VŠECHNY OSOBNÍ VOZY CITROËN ZÍSKALY HOMOLOGACI PODLE PROTOKOLU WLTP
Všechny osobní vozy Citroën získaly homologaci podle protokolu WLTP, který je přísnější a blíže reálným podmínkám provozu. Značka tak nabízí širokou škálu výkonných a úsporných motorů, které používají nejvýkonnější technologie, jako je SCR „Selective Catalytic Reduction“ u dieselových motorů BlueHDi a filtr pevných částic GPF u benzínových motorů. Tyto motory splňují požadavky norem, které vstupují v platnost 1. září 2018, a již nyní navíc předjímají budoucí zpřísnění emisních limitů.
„Značka Citroën se inspiruje od svých zákazníků a snaží se přinášet konkrétní odpovědi na jejich každodenní obavy a starosti. Z hlediska spotřeby a emisí to znamená využívání nejnovějších technologií a předjímání předpisů. Dosahujeme toho díky technologii SCR „Selective Catalytic Reduction“ u dieselových motorů BlueHDi a filtru pevných částic GPF u benzínových motorů s přímým vstřikováním. Znamená to rovněž posílení transparentnosti při informování zákazníků, jež se opírá o měření v reálných podmínkách jízdy, které provádíme společně s nevládními organizacemi T&E a FNE. Jednoznačně rovněž podporujeme nový protokol WLTP. Současná nabídka všech vozů vybavených motory homologovanými podle WLTP je pro nás závazek vůči našim zákazníkům, že získají výkonné a úsporné vozy a tím i naprosto pohodlnou a pohodovou jízdu,“ Linda Jackson, generální ředitelka Citroën.
Od 1. září 2018 se mění protokol homologace směrem k testování co nejlépe simulujícímu reálné podmínky provozu a zákazník tak může na základě homologovaných údajů lépe předjímat svou spotřebu. Nový protokol WLTP (Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure – Celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro osobní vozy a lehké užitkové vozy) se používá u všech osobních vozů prodávaných v Evropské unii. Vychází z realistických jízdních cyklů vozu, které se co nejvíce blíží reálnému používání vozu z hlediska ujeté vzdálenosti, průměrné rychlosti, zastávek a teploty. Výsledkem testů jsou homologované hodnoty spotřeby a emisí, které lépe představují to, jak zákazníci vůz používají a jak je jejich vůz nakonfigurován. Výsledky měření emisí CO, NOx a částic ve zkušebně jsou navíc ověřovány v reálných podmínkách provozu.
Dnes jsou všechny vozy značky Citroën homologovány podle protokol WLTP, takže zákazník si může vybrat z komplexní nabídky výkonných a úsporných motorů ten, který bude nejlépe vyhovovat jeho potřebám.
Citroën tak potvrzuje závazek značky inspirovat se od zákazníků a jejich způsobu využívání automobilu. Značka se snaží předkládat zákazníkům informace, které budou co nejblíže realitě, a již v roce 2016 zavedla spolu s nezávislou organizací T&E přísnější způsob měření podle WLTP, který se co nejvíce blíží reálným podmínkám jízdy. Zájmem značky Citroën je zajistit větší transparentnost a stále lépe informovat své zákazníky, proto na svých stránkách zveřejňuje od března 2018 spotřebu a emise NOx měřené v reálných podmínkách jízdy u svých vozů vyrobených od roku 2016. Používá k tomu protokol vyvinutý společně s nevládními organizacemi T&E a FNE, který byl certifikován nezávislou třetí stranou (Bureau Veritas).
Citroën homologací všech svých modelů nabízí zákazníkovi širší paletu motorů, z nichž si může vybrat ten, který mu nejvíce vyhovuje. Jde o benzínové motory PureTech a dieselové motory Diesel BlueHDi nové generace, díky nimž Citroën získal náskok z hlediska dalšího zpřísnění emisních norem v roce 2020. Modely Citroën využívají nejnovější inovace skupiny PSA, jako je SCR „Selective Catalytic Reduction“ u dieselových motorů BlueHDi nebo zcela nový filtr pevných částic GPF u benzínových motorů s přímým vstřikováním.