Božská rally, jak organizátoři přezdívají Rally Acropolis, aneb řecký díl v mistrovství světa WRC, byl svědkem nádherného výsledku pro Citroën Total World Rally Team. Sébastien Loeb/Daniel Elena a Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, posádky francouzského týmu, totiž zaznamenaly jejich v pořadí třetí double sezony - po Mexiku a Argentině, kde také obě posádky skončily na prvním a druhém místě ve stejném pořadí. Sébastien Loeb a Citroën tudíž zvýšili náskok na čele World Championships, zatímco Mikko Hirvonen se přesunuje hned na druhé místo v pořadí pilotů.
Nevěřící Hirvonen
Po dvou dlouhých dnech soutěže čekal na posádky závěrečné etapy Acropolis Rally poněkud lehčí program. 65 km měřených rychlostních zkoušek bylo rozděleno do dvou smyček s třicetiminutovým servisem v asistenčním parku. Sébastien Loeb měl na pronásledovatele Pettera Solberga náskok pouhých 10 sekund, nicméně vzdálil se mu na rychlostní zkoušce Aghii Theodori, kde jel naplno. Po několika kilometrech Loebovi navíc na displeji přístrojové desky „přistála“ zpráva, po které si mohl trochu vydechnout: „Petter musel zastavit na trati, takže jsem mohl zvolnit. Když jsem ho míjel na trase, pomyslel jsem si, že by stejně bylo hodně obtížné udržovat takovou rychlost až do cíle, když na cestách byla spousta děr a kamenů.“
Solbergovo odstoupení umožnilo, aby se Mikko Hirvonen přesunul na druhou pozici. Když se finský pilot vrátil do Loutraki, byl z výsledku mile překvapen: „Nemohu uvěřit, že jsem se dostal na druhé místo. Nejel jsem, co to dá od druhého dne, ale snažil se držet pozici a jistit dobrý celkový výsledek. A teď to najednou vypadá na další double!“
Loeb – vedení i přes defekt
Jak se předpovídalo, Acropolis Rally se sestávala ze spousty nepříjemných zatáček. Na RZ 20 celý tým Citroën polil studený pot. Při druhém průjezdu byl Sébastien Loeb půldruhé minuty za nejrychlejšími. Pilot Citroënu DS3 WRC číslo jedna na konci erzety potvrdil, že měl defekt pneumatiky. „Nevím, co se stalo, ale najednou jsem cítil, že po třech kilometrech máme pneumatiku prázdnou. Nebylo možné s tímto defektem pokračovat až do cíle, museli jsme zastavit a kolo vyměnit. Naštěstí to naše celkové vedení neohrozilo.“
Soutěž zakončila Power Stage, která se jela na několika úvodních kilometrech rychlostní zkoušky Aghii Theodori. Sébastien Loeb zajel na Power Stage opět nejrychlejší čas a připsal si navíc tři body jako bonus. Mikko Hirvonen byl na Power Stage třetí nejrychlejší a přidal na svůj účet jeden extra bod.
„Trasu jsme zvládli dobře, i když tlak od soupeřů byl na nás kladen neustále,“ řekl Loeb, který se nyní pyšní již 71. vítězstvím ve WRC. „Nikdy jsem neztratil hlavu, dokonce ani v situaci, kdy jsme píchli pneumatiku. Věděl jsem totiž, že pořád vedeme. Co je nejdůležitější je, že jsme si mohli stoprocentně vsadit na spolehlivost DS3 WRC.“
„Ano, i moje myšlenky patřily našim technikům a celému týmu, kteří mají zásluhu na našem doublu,“ přidal se Mikko Hirvonen. „Neměli jsme žádné mechanické problémy na obou vozech. Je to vskutku výjimečný úspěch na rally jako je tato. Co se mě týče, jsem stále překvapen z toho, že jsme skončili druzí. Ale i já jsem musel jet tak, abych se vyvaroval chyb. Opravdu už se těším na další dvě rally sezony - na Nový Zéland a do Finska.“
Banzet - hrdý na nejlepší tým světa
„Když se podíváte na tratě a jejich povrch, před kterými stály vozy a týmy na této rally, nelze než obdivovat celkový výkon našeho týmu,“ řekl Frédéric Banzet, generální ředitel Citroënu. „DS3 WRC a obě posádky byly dokonalé. Citroën, Sébastien a Daniel upevnili vedení v mistrovství světa a blížíme se tak k polovině šampionátu. Naše hodnocení je velmi pozitivní. Stejně jako v minulých podnicích se Mikko a Jarmo ukázali v nejlepším světle, což jim umožnilo probojovat se na druhé místo v pořadí pilotů. Ještě jednou zdůrazňuji, že jsem hrdý na nejlepší tým na světě!“