Nejúspěšnější dvoukolka na Rally Bohemia byla ze stáje Citroën
Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 a Rally Bohemia - spojení, které o víkendu přitáhlo do okolí Mladé Boleslavi nejen posádky na vozech značky Citroën, ale také množství fanoušků rallysportu. A model DS 3 nezůstal ani při čtvrtém podniku českého šampionátu a třetím pohárovém klání bez vavřínů. Posádka Smékal-Hýbnerová získala 1. místo v poháru CTM Trophy i zlato mezi vozy 2WD.
Ve startovní listině Rally Bohemia se objevila kompletní současná modelová řada Citroënu Racing, od speciálu DS 3 R5 (tř. 2), přes DS 3 R3T MAX, DS 3 R3T (tř. 5), C2 R2 MAX (tř. 6) a DS 3 R1B (tř. 9). Samozřejmě šance na vítězství má v současném nabitém českém mistrovství jen specifikace R5, tedy tandem Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák, startující za zlínský Gemini Clinic Rally Team. Bohužel valašský tandem podruhé v řadě cíl Rally Bohemia nespatřil. Navíc posádka odstoupila v podstatě na stejném místě jako v loňském roce, tentokrát v průběhu RZ2, když se vložka jela v opačném pořadí. Na vině byl poškozený tlumič.
Chloubou značkového CTM Trophy 2015 je třída 5. V každém letošním závodě MČR stál vůz Citroën DS 3 R3T na nejvyšším stupínku. Ve dvou případech Ondřej Bisaha, jednou Egon Smékal. A po Bohemii jsou jejich statistiky srovnány. Ondřej Bisaha (DS 3 R3T MAX) doplatil hned v úvodu závodu na defekt pneumatiky a nakonec obsadil v konečném pořadí třídy 5 čtvrté místo. Náplastí pro Bisahu s Pížou bylo alespoň vítězství v dílčí klasifikaci druhé etapy.
„Zřejmě kvůli špatnému ventilku nám ve druhém testu ušla pneumatika, a když jsme kolo měnili, tak jsem vyndal rezervu z kufru a než jsem se nadál, tak jsem viděl, jak pádí ze stráně dolů. Běželi jsme za ní a i kvůli tomu jsme přezouvali přes čtyři a půl minuty. A to je strašně moc… Poté jsme se otřepali a náš výkon šel postupně nahoru,“ popsal smolný okamžik Ondřej Bisaha.
Naopak úřadující šampion „dvoukolek“ Egon Smékal zvládl Bohemii bez jediného zaváhání, Bohemii opanoval stylem start – cíl. Zároveň zvítězil i v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou. Triumf ve třídě mu pak zaručil 50 litrů paliva Elf.
„Bohemia se nám líbila, soutěži přálo počasí a i kvůli tomu se dalo očekávat vysoké tempo od začátku. A to se potvrdilo. Jenže na něj naši soupeři brzy doplatili a my jsme zůstali na čele osamoceni. Pak jsme si vedení pohlídali až do cíle. Chtěli jsme vyhrát i druhou etapu, ale to se nepodařilo, Ondra byl na Mladoboleslavsku rychlejší. Soutěž jsme odjeli bez zásadních problémů, za což musím poděkovat týmu, skvělou práci odvedla i Monika v roli spolujezdkyně. Přesto mě hodně rozlítila situace při druhém průjezdu testu Šumburk, kdy na cestě zůstaly vyfrézované ´schody´ a mnoho aut na to doplatilo defektem nebo poškozením disků. Přece jen by se nad takovými věcmi měl někdo zamyslet. Vždyť vložku chvíli před námi projížděl bezpečnostní delegát, mohli jsme tak být o nebezpečnosti tohoto místa na startu informováni. Nyní budeme vše směřovat ke startu na Barum rally, v rámci přípravy se objevíme na obou sprintech ve Vyškově i Pačejově,“ okomentoval průběh Bohemie Egon Smékal.
