Ahoj, už jsem o tom téměř na 100 % přesvědčený. Zítra nebo pozítří budu kupovat BX r.v.1992 (je to ta druhá "novější" řada), je v tom 1.6 benzin, kterej má nalítanejch 210tis. Aktuálně je v tom autě komplet nově udělaná hydraulika, výbava klasika která je snad ve všech BXech a majitelka za to chce 10000. Myslím že je to cena tak akorát. Moje známá z citroeňáckýho servisu říkala, že to auto je absolutně v pohodě, že na svůj věk mu nemá co vytknout, že na tom najedu minimálně dalších 10000km bez nutných investic. Až to budu mít doma tak okamžitě vložím fota na profil a upřesnim výbavu.
Tak mě zajímá jestli někdo máte konkrétně s tímhle modelem zkušenosti, s touhle motorizací, co mám čekat a co mě nemine. V minulosti jsem už auto s hydraulikou měl - byl to Citroen Xantia 2.0 benzín a musel jsem ho prodat dost pod cenou protože mi tenkrát na něm odešla převodovka a oprava by vyšla dost draho a taky časově dost náročně. Takže co je hydraulika vím moc dobře a jsem rád že se k ní zase vracím i když k o čtyři roky starší verzi (bez zámku)
Ahoj, už jsem o tom téměř na 100 % přesvědčený. Zítra nebo pozítří budu kupovat BX r.v.1992 (je to ta druhá "novější" řada), je v tom 1.6 benzin, kterej má nalítanejch 210tis. Aktuálně je v tom autě komplet nově udělaná hydraulika, výbava klasika která je snad ve všech BXech a majitelka za to chce 10000. Myslím že je to cena tak akorát. Moje známá z citroeňáckýho servisu říkala, že to auto je absolutně v pohodě, že na svůj věk mu nemá co vytknout, že na tom najedu minimálně dalších 10000km bez nutných investic. Až to budu mít doma tak okamžitě vložím fota na profil a upřesnim výbavu.
Tak mě zajímá jestli někdo máte konkrétně s tímhle modelem zkušenosti, s touhle motorizací, co mám čekat a co mě nemine. V minulosti jsem už auto s hydraulikou měl - byl to Citroen Xantia 2.0 benzín a musel jsem ho prodat dost pod cenou protože mi tenkrát na něm odešla převodovka a oprava by vyšla dost draho a taky časově dost náročně. Takže co je hydraulika vím moc dobře a jsem rád že se k ní zase vracím i když k o čtyři roky starší verzi (bez zámku)
takze, poprve kupujes auto za 10 000,- takze pocitaj ze je to auto za 10 tisic. Reci o tom ze je "komplet nove udelana hydraulika" su dost usmevne, co to znamena ? Dofukane gule a vycistena nadobka ? Pochybujem ze majitel kupil nove tlmice, nove gule, cerpadlo, kostku, vyskove korektory a podobne za 50 - 60 tisic korun
Hlavny problem BX je zly servis. Kazdy len bastli a hlada moznost ako za co najmenej korun zakryt zavadu nech ju nie je vidiet. 99% bx nevidlo poriadny a kvalitny servis uz moc moc dlho a to sa prejavuje na spolahlivosti. Ale ak das BXu spravny a pravidelny servis odmeni sa spolahlivostou a velmi slusnym pohodlim.
Co sa tyka 1.6 tak s roku 92 bude uz najskor s elektronickym zapalovanim. Na tychto motoroch niekedy hneva cidlo tlaku vzduchu v sacom potrubi a potenciometer skrtiacej klapky. Niekedy tesnenie pod vstrekovacom. Inak je to vyborny motor zo slusnym vykonom a spotrebou, ak sa o to budes starat vydrzi rozhodne viac ako "10 000" km.
