Nový Citroën C4 Picasso a nový Grand C4 Picasso: design a komfort
Druhá generace vozu Citroën C4 Picasso, která se na trhu objevila v roce 2013, zaznamenala velký úspěch - vynikající design a komfort vozu okouzlily více než 300 000 zákazníků. Další etapu svého automobilového života napíše Nový Citroën C4 Picasso v létě 2016. Nabídne více dynamiky a elegance, zejména novou přední masku nebo dvoubarevnou střechu a výběr čtyř různě pojatých interiérů. Bude vybaven novými intuitivními a užitečnými technologiemi, aby bylo cestování ve voze Citroën C4 Picasso vždy jedinečným zážitkem: víko zavazadlového prostoru s hands-free otevíráním, nová nabídka konektivity Citroën Connect Nav a nový motor PureTech 130 S&S s převodovkou EAT6. Nový Citroën C4 Picasso nabídne globální přístup k většímu pohodu těla a ducha, odpovídající programu Citroën Advanced Comfort®.
Nový Citroën C4 Picasso, při jehož přípravě využily týmy Citroën to nejlepší ze svého know-how a kreativity, je moderní a inovativní MPV. Odlišuje se výrazným expresivním designem s dynamickými liniemi a jedinečným světelným podpisem vepředu i vzadu. Styl nabízející dosud nevídané proporce, které v sobě spojují kompaktnost, prostornost a velký objem zavazadlového prostoru. Interiér je zpracovaný v duchu loftu, nabízí prosvětlený čistý prostor a materiály, které přispívají k pocitu kvality a pohody. Tento pocit ještě posiluje dynamická rovnováha vozu C4 Picasso využívající platformu EMP2, díky níž vůz bezchybně sedí na vozovce.
Vůz již při svém uvedení do provozu nabízel technologie zvyšující pohodlí, jako je 100% dotykové rozhraní spojené s panoramatickým displejem 12" HD, systém Vision 360, Park Assist nebo adaptivní tempomat. Nový Citroën C4 Picasso staví na svých přednostech a nabízí to nejlepší z MPV:
- ATRAKTIVNÍ DESIGN: používá novou přední masku, která je společná pro obě dvě siluety, nová zadní světla s 3D efektem, jež jsou součástí sériové výbavy, nová litá 17" kola, dvoubarevnou střechu u vozu C4 Picasso a střešní oblouky v novém odsínu Silver u vozu Grand C4 Picasso a 3 nové odstíny karoserie;
- POHODA PRO VŠECHNY díky své prostornosti, modularitě a dynamickým vlastnostem, které ještě posiluje:
- nabídka 4 nových stylů interiéru, které lze upravit na míru podle vkusu a životního stylu uživatele;
- nová 3D on-line navigace Citroën Connect Nav spojená s novým 7" dotykovým displejem, který přináší větší reaktivitu a nové služby mobilního připojení. Tento nový systém umožňuje rovněž optimalizovat využití 12" HD displeje pro větší přehlednost. Každodenní život usnadňuje i víko zavazadlového prostoru s hands-free otevíráním umožňující otevřít zavazadlový prostor pohybem nohy;
- technologie usnadňující řízení a zvyšující bezpečnost, jako je systém rozpoznání dopravního značení s doporučenou rychlostí, adaptivní tempomat s funkcí Stop, aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém Active Safety Brake, systém varování před snížením pozornosti řidiče nebo aktivní systém sledování mrtvého úhlu;
- nový motor PureTech 130 S&S s převodovkou EAT6 obohacující širokou nabídku motorů Euro6 PureTech a BlueHDi spojujících výkony a nízkou spotřebu.
„Nový Citroën C4 Picasso je vizitkou našeho know-how. Kromě jedinečného, moderního a dynamického designu nabízí i nedostižnou úroveň komfortu. Jeho architektura a platforma EMP2 mu umožnila spojit prostornost, modularitu a dynamické vlastnosti pro pohodu všech cestujících. Přinášíme jim dnes celou řadu nových užitečných technologií, které ještě více usnadňují každodenní život a posilují bezpečnost. Nový Citroën C4 Picasso má vše proto, aby se stal lídrem na evropském trhu,“ shrnula generální ředitelka značky Citroën Linda Jackson.
