Výbava: ABS, Break, 4x el. okna, Klimatizace, Posilovač řízení, Opierka ruky zadni, Odkdy vlastním toto auto: od r. 1993
Popis:
Osobní galerie
rozborka předních pístnic
Klikněte na obrázek pro zobrazení plné velikosti
Tak stručně. povolit matici na pístnici nahoře v mot.prostoru. sundat přepady na trubičkách, vymontovat šroub dole na rameni,roztáhnout šroubovákem, vyklepat nahoru, zatlačit pístnici dolů a vyndat spodem.
Je potřeba klíč trubkovej nebo gola tuším 36 a taky imbus 10 nebo 12 tak nejak.. když se bude pístnice protáčet, však uvidíte :-)
Tohle je nahoře u koule, dají se vyměnit O kroužky, většinou ale neni nutné, pozor při sestavování aby se neskříply.
povolovat pořádně upnuté, nejlépe v kruhové objímce, nebo starém rameni, nebo instalatérskej svěrák nebo do soustruhu do univerzály atd... klíč je objímkový stahovací šroubem s dlouhou pákou asi 75cm, je to zalepené na loctite, jde to ztuha jak prase :-) nezdeformovat !
tohle je ta "matice " co uzavírá pístnici, tam vyčistit , vyprat v benzínu, 2 stěrací filcové kroužky a pořádně namazat dobrou vazelínou.
takhle to vypadá uvnitř po vyndání z "pouzdra" pístnice.
Včechno vyčistit a vyfoukat, tu trubku pístnice vytřít a vypláchnout, bývá tam humus...
tady je osmihran, je dobré to povolit, je to zalepené na Loctite
Když se to sundá , je lepší přístup na výměnu těch " důležitých " těsnění.
povoluju to velkým francouzem :-)
inkriminovamé těsnění je zde. Tenký svařovací drát naklepat naplocho a mírně ohnout, opatrně jím vyndat plastový kroužek a pak gumový co je za ním.
Nový gumový jde snadno dovnitř, ten plastový dávám takto, opatrně natvarovat nezlomit !!! a vsunout až do drážky a tam tyčkou opatrně prouhnout ten ohyb nazpět do O a napasovat do drážky. je to napřesno !
namazat vše LHM a složit pístnici dohromady, závity zajistit Loctite 243. nasadit přepad max 5mm ( 3 - 5 mm) od osazení a hurá z5 do auta.
Tohle jsou ta těsnění, cena okolo 170,- Kč
Nic víc se kupovat nemusí !!!
Jestli ale je pístnice vydřená moc, nebo zrezlý povrch, nepomůže už nic nic nic.