Tak mam dve BXka, jenze jedno je na dokladech z roku 87, ikdyz jde o r.v. 93´. Od pristiho roku platim za prepis ( i mezi vlastniky v ramci CR) podle emisnich norem EURO. Jak zjistim na starym BXku, jakou Euro plni? Premyslim, zda ho jeste strelit, nebo ho nechat na veky u me a pak na vrakac...
Tak mam dve BXka, jenze jedno je na dokladech z roku 87, ikdyz jde o r.v. 93´. Od pristiho roku platim za prepis ( i mezi vlastniky v ramci CR) podle emisnich norem EURO. Jak zjistim na starym BXku, jakou Euro plni? Premyslim, zda ho jeste strelit, nebo ho nechat na veky u me a pak na vrakac...
Pokud ho budeš sám provozovat a je na tebe psáno tak platit nebudeš.Bude platit,respektive má platit 1. kupující podle toho jak to ,které auto plní emisní normy (Ale jen ten první,další již ne)Zkrátka a jasně při prvním převodu od 1.1.2009,tedy jestli jsem tomu porozuměl dobře.
Pokud ho budeš sám provozovat a je na tebe psáno tak platit nebudeš.Bude platit,respektive má platit 1. kupující podle toho jak to ,které auto plní emisní normy (Ale jen ten první,další již ne)Zkrátka a jasně při prvním převodu od 1.1.2009,tedy jestli jsem tomu porozuměl dobře.
taky jsem to takhle pochopila. Jinak emisní normy jsou podle roku výroby a do 92, kam spadá většina BX je emisní norma 1 a to je 10 000, takže se taky snažim zbavit pár aut, protože podle další skvělý novinky se musí na každý auto od 1.1. dělat pojistka a to prostě u lidí, který to maj jako koníčka nejde. A od ledna budou naše auta prakticky neprodejný ...
taky jsem to takhle pochopila. Jinak emisní normy jsou podle roku výroby a do 92, kam spadá většina BX je emisní norma 1 a to je 10 000, takže se taky snažim zbavit pár aut, protože podle další skvělý novinky se musí na každý auto od 1.1. dělat pojistka a to prostě u lidí, který to maj jako koníčka nejde. A od ledna budou naše auta prakticky neprodejný ...
Pokud auto mas jako konicka, existuje depozit. Neni to jednoduche, ale mas to pro pripady, kdy na aute delas, nebo jej zazimovavas a nejezdi
Pokud auto mas jako konicka, existuje depozit. Neni to jednoduche, ale mas to pro pripady, kdy na aute delas, nebo jej zazimovavas a nejezdi
Depozit - na rok a každej rok obnovovat technickou s tim, že samo musíš mít platný PR když auto vyzvedáváš a vyzvednout ho musíš. Papírování a starosti nad hlavu .... Přes zimu je to dobrý, ale na delší dobu (
Depozit - na rok a každej rok obnovovat technickou s tim, že samo musíš mít platný PR když auto vyzvedáváš a vyzvednout ho musíš. Papírování a starosti nad hlavu .... Přes zimu je to dobrý, ale na delší dobu :-((
.link.
taky existuje nějaká sezonní pojistka u Podnikatelské pojišťovny na nějaké měsíce v roce ale auto je legálně pojištěno na celý rok, za menší peníze. A je s tím míň papírování.
http://www.bezpojisteni.cz/
taky existuje nějaká sezonní pojistka u Podnikatelské pojišťovny na nějaké měsíce v roce ale auto je legálně pojištěno na celý rok, za menší peníze. A je s tím míň papírování.
Teda, to jsem si početla - šikovný odkaz, díky, nicméně to pojištění jsem hledala a nenašla, nemohl by si dát link?