Offtopic:
Len ma prekvapuje ze si predal Xantiu kvoli prevodovke, manualna sa da zohnat za 2 - 3 tisice, automat uz od 5 tisic. Ak si nemal tolko penazi na servis tak BXo asi nekupuj, nahradne diely nie su adekvatne lacne v pomere k cene auta. Skorej by to chcelo Golfa prvej generacie, pripadne P205 1.9D, to su viacmenej nesmrtelne bezinvesticne auta
Inak ti samozrejme prajem dobru ruku a hromadu kilometrov
Ahoj,
takze, poprve kupujes auto za 10 000,- takze pocitaj ze je to auto za 10 tisic. Reci o tom ze je "komplet nove udelana hydraulika" su dost usmevne, co to znamena ? Dofukane gule a vycistena nadobka ? Pochybujem ze majitel kupil nove tlmice, nove gule, cerpadlo, kostku, vyskove korektory a podobne za 50 - 60 tisic korun :)
Hlavny problem BX je zly servis. Kazdy len bastli a hlada moznost ako za co najmenej korun zakryt zavadu nech ju nie je vidiet. 99% bx nevidlo poriadny a kvalitny servis uz moc moc dlho a to sa prejavuje na spolahlivosti. Ale ak das BXu spravny a pravidelny servis odmeni sa spolahlivostou a velmi slusnym pohodlim.
Co sa tyka 1.6 tak s roku 92 bude uz najskor s elektronickym zapalovanim. Na tychto motoroch niekedy hneva cidlo tlaku vzduchu v sacom potrubi a potenciometer skrtiacej klapky. Niekedy tesnenie pod vstrekovacom. Inak je to vyborny motor zo slusnym vykonom a spotrebou, ak sa o to budes starat vydrzi rozhodne viac ako "10 000" km.
Offtopic:
Len ma prekvapuje ze si predal Xantiu kvoli prevodovke, manualna sa da zohnat za 2 - 3 tisice, automat uz od 5 tisic. Ak si nemal tolko penazi na servis tak BXo asi nekupuj, nahradne diely nie su adekvatne lacne v pomere k cene auta. Skorej by to chcelo Golfa prvej generacie, pripadne P205 1.9D, to su viacmenej nesmrtelne bezinvesticne auta :)
Inak ti samozrejme prajem dobru ruku a hromadu kilometrov :)
koule vymenene, a vymenene trubky a hadice - v Citroen servisu - -tam mi taky rikaj ze je v super stavu - kdyby mi neco zatajili tak vedej ze tam budu za tyden stepovat znova at mi to opravej - oni si u zakazniku ktery od nich kupujou auto delaj dobry jmeno tim, ze za opravu chtej jen penize za dily - praci si nepocitaj a kdyz tak hodne malo. Kdyz sem mel Xantii tak to byla jina doba, to jsem bral vyplatu okolo 12tis kc a dluhu nepocitatelne.
Drzte mi palce, za pul hodky se na to jedu juknout svym odborne neodbornym okem
koule vymenene, a vymenene trubky a hadice - v Citroen servisu - -tam mi taky rikaj ze je v super stavu - kdyby mi neco zatajili tak vedej ze tam budu za tyden stepovat znova at mi to opravej - oni si u zakazniku ktery od nich kupujou auto delaj dobry jmeno tim, ze za opravu chtej jen penize za dily - praci si nepocitaj a kdyz tak hodne malo. Kdyz sem mel Xantii tak to byla jina doba, to jsem bral vyplatu okolo 12tis kc a dluhu nepocitatelne.