01 JEDINEČNÝ TVAR, DYNAMICKÝ A ELEGANTNÍ STYL
Design exteriéru: vše v pohybu
Pro Nový Citroën C4 Picasso je typický především energický a moderní styl. Nabízí jedinečný dynamický tvar, díky němuž je mezi ostatními vozy ihned rozpoznatelný. Citroën C4 Picasso získal v roce 2016 kromě plynulých linií a odvážného vzhledu i elegantnější styl.
Z hlediska designu nabízejí vozy Nový C4 Picasso a Nový Grand C4 Picasso:
- novou přední masku, která je společná oběma tvarům, jež je dynamičtější a luxusnější. Vyzařuje z ní síla a robustnost díky celé řadě prvků, které zlepšují vnímání vozu. Zachovala si tříúrovňový světelný podpis, který je charakteristický pro současné vozy Citroën. Logo značky, které bylo převzato od vozu Grand C4 Picasso, sahá až ke krajům a končí chromovanou lištou kolem světel pro denní svícení. Díky tomuto designu je přední maska dobře rozeznatelná, je výraznější a širší. Chromovaná lišta ve spodní části je před světly pro denní svícení lehce vystouplá, celek pak působí dynamičtěji. Také protáhlé světlomety dostaly novou masku, díky níž jsou prodlouženější směrem ven. Maska chladiče je rozdělena na dvě části oddělené nárazníkem v barvě karoserie. Uprostřed se zužuje a je do ní zabudovaný leskle černý držák registrační značky a druhá větrací mřížka. Ve spodní části jsou do velké mřížky sání vzduchu zabudovány mlhovky, mřížka je podtržena chromovanými lištami ve tvaru písmene C, které ještě více rozšiřují vzhled vozu a dobře ho usazují na silnici;
- nová zadní světla se světelnými lištami s 3D efektem, které vytvářejí úžasný světelný podpis; současně hluboký a futuristický. Vyšší verze výbavy si zachovaly současný 3D podpis s LED diodami;
- nové černě lesklé logo ve tvaru stylizovaných šípů obkroužené chromovanou lištou na zádi, které posiluje moderní vzhled zadní části;
- černou střechu /paket bi-color/podtrhující charakter a dynamiku vozu (k dispozici jen u pětimístné verze C4 Picasso). Tento nový odstín, který je k dispozici v kombinaci se všemi odstíny karoserie, představuje novou možnost individualizace podtrhující tvar vozu. Tato verze je spojena s leskle černými zpětnými zrcátky;
- nový odstín střešních oblouků Silver, které vytváří jedinečný boční podpis tvaru vozu Grand C4 Picasso. Tento odstín posiluje eleganci tvaru a posunuje vůz mezi auta vyšších kategorií;
- nová litá pětipaprsková 17" kola s diamantovým výbrusem (u vozu C4 Picasso) a diamantový výbrus v černé verzi u současných kol (u vozů C4 i Grand C4 Picasso).
Nový Citroën C4 Picasso nabízí pro zdůraznění svých předností i novou paletu barev, kterou tvoří odstín Lazuli Blue plný energie a dynamiky a odstíny Sable a šedá Acier pro větší eleganci. Tyto barvy doplňují stávající odstíny bílá Banquise, červená Rubi, šedá Shark, černá Onyx a hnědá Moka.
Design interiéru: nové styly
Citroën C4 Picasso nabízí 4 nové odlišné styly interiéru, aby si každý zákazník mohl zvolit ten, který nejvíce odpovídá jeho stylu života. Vůz tak oslovuje opravdu širokou klientelu.
C4 Picasso 2016 nabízí sériově nový styl interiéru, který umožňuje sladění s palubní deskou a panely dveří v odstínu Ardoise.
Za příplatek jsou k dispozici tyto styly:
- „Wild Blue“ orientovaný na modularitu pro aktivní sportovní život. Tento styl je určen pro spíše mladou dynamickou klientelu, pro kterou je důležitý prostor a relaxace. Nabízí zejména možnost sklopení sedadla spolujezdce do pozice stolek a masážní funkci u předních sedadel. Tato verze používá látkové čalounění Levanto Blue, chromované větráky na palubní desce a chromované prahy dveří. Odstín interiéru ladí s perleťovou verzí Ardoise;
- „Dune Beige" kladoucí důraz na světlo a klid. Tento styl odpovídá zákazníkům, pro které je důležitá pohoda a komfort a chtějí cestovat ve vynikajících podmínkách, ale také odpočívat díky paketu Lounge, který tvoří opěrky hlavy Relax a sedadlo spolujezdce Relax s částečně elektrickým ovládáním. Tento styl používá látkové čalounění Yatago Grey, specifické koberečky a parfémovaný osvěžovač vzduchu. Je k dispozici rovněž v dvoubarevné kůži Nappa a ladí s odstínem interiéru béžová Méditation;
- „Hype Grey“ nabízející všechny atributy „business class“. Tento styl je určen pro náročnější zákazníky, pro které je důležitá péče o detail. Nabízí roletky a lampičky ve 2. řadě a elegantně ladí s odstínem perleťová Ardoise a čalouněním látka Finn Black/kůže Grey.