Teda, to jsem si početla - šikovný odkaz, díky, nicméně to pojištění jsem hledala a nenašla, nemohl by si dát link?
jak uz napsal diesel tak od 1.1.2009 se toto bude plati pouze pri 1. registraci vozidla at uz jde o vuz novy ci ne a to tak ze:
EURO3- 1000,-
EURO2- 3000,-
EURO1- 5000,-
vozy bez EURO tj. s karburatorem- 10.000,-
dnes jsem to konzultoval s technikem na STK
Edit: Zeditovala jsem tu cenu za euro1, Darja
jak uz napsal diesel tak od 1.1.2009 se toto bude plati pouze pri 1. registraci vozidla at uz jde o vuz novy ci ne a to tak ze:
EURO3- 1000,-
EURO2- 3000,-
EURO1- 5000,-
vozy bez EURO tj. s karburatorem- 10.000,-
dnes jsem to konzultoval s technikem na STK
Edit: Zeditovala jsem tu cenu za euro1, Darja
Trochu bych prihral polivcicky ohledne kvality BX. Neni pravda, ze je to podminene rokem vroby, ale prave emisemi. Proto jsem chtel vedet, zda nekdo nema tabulku, kam patri jednotlive cisla myslim ze je to vedeno pod nazvem Em.norma ve velkem TP. Podle mobile.de vim ze 1,8TD ma euro 2 cili od r.v. 88. Cili ty nase BXka zase tak spatny auta ( co se tyce emisi) nejsou. Bavil jsme se s jednim mechanikem, kterej ma na dvore asi 20 aut co s tim bude jako delat? On ze si prej u DASky nechal vytahnout listinu zakladnich prav a svobod, nejaky odstavec o pravu na vlastneni majetku a prisli s pravnikem na to, ze uradu tj. evidenci odevzda velky TP, maly TP a SPZ ( to je jejich majetek) a zbytek tj auto si necha stat na vlastnim pozemku a nikdo mu nic nemuze, protoze ustava je nadrazena zakonu. No uvidime jak dopadne,ale fandim mu, protoze tenhle prdlajs zakon nuti lidi rychle auta prodavat, nebo davat na ekolog.likvidaci, kde v pozoru stoji vsichni opravari a tahaji si zadarmiko dily. Kamarad mi tuhle volal, ze jeho deda chtel zlikvidovat starou 120tku, tak si jako myslel ( deda) ze to jako musi zlikvidovat ze zakona, jenze 1kg železa kleslo, protoze to cinani nekupujou a na likvidacce mu rekli ze to nevemou, protoze maji aut az po strechu a nikdo to nechce. A kdyz nahodou jo, tak to auto musi bejt kompletne rozebran od vseho nekovovho coz pakarna..no dost uz bylo slov
Trochu bych prihral polivcicky ohledne kvality BX. Neni pravda, ze je to podminene rokem vroby, ale prave emisemi. Proto jsem chtel vedet, zda nekdo nema tabulku, kam patri jednotlive cisla myslim ze je to vedeno pod nazvem Em.norma ve velkem TP. Podle mobile.de vim ze 1,8TD ma euro 2 cili od r.v. 88. Cili ty nase BXka zase tak spatny auta ( co se tyce emisi) nejsou. Bavil jsme se s jednim mechanikem, kterej ma na dvore asi 20 aut co s tim bude jako delat? On ze si prej u DASky nechal vytahnout listinu zakladnich prav a svobod, nejaky odstavec o pravu na vlastneni majetku a prisli s pravnikem na to, ze uradu tj. evidenci odevzda velky TP, maly TP a SPZ ( to je jejich majetek) a zbytek tj auto si necha stat na vlastnim pozemku a nikdo mu nic nemuze, protoze ustava je nadrazena zakonu. No uvidime jak dopadne,ale fandim mu, protoze tenhle prdlajs zakon nuti lidi rychle auta prodavat, nebo davat na ekolog.likvidaci, kde v pozoru stoji vsichni opravari a tahaji si zadarmiko dily. Kamarad mi tuhle volal, ze jeho deda chtel zlikvidovat starou 120tku, tak si jako myslel ( deda) ze to jako musi zlikvidovat ze zakona, jenze 1kg železa kleslo, protoze to cinani nekupujou a na likvidacce mu rekli ze to nevemou, protoze maji aut az po strechu a nikdo to nechce. A kdyz nahodou jo, tak to auto musi bejt kompletne rozebran od vseho nekovovho coz pakarna..no dost uz bylo slov:-)
Já jsem se ptal včera na DI a tam ještě nic nevěděli... a cena za převod ojetého vozu mezi osobami se tedy výrazně nezmění? a na přihlášení bude nejdražší EURO2?
Já jsem se ptal včera na DI a tam ještě nic nevěděli... a cena za převod ojetého vozu mezi osobami se tedy výrazně nezmění? a na přihlášení bude nejdražší EURO2?
