Ahojte, chcem sa Vas spytat, oplati sa davat na BX 1,8tzd sportovy volant? A nemate nejake figle na zmiernenie dymenia z vyfuku? Diky.
Ahojte, chcem sa Vas spytat, oplati sa davat na BX 1,8tzd sportovy volant? A nemate nejake figle na zmiernenie dymenia z vyfuku? Diky.
Oplati sa cokolvek co sa ti libi
Figl na zmiernenie dymenia z vyfuku:
kontrola / vymena tesnenia pod hlavou
kontrola / vymena piestnych kruzkov a vloziek
kontrola / vymena voditiek ventilov
kontrola / vymena turba
kontrola / nastavenie / vymena vstrekovacieho cerpadla a vstrekovacov
nejazdit na olej s transformatorov a podobne uslachtile paliva
... kolegovia este urcite doplnia dalsie potencialne zdroje coudu ...
Oplati sa cokolvek co sa ti libi :-)
Figl na zmiernenie dymenia z vyfuku:
kontrola / vymena tesnenia pod hlavou
kontrola / vymena piestnych kruzkov a vloziek
kontrola / vymena voditiek ventilov
kontrola / vymena turba
kontrola / nastavenie / vymena vstrekovacieho cerpadla a vstrekovacov
nejazdit na olej s transformatorov a podobne uslachtile paliva :-D
... kolegovia este urcite doplnia dalsie potencialne zdroje coudu ...
No lenze keby mam toto vsetko urobit tak ma to vyjde asi 10tisic. Ale asi vskusam to vsetrekovanie.
No lenze keby mam toto vsetko urobit tak ma to vyjde asi 10tisic. Ale asi vskusam to vsetrekovanie.
Doplním Tiefa-Kontrola proč ti kouří a začni od toho vzduchového filtru!!!!!A zadále jak to kouří:modrý-papká olej,černý hodně nafty nebo málo vzduchu,šedivý voda do válců,bílý-nespálená nafta.
Doplním Tiefa-Kontrola proč ti kouří a začni od toho vzduchového filtru!!!!!A zadále jak to kouří:modrý-papká olej,černý hodně nafty nebo málo vzduchu,šedivý voda do válců,bílý-nespálená nafta.
moze ti ho papat cez vybehane turbo, v neskorsom stadiu turbo prepusta olej do valcov a auto si kratkodobo prida plyn..vtedy sa dava turbo bud repasovat alebo nove...
moze ti ho papat cez vybehane turbo, v neskorsom stadiu turbo prepusta olej do valcov a auto si kratkodobo prida plyn..vtedy sa dava turbo bud repasovat alebo nove...
Přečti si Tiefovy rady+ co píše TycoonX!!!V případě že baští olej se dávají nové gufírka ventilů-na D nemusí hlava dolů.ještě sundej víčko nalévání pleje a zjisi si nakolik ten motor "dýchá"-potom i kroužky.Podívej se na konkurenční BX klub neb na peugeot club a tam najdi rady.
ještě jsi ani pořádně nenapsal jak ti kouří (barvu kouře)to vypoví také dost o stavu motoru!!!!Nejprve diagnostikuj závada a pak po odstranění teprve sportovní volant (dle mne se do Béxa nehodí,ale je to věc vkusu) a další.
Přečti si Tiefovy rady+ co píše TycoonX!!!V případě že baští olej se dávají nové gufírka ventilů-na D nemusí hlava dolů.ještě sundej víčko nalévání pleje a zjisi si nakolik ten motor "dýchá"-potom i kroužky.Podívej se na konkurenční BX klub neb na peugeot club a tam najdi rady.
ještě jsi ani pořádně nenapsal jak ti kouří (barvu kouře)to vypoví také dost o stavu motoru!!!!Nejprve diagnostikuj závada a pak po odstranění teprve sportovní volant (dle mne se do Béxa nehodí,ale je to věc vkusu) a další.
Nie volant ale filter som chcel napisat. A tie ventili guferu nieje moc velka prace? A motor dava bielu ked nastartujem ale ked mu pridam tak modro tmavu.
Nie volant ale filter som chcel napisat. A tie ventili guferu nieje moc velka prace? A motor dava bielu ked nastartujem ale ked mu pridam tak modro tmavu.
No ked to vies spravit tak nie Ak to nevies spravit nechaj to na servis.
Biely dym je voda, tmavomodry je olej
No ked to vies spravit tak nie ;-) Ak to nevies spravit nechaj to na servis.
Biely dym je voda, tmavomodry je olej
no asi to necham na profikov, a viete mi povedat aka je cena 1,8 turbo disel teraz? A nejaky sportovy naboj sa nahodou nenajde?
no asi to necham na profikov, a viete mi povedat aka je cena 1,8 turbo disel teraz? A nejaky sportovy naboj sa nahodou nenajde?
