Původně výrobce ozubených kol, později výrobce jednoduchých a levných vozů pro širokou veřejnost.
Narodil se v Paříži 5. února 1878 jako páté dítě židovské rodiny. Jeho dědeček se původně jmenoval Limoenman, kvůli utajení svatby ale přijal jméno Citroën. Otec Andrého se na obchodní cestě ve Varšavě seznámil se svou polskou manželkou, spolu se přestěhovali do Paříže v roce 1872.
Když bylo malému Andrému šest let, jeho otec spáchal sebevraždu kvůli obchodním potížím. Matka mu zemřela během studií na prestižní Polytechnické škole. Po studiích a čtyřletém pobytu v armádě založil malou továrnu na výrobu ozubených kol. Tady poprvé použil své logo, dvojitou \"stříšku\" představující právě dva šípové zuby. První světová válka pro něj znamenala opět službu v armádě, André s pomocí ministerstva vybudoval továrnu na výrobu nábojnic. Po válce už přišly na řadu automobily. Zpočátku vyráběla jeho továrna 30 aut denně, díky raketovému vzestupu se ale během pár let dostal na vyšší produkci, než Peugeot a Renault dohromady.
Úspěch Andrého Citroëna zastavila až hospodářská krize ve 30. letech 20. století. Z té už se nevzpamatoval ani díky významným inovacím svých vozů, navíc byl vášnivým hráčem, a tak přicházel o velké sumy peněz svých i společnosti. 3. července 1935 zemřel na rakovinu žaludku.
André Citroën řekl: "Přední náhon je přirozená myšlenka. Vždyť koně také netlačí vůz."
Autor: herulinka
Komentáře
Komentáře
'' 10.02.2015 18:25:49
Trochu z jeho historie http://www.diopan.cz/citroenbx/historie/Historie.htm
a tady na hřbitově Montparnasse je pohřben http://cs.wikipedia.org/wiki/Montparnasse_%28h%C5%99bitov%29
Pro psaní komentářů se přihlaste a aktivujte si úplný profil ...
a tady na hřbitově Montparnasse je pohřben http://cs.wikipedia.org/wiki/Montparnasse_%28h%C5%99bitov%29