CITROËN JUMPER: NOVÉ MOTORY EURO 6
Citroën Jumper obohatil svou nabídku motorů o dieselové motory poslední generace řady BlueHDi. S lehkým předstihem tak splňuje emisní normu Euro6, která platí od září pro lehké užitkové vozy. Citroën Jumper, který je nepostradatelným partnerem profesionálních řidičů, také nabízí vyšší, atraktivní úrovně výbavy (Confort, Club a Business) a širokou nabídku tvarů karoserie, které tak odpovídají veškerým očekáváním.
Citroën Jumper, který se na trhu objevil poprvé v roce 1994, se setkal s obchodním úspěchem, od uvedení na trh se ho prodalo již více než 1 130 000 kusů. Opírá se o to nejlepší z know-how značky Citroën a pravidelně se modernizuje, aby profesionálním řidičům přinášel vždy vhodnou odpověď na jejich potřeby.
Citroën Jumper, jehož poslední verze byla představena v roce 2014, nabízí moderní design, příkladný uživatelský komfort a technologie zvyšující bezpečnost a nyní je ještě výkonnější díky novým motorům řady BlueHDi. Tyto motory, jejichž výroba již dosáhla 1 milionu, vzešly z dílem skupiny PSA a vyrábí se ve francouzské továrně v Tremery.
Motory jsou upraveny tak, aby odpovídaly očekáváním a požadavkům uživatelů lehkých užitkových vozidel, které jsou určeny pro každodenní intenzivní používání. Díky nim dochází k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx) a snižují se také emise CO2. Dopomáhá k tomu inovativní jedinečná architektura výfukového vedení s katalyzátorem SCR umístěným před filtrem pevných částic s aditivem, což je systém následného zpracování výfukových plynů, který dokáže snížit emise NOx až o 90 % a současně o 4 % snížit emise CO2. Tyto účinné motory vykazují ve svém segmentu spotřebu a emise CO2 ve svém segmentu „Best in Class“. Ve srovnání s motory předchozí generace dokážou snížit spotřebu paliva o více než 1 l/100 km.
Tyto nejnovější dvoulitrové motory tak znamenají úsporu nejen z hlediska spotřeby, ale i údržby. Citroën Jumper totiž vyžaduje frekvenci údržby, která je jedna z nejvýhodnějších ve své kategorii: 50 000 km nebo 2 roky. Jeho celkové náklady na vlastnictví (TCO – Total Cost of Ownership) jsou proto jedny z nejlepších.
Citroën Jumper tak nyní nabízí 6 motorů s následující spotřebou a emisemi CO2 ve smíšeném režimu:
- BlueHDi 110 s manuální 6st. převodovkou (81 kW - 304 Nm při 1750 ot/min): 6,5 l/100 km a 158 g CO2/km;
- BlueHDi 110 S&S s manuální 6st. převodovkou (81 kW - 304 Nm při 1750 ot/min):6,2 l/100 km a 154 g CO2/km;
- BlueHDi 130 s manuální 6st. převodovkou (96 kW - 350 Nm při 2000 ot/min): 6,5 l/100 km a 158 g CO2/km;
- BlueHDi 130 S&S s manuální 6st. převodovkou (96 kW - 350 Nm při 2000 ot/min): 6,2 l/100 km a 154 g CO2/km;
- BlueHDi 160 s manuální 6st. převodovkou (120 kW - 350 Nm při 2000 ot/min): 6,7 l/100 km a 163 g CO2/km ;
- BlueHDi 160 S&S s manuální 6st. převodovkou (120 kW - 350 Nm při 2000 ot/min): 6,5 l/100 km a 159 g CO2/km.
Začlenění nových motorů do nabídky Citroën Jumper tak posiluje prokázané vlastnosti vozu.