...práve teraz, v tomto momente, je cena \\\"1,8 turbo disel\\\" 0€, ale za hodinu môže byť 1000€. Je veľmi premenlivá, asi taká, na akej sa dvaja aktéri dohodnú. Žiadna tabuľková neexistuje
No a ten náboj chceš aký-7,62mm, 9mm, parabellum, makarov...???
...veď trošku čítajme čo píšeme, názov príspevku je športový filter a píšeš v ňom o športovom volante.
...práve teraz, v tomto momente, je cena \\\"1,8 turbo disel\\\" 0€, ale za hodinu môže byť 1000€. Je veľmi premenlivá, asi taká, na akej sa dvaja aktéri dohodnú. Žiadna tabuľková neexistuje:-d
No a ten náboj chceš aký-7,62mm, 9mm, parabellum, makarov...???:-))))
...veď trošku čítajme čo píšeme, názov príspevku je športový filter a píšeš v ňom o športovom volante.
no ja viem ze je zly nazov, som sa trocha zamyslel ked som pisal nazov. Rozmer neviem, na BX 1,8turbo diesel to potrebujem. Neviem aky je nazov. Ale aj na ten filter by som sa chcel spytat, ci sa oplati dat na diesel. Ci sem pasuje univerzalny.
no ja viem ze je zly nazov, som sa trocha zamyslel ked som pisal nazov. Rozmer neviem, na BX 1,8turbo diesel to potrebujem. Neviem aky je nazov. Ale aj na ten filter by som sa chcel spytat, ci sa oplati dat na diesel. Ci sem pasuje univerzalny.
Zdar,odpovím ti.Sportovní filtr na diesela je BLBOST.Žádné koně nepřidá,není k ničemu,je jen na ozdobu,a drahý.To,jak to vymyslel citroen je nejoptimálnější,co tam má být.
Možná u benzína má nějaký smysl,ale u diesela ne.
V první řadě omezíš kouřivost novým vzduchovým,a palivovým filtrem
Když kouří modře,žere olej,nejčastěji přes kroužky,a nebo turbem.Většinou když žere přes kroužky,tak špatně startuje v zimě.
To,že ti studený zakouří bíle je v zimě normální,pokud to ovšem dělá i v horku,tak buď jde do válců voda,a nebo je špatný předvstřik/vstřiky.
Zkrátka a dobře,dej ty filtry,uvidíš co to udělá,a pak se to může řešit dál.
A ještě pár dotazů:Kolik doléváš oleje?Třeba litr na 2000km?
Dál,kolik ti to žere?
Taky:Neztrácí se ti voda?
No,a jak to startuje v zimě?
Zdar,odpovím ti.Sportovní filtr na diesela je BLBOST.Žádné koně nepřidá,není k ničemu,je jen na ozdobu,a drahý.To,jak to vymyslel citroen je nejoptimálnější,co tam má být.
Možná u benzína má nějaký smysl,ale u diesela ne.
V první řadě omezíš kouřivost novým vzduchovým,a palivovým filtrem:-)
Když kouří modře,žere olej,nejčastěji přes kroužky,a nebo turbem.Většinou když žere přes kroužky,tak špatně startuje v zimě.
To,že ti studený zakouří bíle je v zimě normální,pokud to ovšem dělá i v horku,tak buď jde do válců voda,a nebo je špatný předvstřik/vstřiky.
Zkrátka a dobře,dej ty filtry,uvidíš co to udělá,a pak se to může řešit dál.
A ještě pár dotazů:Kolik doléváš oleje?Třeba litr na 2000km?
Dál,kolik ti to žere?
Taky:Neztrácí se ti voda?
No,a jak to startuje v zimě?
Zdar,odpovím ti.Sportovní filtr na diesela je BLBOST.Žádné koně nepřidá,není k ničemu,je jen na ozdobu,a drahý.To,jak to vymyslel citroen je nejoptimálnější,co tam má být.
Možná u benzína má nějaký smysl,ale u diesela ne.
V první řadě omezíš kouřivost novým vzduchovým,a palivovým filtrem
Když kouří modře,žere olej,nejčastěji přes kroužky,a nebo turbem.Většinou když žere přes kroužky,tak špatně startuje v zimě.
To,že ti studený zakouří bíle je v zimě normální,pokud to ovšem dělá i v horku,tak buď jde do válců voda,a nebo je špatný předvstřik/vstřiky.
Zkrátka a dobře,dej ty filtry,uvidíš co to udělá,a pak se to může řešit dál.
A ještě pár dotazů:Kolik doléváš oleje?Třeba litr na 2000km?
Dál,kolik ti to žere?
