Nový Citroën C3: svěžest a optimismus
Citroën dnes představuje nový Citroën C3 a oživuje tak svůj bestseller, kterého se od roku 2002 vyrobilo již více než 3,5 milionů kusů. Nová C3, pro kterou je charakteristická bohatá barevnost, převrací zažité principy a vnáší do nich svěžest a optimismus. Odlišuje se jedinečným tvarem a grafickými prvky, které mu dodávají energičnost a velkou sebejistotu. Odvážný styl posiluje výrazný potenciál osobní úprav na míru. Propracovaný design interiéru nové C3 není nijak na úkor komfortu, posádka se má při každé cestě cítit co nejlépe. Vůz je vybaven nejnovějšími technologiemi mobilního připojení, ve světové premiéře se objevuje ConnectedCAM Citroën™, HD kamera, díky níž může posádka sdílet fotky a videa.
Příchod nové C3 přináší do automobilového světa závan svěžesti. Jde o multifunkční hatchback, který lze označit různě, jen ne jako stereotypní. Svou odlišnost zdůrazňuje i tím, že o sobě prohlašuje, že je „punchy“ , září barvami a nabízí poutavou osobnost.
„Nová C3, která v sobě nese všechny typické rysy vozů Citroën, představuje velké plus, které značce dává nový impuls. Fantastický restart pro náš bestseller, který tvoří téměř pětinu vozů prodaných v Evropě. Její silná osobnost a komfort dokážou přilákat nové zákazníky, kteří hledají charakter a modernost, výsledkem bude oživení image značky.“
Linda JACKSON - generální ředitelka společnosti Citroën
Nový Citroën C3 splňuje zásadní hodnoty značky a je:
- „OPTIMISTIC“ svým odvážným designem. Na první pohled si všimnete jedinečného tvaru nové C3. Její vysoká charismatická čelní maska a výrazné křivky jí dodávají silný a energický vzhled. Díky hladkým objemům, grafickému podpisu a barvám jde o trendy model jdoucí s dobou. Jedinečnou osobitost posiluje velké množství úprav na míru. Tato nabídka je dostupná a tak si každý může navolit svůj osobitý vůz odpovídající jeho vkusu. Zvenku je nová C3 k dispozici ve dvoubarevné verzi se 3 odstíny střechy, které ladí s barevnými lištami mlhovek, s vnějšími zpětnými zrcátky, lištou zadních postranních okének a prvky Airbump ®. Uvnitř jsou k dispozici 4 styly interiéru, takže si každý může zvolit styl, který mu nejlépe vyhovuje. Výsledkem je kabina, v níž okamžitě získáte dojem prostoru, který podtrhuje i provedení sedadel a design čisté horizontální palubní desky.
- „HUMAN“ pohodou, která z něj vyzařuje. Vývoj nové C3 se řídil programem Citroën Advanced Comfort®, s jehož pomocí byly komfortní prvky ve voze zmodernizovány. Posádka ihned po nastoupení vnímá pohodu, kterou zajišťují vizuálně i fyzicky pohodlná sedadla, panoramatické střešní okno, které vpouští do kabiny spoustu světla, důvtipné odkládací přihrádky i celý velkorysý a příjemný prostor. Pocit posiluje i zpracování barev a materiálů, které se inspirovalo od světa nábytkářství a cestování. Z C3 se tak stává místo k životu, kde se člověk cítí „jako doma“. Nová C3 nabízí posádce útulný prostor, který je odfiltruje od vnějšího světa a od silnice. Všechny funkce jsou seskupeny na dotykovém 7" displeji, což usnadňuje jejich ovládání, snadný je přístup do vozu s hands-free otevíráním a startováním. Nová pětidveřová C3 je praktická a přitom kompaktní, délka činí pouhých 399 cm.
- „SMART“ díky technologiím v duchu doby. Citroën nabízí ve světové premiéře ConnectedCAM Citroën™. Tato širokoúhlá HD kamera s mobilním připojením, která je dokonale zabudovaná do interiéru vozu, umožňuje zachycovat snímky a videa a sdílet je na sociálních sítích nebo si je uchovávat. Nová C3 nabízí rovněž celou řadu prvků výbavy, které usnadňují život řidiče: 3D on-line navigaci s hlasovým ovládáním, zpětnou parkovací kameru, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém sledování mrtvého úhlu. Účinnost nové C3 je zřejmá i z nabídky výkonných a účinných motorů (benzínový PureTech, dieselový BlueHDi) a automatické převodovky poslední generace EAT6.