02 REFERENCE Z HLEDISKA KOMFORTU
Značka Citroën potvrzuje vozem nový C4 Picasso svou legitimitu a know-how v oblasti komfortu. Jeho mrštnost na silnici a bohatá výbava vyzývá k cestování a zaručuje jedinečný zážitek z řízení.
Nový Citroën C4 Picasso nabízí:
- vynikající komfort odpružení zajišťující rovnováhu mezi potěšením z jízdy a jízdní stabilitou díky vertikálně zabudovaným tlumičům a nápravě uchycené nad středem kol;
- akustický a vibrační komfort dosažený díky elektrickému posilovači pro lepší filtraci nerovností vozovky ve svislém směru ke sloupku řízení, zmírnění hluku z odvalování kol s odfiltrováním přední nápravnice, kvalitnímu odpružení a nové akustické rozpěrce tvořené ze dvou materiálů na zadní nápravě;
- Inteligent Traction Control neboli elektronický protiprokluzový systém, který zlepšuje pohyblivost v terénu s nízkou přilnavostí.
Nový Citroën C4 Picasso nabízí rovněž:
- praktickou a velkorysou kabinu: v pětimístném Novém Citroënu C4 Picasso se díky kompaktním rozměrům (délka: 444 cm / šířka: 183 cm / výška: 163 cm) snoubí příkladná prostornost a modularita. Tvar vozu Citroën Grand C4 Picasso je prodloužený a přitom si zachovává rovnováhu mezi plynulostí linií a prostorností kabiny (délka: 460 cm / šířka: 183 cm / výška: 163 cm). Po sklopení opěradla sedadla spolujezdce v 1. řadě se zvětší délka nákladového prostoru (více než 2,5 m). Všechna 3 sedadla ve 2. řadě mají stejnou šířku, lze je sklopit do roviny, naklonit pro větší komfort a podélně nastavit pro větší flexibilitu. Prostor ve výši kolen (159 mm) je jeden z nejlepších v segmentu. Třetí řadu ve voze Grand C4 Picasso tvoří 2 sedadla zaklopitelná do podlahy, ve vyšší verzi výbavy jsou opatřena ventilátory;
- velký zavazadlový prostor: další silnou stránkou vozu Nový C4 Picasso je jeho zavazadlový prostor. Design obepínajícího víka zavazadlového prostoru prozrazuje jeho robustnost a mohutnost. Je do něj snadný přístup a uvnitř se ukrývá prostor o objemu 537 litrů, který lze posunutím sedadel ve 2. řadě dopředu zvětšit na 630 litrů (645–704 litrů u vozu Nový Grand C4 Picasso). Kromě elektrického ovládání se u vozu Nový Citroën C4 Picasso objevuje i novinka – hands-free otevírání. Díky němu je možné víko zavazadlového prostoru otevřít i s plnýma rukama. Slouží k tomu čídlo umístěné pod zadním nárazníkem, pod něhož stačí vsunout nohu a víko se samo otevře nebo zavře;
- maximum světla: kromě sériově montovaného panoramatického čelního skla zajišťuje celé posádce vozu Citroën C4 Picasso mimořádné zážitky a vynikající výhled velká prosklená střecha. Příkladná celková prosklená plocha vozu C4 Picasso (5,30 m2) přináší do vozu velké množství přirozeného světla a posiluje výjimečný dojem prostoru a otevření se venkovnímu světu;
- osvětlení vytvářející dojem útulné atmosféry, které lze nastavit na míru: Nový Citroën C4 Picasso nabízí osvětlení ovladačů otevírání dveří a prostoru pro nohy, LED diody pro osvětlení odkládacích přihrádek, které lze upravit podle nálady;
- četné důmyslné odkládací přihrádky: Nový Citroën C4 Picasso si zachovává velký počet odkládacích přihrádek ideálně rozmístěných v kabině vozu. Je to například osvětlená odkládací přihrádka uprostřed palubní desky se zásuvkou typu jack, USB přípojkou a zásuvkou 220 V, dále je to u verzí s automatickou převodovkou odnímatelná konzola mezi sedadlem řidiče a spolujezdce;
- pohodlná sedadla: ve voze C4 Picasso cestují všichni jako v první třídě. Je to díky vyhřívaným sedadlům řidiče i spolujezdce vepředu, které jsou součástí příplatkové výbavy, nebo paketu Lounge, který zahrnuje opěrky pro podporu šíje Relax v první řadě, sedadlo spolujezdce Relax s částečně elektrickým ovládáním a přední sedadla s masážní funkcí;
- měkké a pohodlné materiály: Nový Citroën C4 Picasso je opatřen palubní deskou z materiálu slush a nabízí specifické zpracování dveřních panelů, které jsou pružné na dotek. K tomu se přidává i široká nabídka kvalitních látek a kůží.
Díky všem těmto složkám výbavy je Nový C4 Picasso zcela zásadním představitelem programu Citroën Advanced Comfort®.
Citroën Advanced Comfort®
Citroën vozem Citroën C4 Picasso 2016 opět ukazuje svou schopnost nabízet komfortní vozy, v nichž se člověk cítí dobře. Kabina, komfortní sedadla, styl interiéru, to vše jsou prvky, které ukazují, jaká pozornost byla v tomto autě věnována pohodě těla a ducha.
Citroën byl vždy na špici automobilového komfortu, od svého vzniku v roce 1919 až po příslib značky: „Be different, feel good“. Tento pojem komfortu je rozlišovacím prvkem, na který je zaměřena zvláštní pozornost a snaha ve všech etapách vývoje. Tento pojem je dnes opět o něco zřetelněji prezentován díky programu Citroën Advanced Comfort®. Jeho cílem je zvýšit komfort všech modelů cestou vývoje prvků, které přispívají ke komfortu Citroën.
Program Citroën Advanced Comfort® se používá v každé fázi přípravy návrhu vozu Citroen. Řídí se jím stylistická ale i technologická tvorba, aby byl zaručen komfort na úrovni, jímž je značka proslulá. Citroën potvrzuje tímto programem svou legitimitu a know-how při zajištění opravdu dokonalé pohody, kdy se řídí vývojem očekávání zákazníků.
Program Citroën Advanced Comfort® se opírá o čtyři úkoly:
1) Odfiltrovat vše, co brání tomu, aby se člověk cítil ve voze Citroen dokonale pohodlně, se zaměřením na odpružení, sedadla, akustiku;
2) Usnadnit život ve voze díky velkorysému praktickému prostoru, důmyslným odkládacím přihrádkám, dobře přístupným ovládacím prvkům.
3) Zajistit plynulejší používání díky intuitivním technologiím, podpůrným prvkům řízení a návaznosti mezi digitálními přístroji zákazníka a jeho vozem;
4) Zmírnit duševní zátěž a nabídnout tak větší pohodu a více klidu tím, že se na přístrojích zobrazují jen skutečně užitečné informace a že se velká péče věnovala osvětlení a použitým materiálům.
03 KOMPLETNÍ TECHNOLOGICKÁ VÝBAVA
Dnešní zákazníci očekávají klidnější atmosféru ve voze, praktické využití, plynulý a intuitivní přístup nových technologií. Nový Citroën C4 Picasso funguje jako skutečný životní prostor, jako místo, kde lze načerpat sílu a získat čas pro konverzaci.
Inteligentní podpůrné prvky řízení
Nový Citroën C4 Picasso stále více dbá o pohodu a bezpečnost posádky, která nyní může využívat novou výbavu, vedle výbavy zajišťující užitečné funkce, které se ve voze používaly již při jeho uvedení na trh, jako je hands-free přístup a startování, asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist), xenonové samonatáčecí světlomety, automatické přepínání dálkových světel, signalizace podhuštění, technologie Vision 360°, systém Park Assist nebo zpětná parkovací kamera,…
Pro ještě bezpečnější a klidnější řízení se u vozu Nový Citroën C4 Picasso objevují nové inteligentní podpůrné prvky řízení.
- COFFEE BREAK ALERT: Systém, který je součástí sériové výbavy vozu Nový Citroën C4 Picasso, upozorní řidiče, pokud je čas na přestávku.
