19D Citr. a P)
Většino při cvakání do leva=špatný pravý a opačně.Tolik moje zkušenost ze seatu ibiza a z BX14RE.Konkrétně na ibize-nejprve nic,potom při plném rejdu malé cvakání,které postupně zesilovalo,až před výměnou i při malém zatočení za jízdy,nakonec se k tomu přidalo i ložisko.
Pokud cvaká při zatáčení tak téměř určitě není nic s poloosou a je špatný homokinetický kloub (nevím jak to má 17D ale u 14RE to tak bylo a od té doby mám funglovku kloubu ale na 19D Citr. a P)
Většino při cvakání do leva=špatný pravý a opačně.Tolik moje zkušenost ze seatu ibiza a z BX14RE.Konkrétně na ibize-nejprve nic,potom při plném rejdu malé cvakání,které postupně zesilovalo,až před výměnou i při malém zatočení za jízdy,nakonec se k tomu přidalo i ložisko.
Já mám teď podobný problém - ,,krásné zvuky´´ při zatáčení doleva a je to právě to ložisko u pravé poloosy (a doufám, že jen to), doporučíte někdo vyzkoušené levnější než orig. citroen? (Jak psal SUP okolo 300 Kč) Díky. Dan
Já mám teď podobný problém - ,,krásné zvuky´´ při zatáčení doleva a je to právě to ložisko u pravé poloosy (a doufám, že jen to), doporučíte někdo vyzkoušené levnější než orig. citroen? (Jak psal SUP okolo 300 Kč) Díky. Dan
Na BX 19 by to mohol byť homokinetický klb.Kúpiš ho v hociktorej predajni Autosúčiastky ale je drahy:2300sk po zľave 2188sk(nový) v januári 2008.
Na BX 19 by to mohol byť homokinetický klb.Kúpiš ho v hociktorej predajni Autosúčiastky ale je drahy:2300sk po zľave 2188sk(nový) v januári 2008.
Už je to nějaký pátek co jsem ho kupoval,stál 1650 českých,ale na 14RE nepasoval-je na dýzlové C a P.
Už je to nějaký pátek co jsem ho kupoval,stál 1650 českých,ale na 14RE nepasoval-je na dýzlové C a P.
Pokiaľ vozidlo ťahá do strany, môže to byť aj pneumatika. Vymeň prednú zo zadnou, nie však z kríža!!!
Pokiaľ vozidlo ťahá do strany, môže to byť aj pneumatika. Vymeň prednú zo zadnou, nie však z kríža!!!