"Nová C3 přináší díky svému jedinečnému tvaru, osobním úpravám na míru a službám mobilního připojení svěžest, odvahu a modernost. Je ztělesněním probíhající produktové ofenzívy značky Citroën,“ Xavier Peugeot – produktový ředitel značky Citroën
01 „OPTIMISTIC“: ODVÁŽNÝ DESIGN
Nová C3 zapůsobí svou uvolněností
Nový Citroën C3 již na první pohled upoutá odvážným designem a charakterem. Z postoje vyzařuje svěžest a energie, ale také robustnost a síla. Vůz, který se velmi vymyká stereotypům segmentu, je okamžitě rozpoznatelný, neboť si ponechal oblé tvary svého předchůdce, jen je více zdynamizoval.
Objemy a proporce nové C3 jí jako správnému vozu Citroën zajišťují jedinečný a okamžitě rozpoznatelný tvar. Zvýšená charismatická přední maska vyvolává dojem robustnosti. Navazuje na prodlouženou linii bočních oken a celé horizontální linii vozu dodává rovnováhu. Vůz tak získal přirozenou sílu. Plynulé křivky a vypracované boky přinášejí dynamiku a sílu. Čistý reliéf a homogenní neagresivní tvary podtrhují výrazné grafické prvky. Nová energická a moderní C3 působí klidně a vyrovnaně.
Přední světelný dvouúrovňový podpis, který je pro Citroën typický, dodává pohledu vozu výraznost a posiluje dojem z výšky kapoty. Logo značky a jeho dvojitá chromovaná lišta zasahuje až ke světlům pro denní svícení s LED diodami a zvýrazňuje šířku vozu. Tvar technologických světlometů je kulatý, nárazník chrání vůz, přední část díky němu působí o něco vyšší a vozu dodává rvavý vzhled. Lišty kolem mlhových světel jsou barevné a přidávají vozu svěžest.
Při pohledu z boku upoutá „plovoucí“ střecha, kterou nesou černé sloupky čelního skla. Protáhlý tvar střechy dodává tvaru vozu větší dynamiku. Péče věnovaná poměru mezi plechem a oknem zvýrazňuje ochranný rozměr vozu. Horizontální lišty kolem oken navazují na záměrně vyšší kapotu. Díky rovnovážné siluetě působí vůz stabilně a klidně. Plochy jsou plynulé a bez známek agresivity. Zakrývají kola, která mají největší průměr na trhu (64 cm), což také posiluje jedinečný charakter vozu. Tato velká kola přispívají ke komfortu, neboť umožňují zachovat výšku blatníků i v 17" verzi a vyplňují podběhy kol, takže blatníky mohou být širší a vyvolávají dojem vozu typu crossover. V zadní části zajišťují široké vypracované blatníky vozu energičnost, vůz pak působí jako kdykoliv připravený vyrazit. Tento pocit posilují i velmi krátké převisy.
Prvky Airbump® , které vytváří skutečný grafický podpis vozu, chrání karoserii a současně posilují styl vozu. Jejich povrch tvořený vzduchovými kapsami chrání před drobnými škrábanci a sehrává roli nárazníku. Použitý materiál, termoplastický alifatický polyuretan, chrání před běžnými zdroji poškození: sluncem, vodou, stárnutím, škrábanci. Prvky Airbump® tvoří 6 vzduchových kapslí, které jsou umístěny ve spodní části dveří, jež jsou ve městě nejvíc vystaveny poškození. Prvky Airbump® oživuje bílá nebo červená lišta.
Zadní část podtrhuje šířku vozu. Její hladké plochy zdůrazňují zadní 3D světla, která nové C3 dodávají jedinečný technologický vzhled. Spodní ochranná část zajišťuje robustnost. Podpis „C3“ se změnil: číslice 3 je černá, s chromovanou lištou kolem a odkazuje na leskle černé šípy tvořící logo značky s chromovanou lištou, jež se používají již od vozu C4 Cactus.
Velká péče byla věnována aerodynamice vozu, koeficient SCx díky tomu klesl na 0,63m