- SNÍMÁNÍ DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ : Systém rozpozná značky s omezením rychlosti a předává řidiči informaci prostřednictvím sdruženého přístroje. Tato rychlost může být nastavena do tempomatu nebo omezovače rychlosti.
- SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED SNÍŽENÍM POZORNOSTI ŘIDIČE: Tento systém v případě poklesu ostražitosti upozorní řidiče zvukovým a světelným signálem.
- AKTIVNÍ SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED NEÚMYSLNÝM OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU: Tento systém pomáhá bojovat proti nedostatečné bdělosti nebo pouhé nepozornosti za volantem při rychlosti nad 65 km/hod. Používá kameru v horní části čelního skla, která umožňuje rozpoznat vodorovné značení na vozovce. Systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko překročení dělicí čáry bez zapnuté směrovky. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, může její úpravě zabránit tím, že pevně uchopí volant do ruky.
- AKTIVNÍ SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU: Tento systém upozorňuje řidiče pomocí diody ve zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu (nalevo či napravo). Pokud se ve voze používá aktivní systém sledování mrtvého úhlu a řidič přesto zapne směrovku a začne přejíždět k dané straně, systém vyvine tlak na volant, aby řidiče odradil od manévru a zabránil kolizi.
- ADAPTIVNÍ TEMPOMAT S FUNKCÍ STOP: (pouze u verze s motorem BlueHDi 150 S&S EAT6): Zařízení využívající radarové čidlo zjistí přítomnost vozu vepředu a automaticky pomocí brzdového pedálu a pedálu akcelerátoru udrží bezpečnou vzdálenost, kterou si řidič předem navolí. Umožňuje nastavení rychlosti od 30 do 180 km/hod., kontrolu rychlosti a vzdálenost mezi auty a omezení akcelerace v zatáčkách.
- ACTIVE SAFETY BRAKE (k dispozici od listopadu 2016): Tento systém umožňuje vyhnout se kolizím. Kamera umístěná v horní části čelního skla zjistí překážku, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Funguje při rychlosti od 5 km/hod do maximální rychlosti. Pokud systém vyhodnotí, že hrozí kolize, varuje řidiče. Pokud řidič nereaguje, systém auto automaticky zabrzdí.
- VAROVÁNÍ PŘED RIZIKEM KOLIZE: Tento systém umožňuje v rychlosti od 30 km/hod varovat řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním a hrozí kolize.
Telematika
Nový dotykový 7" displej je opatřen vylepšeným rozhraním a kapacitním displejem, který zajišťuje digitální propojení mezi všemi přístroji na palubě Nového Citroënu C4 Picasso. Využívání 12" HD zcela nezávislého displeje je optimalizováno díky nové navigaci Citroën Connect Nav, jež přináší reaktivitu, konektivitu a modularitu. Současně se vyvíjejí služby mobilního připojení.
- Citroën Connect Radio: S novou generací 7" dotykového displeje je manipulace plynulejší a díky kapacitní technologii systém rychleji reaguje. Toto zařízení „kreativní technologie“ seskupuje všechny ovladače na dosah ruky řidiče nebo spolujezdce: podpůrné prvky řízení, klimatizace, telefon využívající technologii Bluetooth (přístup do adresáře a přijímání druhého příchozího hovoru), multimediální funkce s možností poslouchat hudbu uloženou v telefonu a možnost používat aplikace v telefonu prostřednictvím systému Mirror Screen (funkce umožňující duplikovat nebo přenášet displej kompatibilního telefonu na dotykový displej vozu. Systém funguje s Apple CarPlayTM, Android Auto (k dispozici od konce roku 2016) a MirrorLink®), AM/FM rádio nebo digitální DAB rádio (Digital Audio Broadcasting) se 6 reproduktory, které se ovládá ovladači na volantu.
- Citroën Connect Nav: Tento nový dotykový navigační 3D systém, který může fungovat on-line, umožňuje provádět pomocí 2 prstů zoom (typ iPad) a díky vylepšenému systému map usnadňuje navádění. Největší evropská města a památky jsou vyvedeny v 3D. Všechny nerovnosti jsou zobrazeny velmi realisticky. Na víceproudé komunikaci umožňuje systém šipek rychleji zobrazit správný pruh, kam se zařadit. Během navádění se na displeji zobrazuje vyskakovací okno, které umožňuje zobrazit v perspektivě blížící se složitou křižovatku s příslušnými značkami a ukazateli. Řidič má k dispozici informace o rychlostech na hlavních tazích (dálnicích a vysokorychlostních silnicích). Čtyřikrát do roka je možné si stáhnout kompletní aktualizaci předinstalovaných map. Pro zjednodušení dotykových displejů a zajištění větší bezpečnosti při řízení je nyní k dispozici funkce hlasového ovládání pro funkce navigace, telefon a média. Systém rovněž umožňuje číst SMS a e-maily a odesílat z vozu rychlé zprávy. Pomocí funkce Mirror Screen přes USB je konečně možné zobrazit multimediální obsah telefonu a přímo a snadno ovládat telefon a jeho kompatibilní aplikace přes dotykový displej.