To BXmenbreak-asi jsi se upsal,euro 3 aby bylo stejné jako euro 1.Co plní normu euro jedna tuším říkali 5 nebo 7tisíc.A ty co neplní ani Euro 1 nemusí být jen s karburátorem,spíše bez katalyzátoru,mohou to být i starší se vstřikováním ,nemůžeš to rovnat s favority,které dostali vstřikování až v devadesátých letech.
To Ota je v tom posloupnost-nejvíce co neplní euro=10000kč,potom co plní euro 1 (viz výše),poté euro 2 -3000kč,euro 3 - 1000kč a ty nejnovější co plní euro 4 or 5 neplatí nic.
To BXmenbreak-asi jsi se upsal,euro 3 aby bylo stejné jako euro 1.Co plní normu euro jedna tuším říkali 5 nebo 7tisíc.A ty co neplní ani Euro 1 nemusí být jen s karburátorem,spíše bez katalyzátoru,mohou to být i starší se vstřikováním ,nemůžeš to rovnat s favority,které dostali vstřikování až v devadesátých letech.
To Ota je v tom posloupnost-nejvíce co neplní euro=10000kč,potom co plní euro 1 (viz výše),poté euro 2 -3000kč,euro 3 - 1000kč a ty nejnovější co plní euro 4 or 5 neplatí nic.
No, jestli BX je Euro2, tak je to v klidu. Kolikrat za rok clovek prihlasuje auto??
Zase na jednu stranu to chapu, protoze to, co nekdy vidim na ceste, to je neskutecne. Poloshnile, polorozpadle, smradlave a s bezpecnosti na nule. Takhle se alespon trochu zredukuje ten pocet aut tesne pred smrti s prisernejma emisema.
No, jestli BX je Euro2, tak je to v klidu. Kolikrat za rok clovek prihlasuje auto??
Zase na jednu stranu to chapu, protoze to, co nekdy vidim na ceste, to je neskutecne. Poloshnile, polorozpadle, smradlave a s bezpecnosti na nule. Takhle se alespon trochu zredukuje ten pocet aut tesne pred smrti s prisernejma emisema.
Ne vsechny BX plni euro 2, spis bych rek ze v prumeru to bude euro 1 u tech jednickovejch bez katalysatoru to bude jako u favorita za 10klacku. Spis jde o to, ze hodne BXek, ktery tady po Cechach jeste tak nejak jezdi byly pritazeny zvenku v dobe, kdy je neslo prehlasit a davali se na ne stary papiry ( takhle to mam ja). Prihlasit do slo az od 5/2006 a to uz se moc takhle starech aut neprivezlo. Takze moje Bxko z r.v.93 na papirech z 87 je neprodejny, a to se tyka hodne lidi, ktery to budou muset odvezt na likvidacku. Coz o tohle, tohle by mi tolik nevadilo, ale spis krize s nahradnimi dily od pristiho roku. Doted bylo v pohode koupit auto na nahradni dily a nechat si ho doma stat na dvorku a rozebirat a pak ho odhlasit. Ted za nej po celou dobu co bude stat na dvorku budu platit povinko a pak jeste se domlouvat na likvidacce aby mi dali za 500 naoko papir a jeste jit na evidencku. Cili kdyz nebudou vraky, nebudou dily, lidi tyhle auta nebudou kupovat ( at uz z duvodu drahyho prepisu, nebo dilum) a vlada dosahne svyho behem par let tu nebude zadny stary auto a vsichni budou brat lízacky na novy fabky a poroste DPH...No nikde v Evrope to takhle blbe nemaj jako u nas v Kocourkove....ikdyz jste za to auto zapltily, stoji na Vasem pozemku a nejezdi tak plať plať plať... Tak se vracim k tomu co jsem psal nazacatku. Mam ho prodat a nechat si jen kombika, kteryho na papirech z roku 92 mam? Chjo.....((
Ne vsechny BX plni euro 2, spis bych rek ze v prumeru to bude euro 1 u tech jednickovejch bez katalysatoru to bude jako u favorita za 10klacku. Spis jde o to, ze hodne BXek, ktery tady po Cechach jeste tak nejak jezdi byly pritazeny zvenku v dobe, kdy je neslo prehlasit a davali se na ne stary papiry ( takhle to mam ja). Prihlasit do slo az od 5/2006 a to uz se moc takhle starech aut neprivezlo. Takze moje Bxko z r.v.93 na papirech z 87 je neprodejny, a to se tyka hodne lidi, ktery to budou muset odvezt na likvidacku. Coz o tohle, tohle by mi tolik nevadilo, ale spis krize s nahradnimi dily od pristiho roku. Doted bylo v pohode koupit auto na nahradni dily a nechat si ho doma stat na