

Stanovisko PSA Peugeot Citroën ve věci emisí a spotřeby
Skupina PSA Peugeot Citroën potvrzuje, že její vozy splňují emisní normy a oznamuje, že bude ve spolupráci s nezávislým orgánem zveřejňovat údaje o reálné spotřebě paliva.
Skupina PSA Peugeot Citroën v kontextu současné medializace dieselových motorů, která má dopad na celý automobilový průmysl, považuje za důležité poskytnout svým zákazníkům, investorům a dalším zúčastněným stranám lepší informace.
Skupina PSA Peugeot Citroën potvrzuje, že její vozy nebyly nikdy vybaveny žádným softwarem nebo zařízením umožňujícím odhalit test shody a aktivovat zařízení pro likvidaci škodlivin včetně NOx (oxidy dusíku), které by bylo při řízení v reálném provozu nečinné.
Skupina PSA Peugeot Citroën je prvním výrobcem automobilů, který začal do všech svých osobních vozidel s dieselovým motorem Euro6 používat technologii selektivní katalytické redukce (SCR) „BlueHDi“. Tento systém likvidace škodlivin, pro který skupina podala přibližně sto patentů, je uznáván v mnoha publikacích jako nejúčinnější technologie zpracování NOx.
Skupina PSA Peugeot Citroën ve stejném duchu začala používat filtr pevných částic o 11 let dříve, než se stal po zavedení normy Euro 5 v lednu 2011 povinným pro všechny výrobce automobilů.
Skupina PSA Peugeot Citroën, pro kterou je zachování důvěry zákazníků prvořadé, se rozhodla:
- Zveřejňovat vedle povinně uváděné spotřeby i reálnou spotřebu svých automobilů, kterou bude měřit nezávislá instituce;
- Přijmout technická opatření umožňující anticipovat budoucí normu WLTP*, která bude lépe představovat reálné uživatelské podmínky.
* Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure