CITROËN SLAVÍ V ROCE 2019 STOLETÉ VÝROČÍ
Rok 2019 sice teprve začal, ale Citroën se na něj v zákulisí připravuje již celé měsíce. Důvodem je blížící se stoleté výročí jeho existence! Při přípravě oslav tohoto výjimečného výročí si organizátoři položili jednoduchou otázku: jak by asi chtěl zakladatel značky André Citroën sám oslavit 100 let své značky? Není pochyb o tom, že tento vizionář a vynálezce moderní komunikace (osvětlení Eiffelovky, průkopnické výpravy atd.) by si nepřál žádné běžné oslavy… Celý rok 2019 tak bude protkán akcemi a oslavami s mezinárodním rozměrem. Pojďme se podívat, co všechno odvážná koncepce nabízí…
Citroën bude svých 100 let existence slavit po celém světě a po celý rok 2019:
100 ZNAČKY, KTERÁ JE „INSPIRED BY YOU“
Citroën oslavuje 100 let značky, která je skutečně „people minded brand“, značky, která se vždy inspirovala lidmi a jejich způsobem života.
- RETROMOBILE 2019 (6.–10. února, Paříž, výstaviště Porte de Versailles)
Na toto oblíbené setkání milovníku automobilové historie Citroën připravil speciální stánek oslavující 100 let značky. Na ploše 1 200 m2 bude vystaveno 30 legendárních modelů rozdělených do 3 skupin: -
- 10 sériových vozů: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, Nové SUV C5 Aircross
- 10 koncepčních vozů: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE
- 10 závodních vozů: Scarabée d’Or (Zlatý skarabeus), Petite Rosalie (Malá Rosalie), DS 21 z Marocké rallye 1969, SM z Marocké rallye 1971, 2 CV z Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC
Při této příležitosti bude vydán speciální sběratelský katalog k 100. výročí s historií těchto 30 modelů.
-
- „DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“ („Z GENERACE NA GENERACI“) (od května na sociálních sítích):
Vzhledem k tomu, že oslava stého výročí značky se neobejde bez připomenutí neochvějné podpory jejích nejvěrnějších zástupců, věnuje jim Citroën originální video: „DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“. Jaký je její princip? Rodiny, podniky a prodejci po celém světě, kteří jsou po generace značce Citroën věrní, promluví o své jedinečné oddanosti. Rozhovory, které budou ke zhlédnutí na sociálních sítích, ukáží, jaké nadšení vyvolává Citroën po celém světě. - STREET BURST DAY (červen, tajné místo…)
Vzhledem k tomu, že vůbec první Citroën (Type A) byl představen v Paříži v červnu 1919, značka si zvolila právě tento měsíc pro jedinečnou narozeninovou akci „STREET BURST DAY“. Název je fonetickou hříčku se slovem „Bithday“ a půjde o světovou premiéru, kdy značka zabere v noci ulici a zaparkuje zde 100 vozů Citroën zastupujících 100 let značky: modely od sběratelů a z muzea Conservatoire, ale také koncepční vozy ... Pro kolemjdoucí to bude bezpochyby překvapení, mimořádná výstava bude zdarma. A ti, kteří se na ni nedostanou, ji budou moci sledovat na sociálních sítích. - „CITROËN STORIES“ (od července na sociálních sítích):
Francouzský novinář vyrazí s Novým SUV C5 Aircross na zahraniční cestu, během níž se bude setkávat s fanoušky značky Citroën, kteří jsou majiteli legendárních modelů. Budou se tak moci podělit o svou vlastní zkušenost se značkou Citroën a vyprávět jedinečný příběh svého vozu. Každá ze sedmi zemí, jež novinář navštíví, bude na sociálních sítích zastoupena jedním video rozhovorem. - „LE RASSEMBLEMENT DU SI
- „DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION“ („Z GENERACE NA GENERACI“) (od května na sociálních sítích):
http://eshop.neruda-servis.cz/cz/page/n0/setkani-stoleti-19-21-cervence-2019-la-ferte-vidame.html?detail=6020
https://www.youtube.com/watch?v=YDwjdQ3VM_Q