Taky:Neztrácí se ti voda?
No,a jak to startuje v zimě?
P.S:Na sportovní volant se vyprdni,leda že bys bez něho nemohl žít.
Mně taky štval ten původní,takže jsem si sehnal za 300kč origo 4ramenný z BX GTi,a plná spokojenost
Zdar,odpovím ti.Sportovní filtr na diesela je BLBOST.Žádné koně nepřidá,není k ničemu,je jen na ozdobu,a drahý.To,jak to vymyslel citroen je nejoptimálnější,co tam má být.
Možná u benzína má nějaký smysl,ale u diesela ne.
V první řadě omezíš kouřivost novým vzduchovým,a palivovým filtrem:-)
Když kouří modře,žere olej,nejčastěji přes kroužky,a nebo turbem.Většinou když žere přes kroužky,tak špatně startuje v zimě.
To,že ti studený zakouří bíle je v zimě normální,pokud to ovšem dělá i v horku,tak buď jde do válců voda,a nebo je špatný předvstřik/vstřiky.
Zkrátka a dobře,dej ty filtry,uvidíš co to udělá,a pak se to může řešit dál.
A ještě pár dotazů:Kolik doléváš oleje?Třeba litr na 2000km?
Dál,kolik ti to žere?
Taky:Neztrácí se ti voda?
No,a jak to startuje v zimě?
P.S:Na sportovní volant se vyprdni,leda že bys bez něho nemohl žít.
Mně taky štval ten původní,takže jsem si sehnal za 300kč origo 4ramenný z BX GTi,a plná spokojenost:-)
filter som uz objednal original novy, uvidime co to spravi. A asi to pojde cez kruzky. Pretoze v zime zle startuje ako si pisal.A kruzky to su ake? Aky je nazov presny? A neviem presne kolko, ale olej dolievam dost casto, asi po 300km tak 2deci.
filter som uz objednal original novy, uvidime co to spravi. A asi to pojde cez kruzky. Pretoze v zime zle startuje ako si pisal.A kruzky to su ake? Aky je nazov presny? A neviem presne kolko, ale olej dolievam dost casto, asi po 300km tak 2deci.
Cau, pokial pokracujes v teme, nemusis zakladat vzdy novu - straca sa tým súvislost a prepojenosť odkazov a odpovedí členov na tému.
Čo sa týka tých krúžkov, na ktoré si sa niekoho pýtal, zrejme bola reč o piestnych krúžkoch, cena sa pohybuje okolo 100 eur a pri ich výmene je nutné rozložiť v podstate celý motor, čo znamená, že musíš zároveň meniť aj tesnenie pod hlavou (okolo 50 eur) a ak bude krivá hlava (priečne aj pozdĺžne nesmie byť presah vačší ako 0,3mm), tak aj dať zrovnať hlavu (okolo 70 eur) na magnetickú brúsku (mávajú ju v strojárskych závodoch alebo potom v špecializovanej firme, ale aj to len v prípade, že hlava motora už nie je brúsená až na rysku - označenie, pokiaľ je prípustné ju zbrusovať, čo však zistiš až po jej demontáži.
Okrem tejto najpravdepodobnejšej príčiny spotreby oleja a vzhladom na množstvo jej spotreby na tvojom vozidle, môže byť problém ešte v guferách ventilov. Sada týchto gufier myslím stojí tiež okolo 50 eur.
Samozrejme najefektívnejšie je vymeniť úplne všetko naraz, ešte aj s vonkajšími semeringami vačky, keď už by si to mal rozobraté vlastne aj tak.
Otázkou je však aj to, aký olej používaš, pretože ak polo alebo plno - sysntetický, tak spotreba oleja môže byť zapríčinená aj tým. V takom prípade skús aplikovať minerálny olej, ktorý je hustejší a hlavne lacnejší. Špeciálne pre staré motory je určený napríklad VALVOLINE MAX-LIFE, ktorý obsahuje prísady regenerujúce mäkkosť a tesnosť gumených častí v motori - konkrrétne napríklad gufier ventilov a podobne. Je ale drahši v porovnaní s bežným minerálnym olejom.
Oprava však nemusí byť vykonaná len formou výmeny krúžkov. Často totiž hlavným problémom je zakarbónovanie rozpier a drážok piestnych krúžkov, čo zapríčiňuje po ich čiastočnom zodratí blokáciu ich schopnosti sa roztiahnuť a pritlačiť na vložku. Tým pádom prestanú stierať olejový film z vložky. Jem možné ich demontovať, vyčistiť drážky na piestoch, vyčistiť krúžky a strunky, a spätne ich použiť. Vyžaduje to však odborný prístup a diagnostiku. Sú totiž krehké a veľmi ľahko môžu pri demontáži prasknúť. (Výsledok však nemusí byť efektívny a tesnenie budeš musieť meniť tak či tak).