- Nové služby mobilního připojení spojené s navigačním systémem Citroën Connect Nav, které se objevily již u vozu Nový Citroën Space Tourer, umožňují přístup k: paketu Traffic zahrnující údaje o dopravní situaci v reálném čase a nabídku alternativních tras TomTom, zobrazení místních informací o počasí, zobrazení cen a rozmístění parkovišť a čerpacích stanic, lokální vyhledávání bodů zájmu (POI) na internetu, k paketu Alert zobrazujícímu nebezpečné úseky („SpeedCam“ na mapě), a k paketu Update pro aktualizaci map a softwaru pomocí USB flash disku.
- Citroën Connect Box s paketem SOS a Assistance: Citroën Connect Box umožňuje propojit řidiče se specializovanou asistenční platformou. V případě nehody se manuálně nebo automaticky odesílá přes GSM připojení SMS s identifikací vozu, telefonickým spojením a přesnou zeměpisnou lokalizací platformě, která přijímá a koordinuje příjem a zpracování volání. V případě, že řidič není schopen odpovědět, odesílá se volání automaticky složkám záchranného systému. Díky spojení systémů Citroën Connect Box a Citroën Connect Nav vůz využívá on-line navigaci bez nutnosti použít telefon.
04 NOVÝ MOTOR PureTech 130 S&S S PŘEVODOVKOU EAT6
Nový Citroën C4 Picasso je nabízen s celou řadou benzínových a dieselových motorů, které dokonale vyhovují tomu, co spotřebitelé od vozu očekávají, nabízejí velké potěšení z jízdy a přitom jsou úsporné a šetrné k životnímu prostředí.
Citroën C4 Picasso, jehož benzínové i dieselové motory s technologiemi PureTech a BlueHDi jsou z hlediska spotřeby a emisí CO2 již BEST IN CLASS (C4 Picasso PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou 115 g CO2/km, C4 Picasso BlueHDi 120 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou 94 g CO2/km, C4 Picasso BlueHDi 120 S&S s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 102 g/km, C4 Picasso BlueHDi 150 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou 107 g/km), má v nabídce širokou škálu benzínových motorů (PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou / PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou /THP 165 S&S s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6) a dieselových motorů (BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou/BlueHDi 120 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 / BlueHDi 150 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6).
Nabídku motorů doplňuje nový motor PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Nový Citroën C4 Picasso spojuje vynikající benzínový motor PureTech130 S&S s účinností automatické převodovky EAT6. Z hlediska komfortu je poslední generace automatických převodovek EAT6 zajišťující dokonale pohodlné řízení vybavena ovládáním přímo na volantu.
Motor PureTech 130 S&S splňuje novou emisní normu Euro 6. Tento nový tříválcový motor s přeplňováním vykazuje spotřebu ve smíšeném režimu 5,1 l/100 km, emise činí 115 g CO2/km. Tento motor PureTech 130 S&S je důkazem, že downsizing může zvyšovat výkony a zlepšovat pocity při řízení.
Motor s vysokotlakým přímým vstřikováním a turbodmychadlem nové generace s vysokým výkonem (240 000 ot/min) nabízí mimořádně příjemné řízení, a to již od nejnižších otáček, maximální točivý moment 230 Nm se dosahuje již při 1750 ot/min. Vykazuje nejlepší kompromis mezi nízkými otáčkami a výkonem na trhu: 95 % točivého momentu je k dispozici od 1 500 do 3 500 ot/min, takže jeho použití je optimální za všech okolností. Maximální rychlost, které vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso mohou dosáhnout, je 201 km/hod.
Oba vozy Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso 2016 byly vyvinuty ve Francii a budou se vyrábět ve Španělsku, v továrně PSA ve městě Vigo. Na trh se dostanou v létě 2016.