Suverénní vstup Martina Kočiho do českého mistráku
Rally Šumava Klatovy odstartovala seriál MČR v rally 2016 a k radosti fanoušků francouzské značky se vozy Citroën objevily v hodnocení hodně vysoko. Zejména Martin Koči s Lukášem Kostkou, ambasadoři značky Citroën v roce 2016, opanovali s výrazným náskokem klasifikaci „dvoukolek“.
Martin Koči se spolujezdcem Lukášem Kostkou, na voze Citroën DS3 R3T MAX opanovali závod stylem start – cíl. Výraznou převahu naznačili už na úvodní divácké zkoušce na Čínovském okruhu a své vedení během úvodní večerní etapy navýšili na rovnou minutu. A v jejich tažení za vítězstvím v hodnocení „dvoukolek“ a třídy 5 zdárně pokračovali i na sedmi vložkách druhého dne. Během závodu byli mezi vozy s jednou poháněnou nápravou nejrychlejší v deseti zkouškách z dvanácti. Absolutně skončila dvojice stáje Styllex na devatenáctém místě.
„Šumava byla krásným závodem, který jsme si s Lukášem hodně užívali. Má poměrně specifické tratě, přitom velmi náročné a také rychlé. Pár posledních závodů jsme odjeli na šotolině, a tak jsme si na začátku zvykali i na asfalt. Stejně jako na specifika protikatovacích zábran téměř v každé zatáčce. Kromě průběhu závodu vyšlo parádně i počasí. Byl to pravý opak seznamovacích jízd, při kterých ještě poletoval sníh a ráno byly teploty kolem nuly. Závod jsme odjeli bez problémů, i když v úvodu jsem úplně nebyl spokojený se svou jízdou. Ale konečný výsledek na to dal zapomenout a všechny v týmu potěšil. Taky jsem byl rád, že jsme se opět ukázali v Česku, kde máme mnoho partnerů a také fanoušků,“ zhodnotil klatovský start třiadvacetiletý Koči, jenž se dále představí v Českém Krumlově.
Vůz Citroën DS3 R3 max pro slovenskou-českou posádku připravuje Gekon Racing. Šéf milovické stáje Tomáš Pletka závod okomentoval: „Cíl, který jsme si před Rally Šumava stanovili, jsme naplnili. Martin s Lukášem předvedli skvělý a vyrovnaný výkon. Nyní musíme přestavit auto do šotolinové specifikace a soustředit se na první závod JWRC 2016 Vodafone Rally Portugal.“
Na čelní pozice v absolutní klasifikaci si dělal zálusk se svým Citroënem DS3 R5 Miroslav Jakeš. A sedmý čas na úvodním Čínově tomu nasvědčoval. Ale v další sekci se posádka potýkala s technickým problémem, což znamenalo propad do druhé desítky průběžného pořadí. Po opravě vozu se Jakeš, kterého nově navigoval Michal Drozd, pustil do stíhací jízdy. V sobotní ranní sekci zajel dva šesté a jeden pátý čas (RZ8). To posunulo rožnovského jezdce do první desítky, ale bylo to zároveň maximem možného… Jakeš s Drozdem tedy dokončili úvodní podnik MČR na devátém místě absolutně.
„Na startu úvodního Korábu nám něco prasklo. Byl z toho problém v zadním diferenciálu, kvůli kterému jsme ztratili hodně času. Dostat se proto ještě výše nebylo reálné. Nyní se už nemohu dočkat na evoluci ´er pětky´, kterou budeme mít pro Rallye Český Krumlov,“ uvedl Miroslav Jakeš.
„Mrzí mě, že jsme nebyli schopni dodat kompletní díly pro upgrade vozu DS3R5 Mirka Jakeše. Doufejme, že pro Rally Český Krumlov bude vše v pořádku a budeme moci porovnat konkurenceschopnost nové evoluce s ostatními vozy kategorie R5.“, zhodnotil situaci Tomáš Pletka z Gekon Racing, který je také oficiálním distributorem pro Česko, Slovensko a Maďarsko závodních vozů a dílů Citroën.
Na startu nechyběla ani čtveřice vozů Citroën C2 R2 MAX třídy 6, které pilotovali Lukáš Pondělíček, René Dohnal, Vratko Kubík a Zbyněk Baller. Pondělíček s Kubíkem zdárně absolvovali kompletní porci kilometrů, Dohnal bral body alespoň za druhý den, do kterého naskočil díky superally. Pro Ballera skončil závod v půli druhé etapy, když byl na popud technických komisařů vyloučen.
„Do závodu jsem odstartoval s novým spolujezdcem Jirkou Hovorkou, v autě jsme si parádně sedli, spolupráce zafungovala, stejně jako celý závod po stránce organizace. Bohužel v pátek nás potrápil problém s redukčním ventilem brzdného tlaku zadní nápravy, ale hlavně zdržení startovního pole na RZ2. Neměli jsme totiž světelnou rampu a třetí ´erzetu´ jsme dojížděli za totální tmy. Proto nám kluci startující dříve hodně odskočili.V sobotu jsem chyboval v jednom odbočení krátce po startu RZ7. Do disku se nabralo bláto a auto hrozně vybrovalo. Hodně jsem znejistěl a zpomalil, na RZ9 jsme se zase přetočili a museli couvat.
´Cé dvojka´ je prostě vývojově staré auto a moderním ´er dvojkám´ je těžké konkurovat. Přesto mohlo být naše umístění o něco lepší. Tak snad za měsíc na Rallye Český Krumlov,“ řekl Lukáš Pondělíček.
„Před závodem jsem si při squashi vyhodil pravé rameno a doktoři moji účast nedoporučili. Ale samozřejmě jsem v Klatovech nemohl chybět. A rameno nakonec bylo tím nejmenším problémem. Bohužel už v průběhu druhé sekce odešel snímač a my ho tři minuty měnili. Poté se projevily problémy s řazením a v servisu po RZ3 jsme odstoupili. Po opravě jsme nastoupili do druhé etapy a úvodní sobotní zkoušku jsme dojeli čtvrtí ve třídě, ale poté se znovu objevil problém s řazením, který nás v podstatě trápil celý den. Vyústil i v couvání v jednom odbočení. Šumava byla jedno velké trápení, ale snad jsme všechny závady dokázali identifikovat, aby se neopakovaly. Na konkurenci s peugeoty evidentně stačíme, ale musí vše fungovat…“ ohlédnul se za klatovským startem René Dohnal.
„Po tankovací zóně v Buděticích jsme se postavili kousek od našeho doprovodného vozidla. Nic jsme si tam nebrali, ale techničtí komisaři to prostě nazvali zakázaným servisem,“ objasnil příčinu vyloučení spolujezdec Zbyňka Ballera Martin Trlifaj.
„Je skvělé, že v kategorii R2 se stále objevují vozy C2 R2 MAX. Vozy konkurenčních značek jsou vývojově mnohem mladší, ale myslím, že vůz C2 R2 MAX je stále dobré nářadí v dané kategorii.“ uvedl k výkonu Citroën C2 R2 max na Šumavě Tomáš Pletka.