Cau, pokial pokracujes v teme, nemusis zakladat vzdy novu - straca sa tým súvislost a prepojenosť odkazov a odpovedí členov na tému.
Čo sa týka tých krúžkov, na ktoré si sa niekoho pýtal, zrejme bola reč o piestnych krúžkoch, cena sa pohybuje okolo 100 eur a pri ich výmene je nutné rozložiť v podstate celý motor, čo znamená, že musíš zároveň meniť aj tesnenie pod hlavou (okolo 50 eur) a ak bude krivá hlava (priečne aj pozdĺžne nesmie byť presah vačší ako 0,3mm), tak aj dať zrovnať hlavu (okolo 70 eur) na magnetickú brúsku (mávajú ju v strojárskych závodoch alebo potom v špecializovanej firme, ale aj to len v prípade, že hlava motora už nie je brúsená až na rysku - označenie, pokiaľ je prípustné ju zbrusovať, čo však zistiš až po jej demontáži.
Okrem tejto najpravdepodobnejšej príčiny spotreby oleja a vzhladom na množstvo jej spotreby na tvojom vozidle, môže byť problém ešte v guferách ventilov. Sada týchto gufier myslím stojí tiež okolo 50 eur.
Samozrejme najefektívnejšie je vymeniť úplne všetko naraz, ešte aj s vonkajšími semeringami vačky, keď už by si to mal rozobraté vlastne aj tak.
Otázkou je však aj to, aký olej používaš, pretože ak polo alebo plno - sysntetický, tak spotreba oleja môže byť zapríčinená aj tým. V takom prípade skús aplikovať minerálny olej, ktorý je hustejší a hlavne lacnejší. Špeciálne pre staré motory je určený napríklad VALVOLINE MAX-LIFE, ktorý obsahuje prísady regenerujúce mäkkosť a tesnosť gumených častí v motori - konkrrétne napríklad gufier ventilov a podobne. Je ale drahši v porovnaní s bežným minerálnym olejom.
Oprava však nemusí byť vykonaná len formou výmeny krúžkov. Často totiž hlavným problémom je zakarbónovanie rozpier a drážok piestnych krúžkov, čo zapríčiňuje po ich čiastočnom zodratí blokáciu ich schopnosti sa roztiahnuť a pritlačiť na vložku. Tým pádom prestanú stierať olejový film z vložky. Jem možné ich demontovať, vyčistiť drážky na piestoch, vyčistiť krúžky a strunky, a spätne ich použiť. Vyžaduje to však odborný prístup a diagnostiku. Sú totiž krehké a veľmi ľahko môžu pri demontáži prasknúť. (Výsledok však nemusí byť efektívny a tesnenie budeš musieť meniť tak či tak).
S tým zakladaním článku to beriem späť, neviem si totiž zvyknúť na to, že je fórum na viacerých stranách. Viac sa mi to pozdávalo na jednej s tým poskočením na posledný príspevok...zas som si nevšimol, že je to druhá strana.
Tak sorry
S tým zakladaním článku to beriem späť, neviem si totiž zvyknúť na to, že je fórum na viacerých stranách. Viac sa mi to pozdávalo na jednej s tým poskočením na posledný príspevok...zas som si nevšimol, že je to druhá strana.
Tak sorry
a to je v pohode, mylit sa je ludske. No ako tak pozeram vyslo by a to dost draho. A hlvane nie som typ na montovanie, alebo mechanik. Ale diki za rady, nieco budem musiet urobit. A tie mineralne oleje dostat normalne v mototechne?
a to je v pohode, mylit sa je ludske. No ako tak pozeram vyslo by a to dost draho. A hlvane nie som typ na montovanie, alebo mechanik. Ale diki za rady, nieco budem musiet urobit. A tie mineralne oleje dostat normalne v mototechne?
Někde se píše,že zapečeným kroužkům může pomoci (ale taky nemusí) ,když se do každého vstříkne něco petroleje a nechá se pár dní působit-může rozpustit usazeniny a tím uvolnit kroužky (navíc je to velmi jednoduché-vyndat žhavky a vstříknout dovnitř petrolej).
Oleje můžeš koupit kdekoliv-na čerpačkách,po netu,spec.obchodech i v marketech
Někde se píše,že zapečeným kroužkům může pomoci (ale taky nemusí) ,když se do každého vstříkne něco petroleje a nechá se pár dní působit-může rozpustit usazeniny a tím uvolnit kroužky (navíc je to velmi jednoduché-vyndat žhavky a vstříknout dovnitř petrolej).
Oleje můžeš koupit kdekoliv-na čerpačkách,po netu,spec.obchodech i v marketech