Drzte mi palce, za pul hodky se na to jedu juknout svym odborne neodbornym okem :palec
Vymenene ( dofukane ) gule a trubky/hadice niesu bohuzial vobec nova hydraulika- je to viacmenej to najlacnejsie a to najrychlejsie vymenitelne ... ale drzim palce
Vymenene ( dofukane ) gule a trubky/hadice niesu bohuzial vobec nova hydraulika- je to viacmenej to najlacnejsie a to najrychlejsie vymenitelne ... ale drzim palce :)
Ahoj tak už to mám doma, chyba v komunikaci, je to 1.4 TGE ale to mě nějak netrápí, v autě byl totální bordel, trvalo mi celej den než jsem ho vyluxoval umyl vyčistil, dalo to práci ale stálo to za to - můžete vidět na fotkách. Jezdí super, brzdí super, startuje super, zvedá se raz dva, perfektní svezení. Drobné nedostatky pořešeny na místě - ty potahy na přední sedačky sem tam musel dát protože předešlá majitelka sedačky propálila - dále cosi tam klepalo, hned jsem to nechal zvednout a přišel jsem na to, že to je táhlo od šaltrpáky - na nerovném povrchu se začne kymácet a mlátí do spodku - pořešim později, nejhorší bylo, že jsem občas od výfuku cejtil olej, ale nestrácel se - pořešeno přípravkem "doktor motor" - vřele doporučuju, mají to v auto kelly a stojí to jen 270Kč. Jinak jsem s autem nad míru spokojen - počáteční obavy z toho co se mi kde urve nebo co jsem zanedbal se pomalu vytrácejí. Dnes jsem naměřil spotřebu 8,6/100 což je pěkné na to že jsem ty kilometry ujel buď po městě a nebo po dálnici, kde jsem tu 1,4 hnal kolem 140ceti/h
Ahoj tak už to mám doma, chyba v komunikaci, je to 1.4 TGE ale to mě nějak netrápí, v autě byl totální bordel, trvalo mi celej den než jsem ho vyluxoval umyl vyčistil, dalo to práci ale stálo to za to - můžete vidět na fotkách. Jezdí super, brzdí super, startuje super, zvedá se raz dva, perfektní svezení. Drobné nedostatky pořešeny na místě - ty potahy na přední sedačky sem tam musel dát protože předešlá majitelka sedačky propálila - dále cosi tam klepalo, hned jsem to nechal zvednout a přišel jsem na to, že to je táhlo od šaltrpáky - na nerovném povrchu se začne kymácet a mlátí do spodku - pořešim později, nejhorší bylo, že jsem občas od výfuku cejtil olej, ale nestrácel se - pořešeno přípravkem "doktor motor" - vřele doporučuju, mají to v auto kelly a stojí to jen 270Kč. Jinak jsem s autem nad míru spokojen - počáteční obavy z toho co se mi kde urve nebo co jsem zanedbal se pomalu vytrácejí. Dnes jsem naměřil spotřebu 8,6/100 což je pěkné na to že jsem ty kilometry ujel buď po městě a nebo po dálnici, kde jsem tu 1,4 hnal kolem 140ceti/h
Tak blahozelam, snad bude vsetko fungovat jak ma. Jen toho "doktor motor" by som sa bal, na zazracne vodicky neverim, ak citit olej mozno malinko prepustaju ventily alebo piestne kruzky ? No ked sa olej nestraca tak by som to neriesil ...
Tak blahozelam, snad bude vsetko fungovat jak ma. Jen toho "doktor motor" by som sa bal, na zazracne vodicky neverim, ak citit olej mozno malinko prepustaju ventily alebo piestne kruzky ? No ked sa olej nestraca tak by som to neriesil ...
tak to je super gratuluju hlavně at si spokojen .... no ta spotřeba mě trochu zarazila moje 16V (170hp) mi bere 9 a to po dalnici nejezdím jen okresky a vesnice uvidíš třeba ju stahneš na 6
tak to je super :-) gratuluju hlavně at si spokojen :-).... no ta spotřeba mě trochu zarazila :-) moje 16V (170hp) mi bere 9 a to po dalnici nejezdím jen okresky a vesnice :-) uvidíš třeba ju stahneš na 6 :-)
lehký tuning ... nevím kolko to muže mit se sniženou hlavou ? a upraveným výfuken na zvednutí výkonu + saní
lehký tuning :-)... nevím kolko to muže mit se sniženou hlavou ? a upraveným výfuken na zvednutí výkonu + saní
no tief je to měřený v kyjově ten motor je pry po GO a naměřily výkon motoru 172HP a 180nm
no tief je to měřený v kyjově :-) ten motor je pry po GO a naměřily výkon motoru 172HP a 180nm
Tak sem hod ten protokol z brzdy ... jinak je to jen "pry" ...
Jinak vyfuk prida 0 a sani najskor taky 0
zvysene kompresie ak sa neupravi ecu na chvilu pridaju a pak skur*ia motor.
Tak sem hod ten protokol z brzdy ... jinak je to jen "pry" ...