Bez šancí na čelní umístění nebyla značka Citroën ani ve třídě 6. Na startu se v rámci CTM Trophy CZ sice postavil jediný vůz s Marcelem Svačinou za volantem, mimo pohárovou klasifikaci jel Michal Srb s Citroënem C2 R2. Tomáš Guryča nakonec neodstartoval a Lukáš Pondělíček se musel těsně před začátkem seznamovacích jízd ze závodu omluvit.
„Na testování před Bohemií nás zastavila vážná technická závada, kterou nebylo v našich silách do startu opravit. Opravdu jsme se na Bohemii s Edou Perskim těšili,“ smutnil Lukáš Pondělíček.
Duel z Hustopečí Pondělíček – Svačina se tak nekonal, litoměřického jezdce ovšem v první etapě zastoupil Srb, jenž po šesti testech figuroval na druhém místě ve třídě. V RZ7 mu ovšem vystavil stop nefunkční motor. Marcela Svačinu totiž v úvodní etapě vyřadil z bojů o nejčelnější příčky problém s posilovačem řízení. Ve druhé etapě sice svou ztrátu stahoval, ale nakonec zůstal pod stupni vítězů.
„Jeli jsme dvě a půl ´erzety´ bez serva. Závadu jsme nedokázali odstranit ani v nočním servisu, a tak mechanici museli ještě v noci zajet do Zlína pro potřebný díl. Za jejich obětavost jsem jim chtěl poděkovat třetím místem. Určitě bychom si to všichni zasloužili. Před poslední erzetou jsme byli jen 1,3 vteřiny od bronzu, bohužel v jejím průběhu jsme havarovali a poškodili zadní nápravu. Cíl jsme tak spatřili jen s notnou dávkou štěstí, nakonec na pátém místě ve třídě,“ popsal Marcel Svačina. „Jinak Bohemia byla těžká a krásná soutěž, nejtěžší z letošního mistráku. Pro mě však byla v podstatě nová, předtím jsem tam startoval jen v roce 2011 a to nám hned na druhé ´rychlostce´ praskla poloosa. Musel jsem se tedy stoprocentně spolehnout na diktát spolujezdce Petra Těšínského. Proto věřím, že na Barumce budeme doma my a znalosti prostředí využijeme k co nejlepšímu výsledku. Navíc pro zlínský podnik počítáme s nasazením nového motoru,“ doplnil pilot „cé dvojky“.
Na tratích Bohemie se prezentoval i tandem Barbora Holická – Veronika Dřímalová. Ve třídě 9 obsadil výtečné čtvrté místo, v Dámském poháru byla nad jejich síly jen Olga Lounová.
„Bohemia byla pro nás obě velmi náročná. Těžké tratě, zejména na Turnovsku, náročné na rozpis, noční průjezdy. V neděli jsme na sobě už cítily velkou únavu. Celkově jsme si závod ale užily, Bohemii dokončily a to pro nás bylo nejdůležitější. Ale sama se sebou jsem trochu zklamaná, nedokážu se vrátit do tempa před Příbramí a mám na kluky před sebou pořád velkou ztrátu. Nevěřím autu, ani rozpisu, tak snad Pačejov, který pojedu už potřetí, pro nás bude zlomový a zase začnu postupně zrychlovat,“ uvedla v cíli Bára Holická.
„Bohemia rally i letos nabídla pro posádky náročné tratě. O to více si vážím zlatých vavřínů mezi dvoukolkami v podání Egona Smékala.“ Zhodnotil závod promotér CTM Trophy Tomáš Pletka a dodal: „Pro posádky i VIP hosty se nám v servisní zoně podařilo vybudovat atraktivní zázemí, kde nechyběl chutný catering s kávou Dallmayr, točenými nápoji Rohozec, dětské auto All4car i chodící panáček Michelin, který roznášel noviny a další partnerské tiskoviny. Díky proto patří celému organizačnímu týmu.“