Nový Citroën Jumpy: pro hrdiny všedního dne
Citroën Jumpy, který se na trhu objevil v roce 1995 a vyrobilo se ho téměř 600 000 kusů, vejde do dějin. Nyní dochází ke generačnímu skoku a na trhu se objevuje Nový Citroën Jumpy. Citroën, který má za sebou více než 80 let zkušeností s lehkými užitkovými vozy, přináší řešení vhodné pro každý způsob užití. Tvůrci vozu Nový Jumpy, což je zcela zásadní partner firemních uživatelů, se zaměřili na účinnost a ergonomii pro snadné a bezpečné užívání.
Nový Citroën Jumpy byl koncipován za využití toho nejlepšího know-how značky Citroën. Vznikla tak nejširší nabídka na trhu, kterou tvoří čtyři vzájemně se doplňující a přitom odlišné vozy: Nemo, Berlingo, Nový Jumpy a Jumper.
Tato nová generace Jumpy má díky nové modulární platformě optimalizovanou architekturu pro více užitečných funkcí, větší komfort a bezpečnost. Využívá nejnovější generace technologií na podporu řízení a motory, díky nimž je ideálním partnerem pro „hrdiny všedního dne“.
Vůz, určený pro širokou veřejnost (řemeslníci, stavaři, podnikatelé ve službách, státní správa,…), existuje ve verzi furgon, kombi, polocombi (prodloužená kabina) a plošina s kabinou. Nabízí 3 délky (XS: 460 cm, M: 495 cm a XL: 530 cm), takže si každý uživatel může zvolit vůz podle svých potřeb a odvětví činnosti.
Nový Citroën Jumpy nabízí:
- design s ladnými moderními liniemi. Styl výrazného charakteru, který je energický a současně vzbuzuje důvěru;
- účinnou architekturu přizpůsobenou všem potřebám pro větší funkčnost, praktičnost a ergonomii. Jeho modulární platforma vzešlá z platformy EMP2 nabízí užitečné zatížení 1400 kg, objem nákladového prostoru 6,6 m3 a umožňuje táhnout až 2,5 t;
- 3 délky, vedle nejběžnějších délek 495 cm a 530 cm i jedinečnou verzi 460 cm, která je kompaktní a praktická. Verze XS nabízí stejně jako délky M a XL užitečné zatížení 1 400 kg a ve verzi kombi je schopná převážet 9 osob;
- výšku pouze 190 cm u verzí XS a M, díky níž se vůz dostane snadno na parkoviště, kam mají vozy tohoto segmentu často obtížný přístup;
- v tomto segmentu zcela nevídanou modularitu díky systému Moduwork. Tento systém usnadňující každodenní život umožňuje po sklopení bočního sedadla spolujezdce k přepážce uvolnit prostor s rovnou podlahou a díky velkému otvoru v přepážce nabízí užitečnou délku 400 cm. Díky otočnému stolku a držákům na tablet a telefon je navíc možné ho proměnit v mobilní kancelář;
- boční posuvné dveře s hands free ovládáním. Tyto dveře, v segmentu zcela nevídané, usnadňují nakládku a vykládku vozu, má-li uživatel ruce plné různého vybavení, balíčků nebo zboží;
- komfort pro větší pohodu těla i ducha, s příjemným interiérem, vyšší pohodlnou polohou při řízení a řadou odkládacích přihrádek. Pohodu zvyšuje i akustické zpracování na vysoké úrovni zajišťující optimální jízdní komfort;
- technologie usnadňující život, jako je Top Rear Vision pro lepší výhled při manévrování, barevné promítání informací na čelní sklo a Citroën Connect Nav s on-line 3D navigací s hlasovým ovládáním a dotykovým displejem;
- technologie zvyšující bezpečnost, mimo jiné adaptivní tempomat, Systém rozpoznání dopravního značení, Driver Attention Alert (systém varování před snížením pozornosti řidiče) a Active Safety Brake ;
- spotřebu a emise CO2 „Best in Class“ v segmentu (BlueHDi 115 S&S s manuální 6st. převodovkou: 5,1 l/100 km a 133 g CO2/km) a nízké provozní náklady díky dieselovým motorům 1,6 l a 2 l poslední generace, s výkonem od 95 k (210 Nm) u manuální převodovky po 180 k (400 Nm) u automatické převodovky EAT6;
- řadu možností karosářských úprav, takže vůz dokáže splnit potřeby všech možných řemesel, včetně zejména přestavby 4×4, kterou zkoncipovala a realizovala specializovaná firma Automobiles Dangel.