Jinak vyfuk prida 0 a sani najskor taky 0
zvysene kompresie ak sa neupravi ecu na chvilu pridaju a pak skur*ia motor.
na neakom fore som sa dočítal ze podla citroen sportu je vyfuk perfektne vypocitany a pokial nechces stratit vykon nemas robit ziadne upravy hlavne na prvom diely, mysleli tym ale vyfuk D6C, pri DFW povoluju nahradenie katalyzatora trubkou ale musi mat rovnaky rozmer vychodzia cast.. je tam zuzenie - venturiho efekt - aerodynamicky paradox, pri zuzeni sa v mieste zuzenia zvysuje rychlost prudenia plynov , takze ten vyfuk ma perfektny kominovy efekt
na neakom fore som sa dočítal ze podla citroen sportu je vyfuk perfektne vypocitany a pokial nechces stratit vykon nemas robit ziadne upravy hlavne na prvom diely, mysleli tym ale vyfuk D6C, pri DFW povoluju nahradenie katalyzatora trubkou ale musi mat rovnaky rozmer vychodzia cast.. je tam zuzenie - venturiho efekt - aerodynamicky paradox, pri zuzeni sa v mieste zuzenia zvysuje rychlost prudenia plynov , takze ten vyfuk ma perfektny kominovy efekt :)
To Speedfilip - s BX14RE (monoblok,karburátor) 100% zatížený + dvě jízdní kola na nosiči na tažném cirka 80% dálnice a 20% 1 a 2 třída spotřeba 6,7/100.Zima a 90% město ve sněhu a břečce 100% zátížený až 11/100.
Jinak přeju hejno houpavých kilometrů bez poruch a nehod!!
To Speedfilip - s BX14RE (monoblok,karburátor) 100% zatížený + dvě jízdní kola na nosiči na tažném cirka 80% dálnice a 20% 1 a 2 třída spotřeba 6,7/100.Zima a 90% město ve sněhu a břečce 100% zátížený až 11/100.
Jinak přeju hejno houpavých kilometrů bez poruch a nehod!!
Tak spotřebu sem spočítal na nějakých 8,3/100 ale to jsem z těch sto najel cca 70 po městě a 30 po dálnici a nijak jsem to nešetřil, kde se dalo tak plnej kotel a když jsem měl možnost to vyzkoušet na dálku (Mladá Boleslav - Třebíč, já, přítelkyně a plný kufr všeho možnýho) tak mi to s rozumným nášlapem na plyn dělalo okolo 6/100, čili jsem spokojen, supr kára. Jinak mě vrtá hlavou furt jedna maličkost - při jízdě po nerovným terénu mi cosi na spodku mlátí - zajel sem do servisu ale všechno mám prej v cajku - žádný vůle v čepech, řízení, silentbloky, nic hroznýho nenašli, jediný co sem našel - to táhlo co vede od šaltpáky po spodku k převodovce se tam volně kinklá tak je možný že tam mlátí ono... Přemejšlel jsem že bych ty klouby toho táhla obalil drobet v nějaký izolačce nebo tak v něčem aby se tolik nekinklalo, ale aby to zase nevadilo v řazení...
Tak spotřebu sem spočítal na nějakých 8,3/100 ale to jsem z těch sto najel cca 70 po městě a 30 po dálnici a nijak jsem to nešetřil, kde se dalo tak plnej kotel a když jsem měl možnost to vyzkoušet na dálku (Mladá Boleslav - Třebíč, já, přítelkyně a plný kufr všeho možnýho) tak mi to s rozumným nášlapem na plyn dělalo okolo 6/100, čili jsem spokojen, supr kára. Jinak mě vrtá hlavou furt jedna maličkost - při jízdě po nerovným terénu mi cosi na spodku mlátí - zajel sem do servisu ale všechno mám prej v cajku - žádný vůle v čepech, řízení, silentbloky, nic hroznýho nenašli, jediný co sem našel - to táhlo co vede od šaltpáky po spodku k převodovce se tam volně kinklá tak je možný že tam mlátí ono... Přemejšlel jsem že bych ty klouby toho táhla obalil drobet v nějaký izolačce nebo tak v něčem aby se tolik nekinklalo, ale aby to zase nevadilo v řazení... :nevim