Kris Meeke těsně pod stupni vítězů
Nedělní čtvrtá a závěrečná etapa umožnila posádkám Citroën Abu Dhabi WRT předvést svou formu. Craig Breen a Scott Martin zajeli třetí nejrychlejší čas, Kris Meeke a Paul Nagle dojeli na čtvrté pozici celkově a připsali si rovněž maximum bodů na závěrečné Power Stage, což je současně prvním takovým vítězstvím Citroënu C3 WRC za dobu účinkování na světové scéně. Citroën Total Abu Dhabi WRT odjíždí z Knížectví na třetí pozici v Poháru konstruktérů, Kris Meeke je v šampionátu mezi piloty čtvrtý.
Očekávaným vyvrcholením rally byl opět Col de Turini v nadmořské výšce 1600 m. V atmosféře, kterou vytvářejí početné davy fanoušků lemující tratě, bývá zkouška nevyzpytatelná díky počasí resp. neustále se měnícímu charakteru. Letošní průběh ikonické rychlostní zkoušky Monte Carla nebyl v tomto žádnou výjimkou, vždyť dvacet procent cesty při prvním průjezdu bylo pod námrazou, která byla hlavně na rychlém sjezdu z Col de Turini po silnici vedoucí do Peira Cava.
Vyhnout se problémům vyžadovalo správně číst trat a přizpůsobovat pilotování podmínkám. Posádkám Citroën Total Abu Dhabi WRT to umožnila dobrá volba pneumatik na jednotlivé smyčky, Kris Meeke zvolil dvě pneumatiky Michelin s hroty a dvě s extra měkkou směsí, Craig Breen vsadil na mix soft a super soft pneumatik. Oba piloti tak mohli jet naplno na rychlostních zkouškách La Cabanette a Col de Braus, aby se tu seřadili na třetím a čtvrtém místě.
Craig Breen potvrdil dobrou formu třetím nejrychlejším časem na druhém průjezdu legendárním Col de Turini. Kris Meeke ukázal svou sílu a vyrovnanost výkonů tím, jak brzdil některé soupeře a udržel si čtvrté místo podtržené vítězstvím na Power Stage. Pozitivní závěr rally přinesl Citroënu Total Abu Dhabi WRT sedmnáct bodů po skončení zahajovacího dějství mistrovství světa a třetí místo v Poháru konstruktérů.
CO TAKÉ ŘEKLI…
Pierre Budar, šéf Citroen Racing Team
„Na závěrečný den jsme měli dvě různá zadání, pro Krise a Craiga. Pro Krise bylo nejdůležitější držet svou pozici, zatímco Craig měl za úkol uspět na Power Stage, to byl i důvod, proč jsme volili odlišné druhy pneumatik. Jsem rád, že Kris splnil to, co jsme chtěli a k tomu navíc přidal i maximum bodů na Power Stage. Craig jel na Power Stage také dobře, ale o několik sekund přišel, když ztratil na jedné z vlásenek. Nebýt toho, určitě by i on zajel velmi dobrý čas.“
Kris Meeke
„Tohle bylo nejtvrdší Monte Carlo, jaké jsem kdy zažil. Stihli jsme všechno: úplný led na hladkých slickách ve čtvrtek večer, déšť v pátek, sníh v sobotu a mráz na Col de Turini v neděli. Byl jsem překvapen po konci rally sedmnácti body, ale jsem za ně rád. Musíme teď zůstat nohama na zemi a dál tvrdě pracovat na zlepšování.“
Craig Breen
„Víkend odstartoval obtížně s naší chybou už ve čtvrtek večer. Pak se vše zhoršovalo kvůli problémům s brzdami během pátku, ale ustoupily v sobotu, kdy jsme si na trati připadali jako na sněhovém pluhu. Ale i tak jsme zajeli dobré výkony při řadě příležitostí, znovu v neděli, kdy se jelo na suchém asfaltu. Dál se musíme zaměřit na práci v různých povětrnostních podmínkách, což bylo typické právě pro Monte Carlo.“
KONEČNÉ POŘADÍ
1. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 4h18’55’’5
2. Tänak / Jarveoja (Toyota Yaris WRC) + 58’’3
3. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) + 1’52’’0
4. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) + 4’43’’1
5. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC) + 4’53’’8
6. Evans/Barritt (Ford Fiesta WRC) + 4’54’’8
7. Lappi/Ferm (Toyota Yaris WRC) + 4’57’’5
8. Bouffier/Panseri (Ford Fiesta WRC) + 7’39’’5
9. Breen / Martin (Citroën C3 WRC) + 9’06’’7
10. Kopecký/Dresler (Škoda Fabia R5) + 16’43’’0
MISTROVSTVÍ SVĚTA – POŘADÍ PILOTŮ
1. Sébastien Ogier – 26
2. Ott Tänak – 18
3. Jari-Matti Latvala – 17
4. Kris Meeke – 17
5. Thierry Neuville – 14
6. Elfyn Evans – 8
7. Esapekka Lappi – 6
8. Bryan Bouffier – 4
9. Andreas Mikkelsen – 3
10. Craig Breen – 2
MISTROVSTVÍ SVĚTA – POHÁR KONSTRUKTÉRŮ
1. M-Sport Ford WRT – 33
2. Toyota Gazoo Racing – 33
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 18
4. Hyundai WRT – 14