dvorku a rozebirat a pak ho odhlasit. Ted za nej po celou dobu co bude stat na dvorku budu platit povinko a pak jeste se domlouvat na likvidacce aby mi dali za 500 naoko papir a jeste jit na evidencku. Cili kdyz nebudou vraky, nebudou dily, lidi tyhle auta nebudou kupovat ( at uz z duvodu drahyho prepisu, nebo dilum) a vlada dosahne svyho behem par let tu nebude zadny stary auto a vsichni budou brat lízacky na novy fabky a poroste DPH...No nikde v Evrope to takhle blbe nemaj jako u nas v Kocourkove....ikdyz jste za to auto zapltily, stoji na Vasem pozemku a nejezdi tak plať plať plať... Tak se vracim k tomu co jsem psal nazacatku. Mam ho prodat a nechat si jen kombika, kteryho na papirech z roku 92 mam? Chjo.....:-(((
Kromě jiného se bude dít toto: někteří raději auta nepřepíšou a budou jezdit (s jeho vědomím či bez) na původního majitele, takže když se něco stane, příjdou předvolání původnímu majiteli...místo přepisu zbude oddalování konce dáváním značek do depozitu a až se najde někdo, kdo bude potřebovat díly, tak se teprve z depozitu vyzvednou (bude-li platná technická) a bude se muset podmáznout ekologická likvidace, tak aby auto zůstalo a mohlo se rozebrat. Asi těžko totiž všichni s auty na díly, která jsou doposud přihlášená stihneme přepisy a rádoby ekologické likvidace do konce roku, že...Někteří otrlejší se ještě pokusí zfalšovat údaje ve velkém techničáků (teď nemyslim BXáky) a to bude pak bordel! A když na tom nevydělá stát, vydělají alespoň podvodníci. Kromě stočených tachometrů a papírového omlazování aut tu máme pro pár lidí další džob...Taky už tu nikdo legálně nedoveze BX ze zahraničí, proč by to dělal a při přihlašování platil, když může za pár stovek "přebouchat" čísla na kastli a jezdit dál...SlávekTZD má pravdu, je to Kocourkov, Darja s tech. stavem taktéž. Dopadne to na ty, kteří mají postaršího Citrouše rádi a cpou do něj peníze, takže je při svém věku auto v lepším stavu než mnohé daleko novější kusy se šlendriánským majitelem...Vytřídí se tak bohužel i starší dobré kusy, ale novější zůstanou i s těmi špatnými, které by vůbec neměly STK prolézt, hlavně že budou spadat do příslušných emisních norem, co na tom, že s tím někdo někoho zabije. Tolik můj první příspěvek zde. W.
Kromě jiného se bude dít toto: někteří raději auta nepřepíšou a budou jezdit (s jeho vědomím či bez) na původního majitele, takže když se něco stane, příjdou předvolání původnímu majiteli...místo přepisu zbude oddalování konce dáváním značek do depozitu a až se najde někdo, kdo bude potřebovat díly, tak se teprve z depozitu vyzvednou (bude-li platná technická) a bude se muset podmáznout ekologická likvidace, tak aby auto zůstalo a mohlo se rozebrat. Asi těžko totiž všichni s auty na díly, která jsou doposud přihlášená stihneme přepisy a rádoby ekologické likvidace do konce roku, že...Někteří otrlejší se ještě pokusí zfalšovat údaje ve velkém techničáků (teď nemyslim BXáky) a to bude pak bordel! A když na tom nevydělá stát, vydělají alespoň podvodníci. Kromě stočených tachometrů a papírového omlazování aut tu máme pro pár lidí další džob...Taky už tu nikdo legálně nedoveze BX ze zahraničí, proč by to dělal a při přihlašování platil, když může za pár stovek "přebouchat" čísla na kastli a jezdit dál...SlávekTZD má pravdu, je to Kocourkov, Darja s tech. stavem taktéž. Dopadne to na ty, kteří mají postaršího Citrouše rádi a cpou do něj peníze, takže je při svém věku auto v lepším stavu než mnohé daleko novější kusy se šlendriánským majitelem...Vytřídí se tak bohužel i starší dobré kusy, ale novější zůstanou i s těmi špatnými, které by vůbec neměly STK prolézt, hlavně že budou spadat do příslušných emisních norem, co na tom, že s tím někdo někoho zabije. Tolik můj první příspěvek zde. W.
zatím jsem to asi úplně nepochopil, budou to poplatky za první přihlášení do provozu nebo i za běžný převod mezi dvěma vlastníky?
zatím jsem to asi úplně nepochopil, budou to poplatky za první přihlášení do provozu nebo i za běžný převod mezi dvěma vlastníky?
winca: No, kdyz si auto neprihlasis na sebe a budes pachat prestupky, neprijde to puvodnimu majiteli. Protoze ten "neni blbej" a auto s kupni smlouvou na tebe odhlasi. A i pokud by to neprihlasil, musi mit alespon kupni smlouvu, kde je jasne, ze on majitelem jiz neni (potrebuje to napriklad pro zruseni povinneho ruceni).
Tedka jsme se simcou o tom mluvily. I kdyby se vymyslelo neco, pro fandy, kteri na aute makaji a jezdi velmi malo, ostatni to budou zneuzivat.
A nase BX doma zustane, nehodlam ho nekomu davat, stejne ty investice nikdo nezaplati, toz me fakt nerajcuje, jestli za prepis dam 3000 nebo 5000Kc. Kdyby se totiz nasel nekdo, kdo by za to adekvatne zaplatil a staral by se o nej, tak ten prepis zaplatim za nej
winca: No, kdyz si auto neprihlasis na sebe a budes pachat prestupky, neprijde to puvodnimu majiteli. Protoze ten "neni blbej" a auto s kupni smlouvou na tebe odhlasi. A i pokud by to neprihlasil, musi mit alespon kupni smlouvu, kde je jasne, ze on majitelem jiz neni (potrebuje to napriklad pro zruseni povinneho ruceni).
Tedka jsme se simcou o tom mluvily. I kdyby se vymyslelo neco, pro fandy, kteri na aute makaji a jezdi velmi malo, ostatni to budou zneuzivat.
A nase BX doma zustane, nehodlam ho nekomu davat, stejne ty investice nikdo nezaplati, toz me fakt nerajcuje, jestli za prepis dam 3000 nebo 5000Kc. Kdyby se totiz nasel nekdo, kdo by za to adekvatne zaplatil a staral by se o nej, tak ten prepis zaplatim za nej :-))))
Ja se rozhodl, jedno BX musi z domu a bude to se starejma papirama... No cachry se s tema prepisama dit budou, jakmile ale nekomu jde o penize ( v tomhle pripade pojistovnam za povinny ruceni), tak si to pohlidaji a staci par ukazokovejch pripadu desnejch pokut a ostatnim se roztresou kolena. Tyhle zakony pod rouskou neceho vznesenyho (emise) jsou jen nastrojem jak primet lidi konzume kazdych 5 let kupovat novy auto.
Ja se rozhodl, jedno BX musi z domu a bude to se starejma papirama... No cachry se s tema prepisama dit budou, jakmile ale nekomu jde o penize ( v tomhle pripade pojistovnam za povinny ruceni), tak si to pohlidaji a staci par ukazokovejch pripadu desnejch pokut a ostatnim se roztresou kolena. Tyhle zakony pod rouskou neceho vznesenyho (emise) jsou jen nastrojem jak primet lidi konzume kazdych 5 let kupovat novy auto.
Já v tom pořád nějak "plavu" . Nemáme ještě s bývalkou dořešené auto, takže pokud ho budu chtít přepsat na sebe, tak to musím stihnout do prosince, jinak budu po novém roce platit 3000,- za přepis?
Já v tom pořád nějak "plavu" . Nemáme ještě s bývalkou dořešené auto, takže pokud ho budu chtít přepsat na sebe, tak to musím stihnout do prosince, jinak budu po novém roce platit 3000,- za přepis?
Tak jsem našel na netu, že i každý první převod od 1.1.2009 mezi dvěma subjekty bude za ty výše uvedené ceny, jak budou zpoplatněny další převody nepsali...
Tak jsem našel na netu, že i každý první převod od 1.1.2009 mezi dvěma subjekty bude za ty výše uvedené ceny, jak budou zpoplatněny další převody nepsali...